Barbarozza skrev:
Hva fikk deg til å bytte ? Du har jo vært trofast i tykt og tynt mot Stelvioen ?
"Trofast i tykt og tynt", som jeg også var mot TDM'en og Tiger 1050'en...
.
Hva som fikk meg til å bytte? Tja, si det...?
Kombinasjon av nysgjerrighet, lavere engangsavgift (joda, spilte inn det også), utseende, utstyrsnivå, at sykkelen var innenfor god finansiell rekkevidde og at jeg tar meg lengre sommerferie i år, som fort kan bety mer kjøring enn foregående sesonger. Og hvorfor ikke gjøre det på kliss ny sykkel når man har mulighet? Den klassiske "man lever bare en gang" har selvfølgelig også spilt inn :-) .
Mao., mange grunner, hvorav få om noen er rasjonelle. Men sånn tror jeg det er for mange som kjøper MC.
Bruker den dog i jobb i sommerhalvåret, men ikke nok til å forsvare et kjøpe av den grunn alene.
Kan legge til at jeg bruker svært lite penger på kjøp av biler.
Siste bilkjøp var så langt tilbake som 2005...
Når det gjelder kreftene i 1290'en så "bekymrer" ikke dette.
Jeg har kjørt (skadefritt...) noen km. på MC siden 2006 og begynner å ane hva dette dreier seg om...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering