Bjerknez' | BMW i4 M50 Super Charged
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Feste med strips... ?
Høres ikke... skal man driste seg til å si... helt profft ut... .
Men ingenting å si på resultatet ut fra bildene.
Høres ikke... skal man driste seg til å si... helt profft ut... .
Men ingenting å si på resultatet ut fra bildene.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Det fulgte med slike gummipads til å klisre på som skal dempe evt. Støt og vibrasjoner og når jeg dro til stripsene så satt den godt. Men ja, jeg kunne vel tenkt meg en mer solid løsning. Men nå er den montert og da forsvinner den jaggu meg ikke av igjen i mitt eie vertfall, hvis den da ikke blåser av, men det tviler jeg påAJ skrev:Feste med strips... ?
Høres ikke... skal man driste seg til å si... helt profft ut... .
Men ingenting å si på resultatet ut fra bildene.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Hærlig!
Hva festet du den nederste stripsen på radiator-beskytteren i?
Hva festet du den nederste stripsen på radiator-beskytteren i?
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Passasjer fothvileren.Cutless skrev:Hærlig!
Hva festet du den nederste stripsen på radiator-beskytteren i?
Neida, jeg festet den rundt festebraketten til bolten som er der på baksiden. I værstefall så ryker den og detter av og da skal jeg vertfall ikke plukke den opp igjen. Men jeg tror den sitter bra nå. Satser på det. Skal ta en tur på E6 i morgen før jobb og teste om det kommer noen ulyder fra vibrasjoner etc. Gjør det det så bare fester jeg den bedre med flere strips.
Funker ikke det så blir det gaffateip
- Baffin
- Innlegg: 527
- Registrert: 01 jan 2016, 18:00
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Det er flere produsenter som velger å feste med strips bl.a. Touratech.Bjerknez skrev:Det fulgte med slike gummipads til å klisre på som skal dempe evt. Støt og vibrasjoner og når jeg dro til stripsene så satt den godt. Men ja, jeg kunne vel tenkt meg en mer solid løsning. Men nå er den montert og da forsvinner den jaggu meg ikke av igjen i mitt eie vertfall, hvis den da ikke blåser av, men det tviler jeg påAJ skrev:Feste med strips... ?
Høres ikke... skal man driste seg til å si... helt profft ut... .
Men ingenting å si på resultatet ut fra bildene.
Baffin
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
At Touratech, R&G og Tutoro, kjedesmøreren jeg har montert på sykkelen, både bruker og åpenbart anbefaler strips, imponerer meg ikke, for å si det slik.
Feste med skruer er absolutt å foretrekke. Etter min mening.
Feste med skruer er absolutt å foretrekke. Etter min mening.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Nei, jeg ble ikke akkurat imponert. Jeg så en video på siden til R&G Racing og der brukte dem skruefester, men det var en annen sykkel. Derfor så trodde jeg at det også var slik på min, men det var det da altså ikke...
Men jeg fikk det på til slutt og det ser ut til å sitte veldig bra. Prøvekjørte en tur på E6 i går og det var ingen ulyder etter vibrasjoner etc. fra denne i høye hastigheter så jeg annser meg som ferdig med den saken. Skulle den løsne eller ramle av på sikt så blir den ikke plukket opp igjen for å si det sånn. Da vil den bli brukt som grillrist.
Men du store så mye bedre sykkelen ser ut med denne sorte radiatorbeskyttelsen på. Er noe helt annet enn å se den skitne lysegrå radiatoren. Nå er alt sort og det liker jeg.
Nå venter jeg bare på TechSpec tank padsa som skal monteres på slik at jeg får litt mer "feste" til sykkelen
Men jeg fikk det på til slutt og det ser ut til å sitte veldig bra. Prøvekjørte en tur på E6 i går og det var ingen ulyder etter vibrasjoner etc. fra denne i høye hastigheter så jeg annser meg som ferdig med den saken. Skulle den løsne eller ramle av på sikt så blir den ikke plukket opp igjen for å si det sånn. Da vil den bli brukt som grillrist.
Men du store så mye bedre sykkelen ser ut med denne sorte radiatorbeskyttelsen på. Er noe helt annet enn å se den skitne lysegrå radiatoren. Nå er alt sort og det liker jeg.
Nå venter jeg bare på TechSpec tank padsa som skal monteres på slik at jeg får litt mer "feste" til sykkelen
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
En viss person her i forumet er jo voldsomt i mot blogger, så da kan jeg ikke la vær å poste et lite innlegg
I dag blir det en liten tur på Høk etter jobb og jeg er nok der i 16:30 tiden. Kommer det kjentfolk så si hei
I dag blir det en liten tur på Høk etter jobb og jeg er nok der i 16:30 tiden. Kommer det kjentfolk så si hei
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Bare dritt å lese her jo.. Ikke er det spørsmål om forgasser-rens på en gammal Yamaha, eller noe annet vettugt. Bare rør og vas! Huff så kjedelig å lese, bare bajs her!Bjerknez skrev:En viss person her i forumet er jo voldsomt i mot blogger, så da kan jeg ikke la vær å poste et lite innlegg
I dag blir det en liten tur på Høk etter jobb og jeg er nok der i 16:30 tiden. Kommer det kjentfolk så si hei
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Haha, å værre skal det bli!
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Strips er da veldig solide saker egentlig. Tror dere er litt for skeptiske her :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Synes radiatorbeskyttelsen satt veldig godt med strips på min S1000R, men jeg kjørte relativt sedat i forhold til Bjerknez.
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Haha, den var god Tommas. Så vidt meg bekjent så har vi da ligget ganske så likt de turene jeg har vert med på vertfall. Dessuten så har jeg enda til gode og få bakhjulsløft i sving.Tommas skrev:Synes radiatorbeskyttelsen satt veldig godt med strips på min S1000R, men jeg kjørte relativt sedat i forhold til Bjerknez.
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Bakhjulsløft....I sving?
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Turer, fjas & slaberas
Tror Tommas må forklare denmortenolb skrev:Bakhjulsløft....I sving?
Det er vertfall slik jeg forsto forklaringen hans etter en litt overivrig kjøretur, som jeg forøvrig ikke var med på.