Snikkeren skrev:
Nåja. Det er vel like mye for å holde på forumhistorikken som du selv har sagt (på internforumet). Hvis en bruker ber om å få slettet hele brukeren med alle postene, så er ikke det noe du velvillig gjør. Og det er også derfor du har låst noen innlegg.
Helt riktig.
Sletter ingen velvillig, som du påpeker. Ber gjerne folk tenke seg om både en og to ganger.
Forumhistorikkken har jeg helt riktig ment det er viktig å ivareta.
Men den siste tiden har jeg endret syn på dette.
Tror verken MCsiden eller tilsvarende forum har så forferdelig mye å bidra med som er viktig å ta vare på for ettertiden. Men som sosial møteplass for en del har de i kortere eller lengre tid verdi som det i seg selv. Deling av erfaringer og kunnskap har selvfølgelig også en verdi, men likevel ikke på et nivå som gjør at verden lider et stort tap om mye av det blir borte.
Dette tror jeg det bare er å innse først som sist.
Men det er klart, det er best om alle slike forum har forumhistorikken mest mulig intakt.
At noen og enhver av oss ikke har bidratt til det som følge av dumme valg, er noe vi får leve videre med. Jeg har aldri påstått at jeg er noe bedre enn andre. Det hindrer meg likevel ikke å forsøke å legge opp til å følge noen retningslinjer som jeg håper de fleste synes å greie å forholde seg til.
Kan for øvrig nevne at MCsiden.no for en stund siden fikk en henvendelse fra slettmeg.no, hvor vi uten problemer etterkom ønsket fra brukeren formidlet gjennom en ansatt i slettmeg.no. I etterkant fikk vi tilbakemelding på en god og effektiv behandling av brukerens ønske om sletting av en del info vedkommende hadde lat ut på MCsiden.no. Men ingen krav om sletting av brukerkonto eller poster for øvrig. Antakelig fordi brukeren gjerne vil ha muligheten til å komme tilbake.
Det er lov å håpe at de fleste ønsker å ha det slik.
Men jeg skal likevel ikke stå i veien for de som ønsker seg slettet fra MCsiden.
Det gjelder også de som få all den plassen de ønsker for å komme med all den kritikk de ønsker om hvordan MCsiden drives.
For egen del står jeg fast ved at jeg ikke lenger har noen interesse av å ha noen aktivitet gående på andre norske MC-forum enn MCsiden.no så lenge dette forumet er oppe og går.
Derfor kan altså brukerkontoen på MC-forumet slettes. Men blir den ikke det så kommer jeg altså ikke til å henvende meg til slettmeg.no for å få det gjort. Så om og gjøre er det da slett ikke.
Så litt om låste innlegg:
Låser noen for å hindre at enkelte kommer med påstander som er uriktige, men som bekreftes av poster de har skrevet.
Det har vist seg å være nyttig ved noen tilfeller. Det hender ikke så sjelden at bordet fanger.
Men slike poster kan fint lagres på andre måter også. Så låsing av innlegg eller ikke, spiller forsåvidt ingen rolle annet enn at låsing for redigering funksjonen er den mest praktiske.
De som oppdager at noen av sine innlegg er låst for redigering og som synes dette er en inngripen de ikke liker må gjerne sende en mail til admin adressen, så skal jeg endre status på innlegget når jeg har ledig tid. Ingen prioritert oppgave, men endringen vil skje.
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering