GPS tracking app for Android - Spor eller Maptrack

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

GPS tracking app for Android - Spor eller Maptrack

Legg inn av AndreasB »

Nå har jeg jo allerede kjøpt maptrack, men hva synes dere om dem? (om dere har noen erfaring, se gjerne på kartene under)

Spor lagrer hele ruten på mobilen, og så kan jeg laste den opp etterpå. Den viser også informasjon på slutten av ruten.

MapTrack laster opp punktene etterhvert som man kjører, men virker som den gjør dette noe treigt. Når jeg kom hjem måtte jeg vente på at den skulle laste opp de siste 15-20 punktene.

Spor: https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&m ... ef2081626e
Opprettet av Spor på Android.
Navn: 29.09.2012 23.42
Aktivitetstype: -
Beskrivelse: -
Total strekning: 127,35 km (79,1 mi)
Total tid: 1:51:44
Flyttetid: 1:44:02
Gjennomsnittsfart: 68,38 km/t (42,5 mi/h)
Gjennomsnittsfart: 73,44 km/t (45,6 mi/h)
Maksfart: 179,11 km/t (111,3 mi/h)
Gjennomsnittshastighet: 0,88 min/km (1,4 min/mi)
Gjennomsnittshastighet: 0,82 min/km (1,3 min/mi)
Høyeste tempo: 0,33 min/km (0,5 min/mi)
Maksstigning: 658 m (2159 ft)
Minimumsstigning: 49 m (160 ft)
Stigning: 773 m (2537 ft)
Maksgrad: 19 %
Minimumsgrad: -9 %
Spilt inn: 29.09.2012 23.42
Maptrack: https://www.google.com/fusiontables/emb ... t=1&l=col3

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: GPS tracking app for Android - Spor eller Maptrack

Legg inn av TBI81 »

Bruker SpeedView som speedometer-app som kan eksportere til gpx. Ser det finnes en drøss av gps-tracking programmer, men syns dette funker bra. Ser dog at det blir litt forskjellig hastighet ut fra hvilket koordinasjonssystem programmene som leser gpx-filene bruker (så langt sett 50kmt forskjell maks hastighet på samme gpx-fil), men synes feks GPX Editor fungerer bra. Veldig basic, men kan eksportere til google maps, editere points osv osv :thumleft
gpx editor.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: GPS tracking app for Android - Spor eller Maptrack

Legg inn av AndreasB »

TBI81 skrev:Bruker SpeedView som speedometer-app som kan eksportere til gpx. Ser det finnes en drøss av gps-tracking programmer, men syns dette funker bra. Ser dog at det blir litt forskjellig hastighet ut fra hvilket koordinasjonssystem programmene som leser gpx-filene bruker (så langt sett 50kmt forskjell maks hastighet på samme gpx-fil), men synes feks GPX Editor fungerer bra. Veldig basic, men kan eksportere til google maps, editere points osv osv :thumleft
gpx editor.JPG
50km/t forskjell, da vil jeg påstå at det er alt annet enn bra ;)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: GPS tracking app for Android - Spor eller Maptrack

Legg inn av TBI81 »

AndreasB skrev:
TBI81 skrev:Bruker SpeedView som speedometer-app som kan eksportere til gpx. Ser det finnes en drøss av gps-tracking programmer, men syns dette funker bra. Ser dog at det blir litt forskjellig hastighet ut fra hvilket koordinasjonssystem programmene som leser gpx-filene bruker (så langt sett 50kmt forskjell maks hastighet på samme gpx-fil), men synes feks GPX Editor fungerer bra. Veldig basic, men kan eksportere til google maps, editere points osv osv :thumleft
gpx editor.JPG
50km/t forskjell, da vil jeg påstå at det er alt annet enn bra ;)
Litt merkelig, men kommer vel sannsyneligvis av at noen bruker programmer bruker UTM/EUREF89 og noen WGS84 og at det derfor blir krøll ved import/export?

Godtvoksen

Re: GPS tracking app for Android - Spor eller Maptrack

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg bruker og liker denne: https://play.google.com/store/apps/deta ... mpse&hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: GPS tracking app for Android - Spor eller Maptrack

Legg inn av Onsløv »

Godtvoksen: Den er vel tenkt til et annet bruk en de ovenfornevnte appene. Glympse sender live, mens de andre er ment for å ta opp turen. Lengesiden jeg har brukt android nå, men glympse lagrer vel ikke rutene?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Svar