"Å gjøre en forskjell" - Statsministerens nyttårstale 2015

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38096
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

"Å gjøre en forskjell" - Statsministerens nyttårstale 2015

Legg inn av AJ »

For de som ikke fikk den med seg...:
https://www.regjeringen.no/nb/aktuelt/n ... id2356841/" onclick="window.open(this.href);return false;

Så...?
Hva synes folket her inne om Ernas tale?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: "Å gjøre en forskjell" - Statsministerens nyttårstale 20

Legg inn av Kmann »

Var en ting som gikk igjen i talen: Vi kan alle gjøre en forskjell... ja det er bra sikkert, hun har kutta ut "en", så står det igjen "Vi kan gjøre forskjell". Det er bra sikkert!! Det kan de. De rike blir mer kreativ av å få mer, og de som har lite blir visst mer kreativ av å få mindre... De som har støttet oss skal få igjen så det monner og de andre kan seile sin egen sjø... up your ....
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: "Å gjøre en forskjell" - Statsministerens nyttårstale 20

Legg inn av poulet_cavalier »

Hva som sies i festtaler er ikke spesielt viktig. Men i løpet av det siste året har vi fått lavere avgift på MC, vi er kvitt arveavgift og en del tåpelige forbud, lokaltoget går nå 4 ganger i timen i stedet for to - noe som de røde har hatt som valgløfte i en mannsalder - og dette skjedde uten snorklipping, hornmusikk og massive oppslag i pressen (det siste er kanskje ikke så merkelig).

Hva som har blitt så ille for de som sliter har ikke jeg fått med meg - men en samlet presse (kanskje unntatt nettavisen) maler så svart de kan.

Jeg syns Erna har gjort en bra jobb jeg. Men hun kunne lært litt sjølskryt av Støre og co.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: "Å gjøre en forskjell" - Statsministerens nyttårstale 20

Legg inn av 45316 »

poulet_cavalier skrev:Hva som sies i festtaler er ikke spesielt viktig. Men i løpet av det siste året har vi fått lavere avgift på MC, vi er kvitt arveavgift og en del tåpelige forbud, lokaltoget går nå 4 ganger i timen i stedet for to - noe som de røde har hatt som valgløfte i en mannsalder - og dette skjedde uten snorklipping, hornmusikk og massive oppslag i pressen (det siste er kanskje ikke så merkelig).

Hva som har blitt så ille for de som sliter har ikke jeg fått med meg - men en samlet presse (kanskje unntatt nettavisen) maler så svart de kan.

Jeg syns Erna har gjort en bra jobb jeg. Men hun kunne lært litt sjølskryt av Støre og co.
Veldig enig!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: "Å gjøre en forskjell" - Statsministerens nyttårstale 20

Legg inn av Relax »

Michael Jackson sang for mange år siden at du skal være den forskjellen du mener verden trenger... Ikke noe nytt i det.
Talen var ganske tannløs og ikke noe spesiell... litt som Erna har vært hele året..Hun står ikke fram som en leder ,,, er feig og tilbaketrukket , heller ikke når det kommer fram at hennes kontor pluss stortinget osv osv er avlyttet ... ingen ting skjer fra justisminister eller henne ... Mister respekt .....
"Do the right thing"

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: "Å gjøre en forskjell" - Statsministerens nyttårstale 20

Legg inn av jhn »

Helt enig.
Det de så langt har gjort er jo mest bare piss. De burde ha litt større ambisjoner enn de har vist til nå.
FrP som har bygd seg opp på motstand mot skatter og avgifter, bomveier og innvandring. Partiet for folk flest. Jau jau.
Høyre som alltid har proklamert at de står for nøkternhet, ansvarlighet og fornuft. Og som for noen år siden sa at de skulle konsentrere seg om mennesker, ikke millioner ... eller noe i den dur
Folk flest har ikke fått lavere skatter eller avgifter, tvert i mot. Bommene settes opp i stadig høyere tempo. Innvandring ... der har de jo fått resultater, de har i løpet av nattens mulm og mørke klart og sende ut noen hundre barn som de hadde lovet å gi en ny og mild behandling.
Pluss en masse rot og dritt og dårlig handverk i fra flere ministre ... miljø- justis- finans-helse-.
I skrivende stund hører jeg Solberg sitte på TV å si i en eller annen sammenheng at "vi gjør mye for folk flest, og spesielt de svakeste ... hun tenker kanskje på formueskatten som jo er en kjempeflott sak for folk flest.
Kan ikke påstå at jeg er veldig imponert.

Daniel_hoy
Innlegg: 32
Registrert: 29 aug 2014, 20:06
Motorsykkelen din: Husaberg FS650

Re: "Å gjøre en forskjell" - Statsministerens nyttårstale 20

Legg inn av Daniel_hoy »

jhn skrev:Helt enig.
Det de så langt har gjort er jo mest bare piss. De burde ha litt større ambisjoner enn de har vist til nå.
FrP som har bygd seg opp på motstand mot skatter og avgifter, bomveier og innvandring. Partiet for folk flest. Jau jau.
Høyre som alltid har proklamert at de står for nøkternhet, ansvarlighet og fornuft. Og som for noen år siden sa at de skulle konsentrere seg om mennesker, ikke millioner ... eller noe i den dur
Folk flest har ikke fått lavere skatter eller avgifter, tvert i mot. Bommene settes opp i stadig høyere tempo. Innvandring ... der har de jo fått resultater, de har i løpet av nattens mulm og mørke klart og sende ut noen hundre barn som de hadde lovet å gi en ny og mild behandling.
Pluss en masse rot og dritt og dårlig handverk i fra flere ministre ... miljø- justis- finans-helse-.
I skrivende stund hører jeg Solberg sitte på TV å si i en eller annen sammenheng at "vi gjør mye for folk flest, og spesielt de svakeste ... hun tenker kanskje på formueskatten som jo er en kjempeflott sak for folk flest.
Kan ikke påstå at jeg er veldig imponert.
Sitter FRP i flertalls regjering? Vanskelig å få til alt du lover og lyver om viss ikke.
Men det spiller ingen rolle hvem som bestemmer. Alle er stort sett idioter som sier en ting og gjør en annen. :lol

Svar