Bimmabloggen. FØREFORHOLDENE LANGS FV41-42-43 og 44?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Re: Bimmabloggen. I VINTERDVALE

Legg inn av Pollti »

Bimma skrev: Radar ble nemlig veldig deppa da han fikk høre at jeg hadde campet der ei natt i fjor vår. Han hadde jo gleda seg så lenge til å tilbringe en dag eller to på Misjonshotellet..... :sorry

Hotellet har visst et passe lurvete rykte, men det fikk jeg først vite etter at jeg hadde sjekka ut.
Heldigvis banka ingen av de lokale damene på døra mi...! :knegg

Du driver jo å utsetter ham for stor emosjonell fare, Radaren må jo drive med mentalt vakthold av deg. Banket ikke de lokale KGBerene på døra di heller ? Det tyder på lite Braastad i baren og slapphet i tjenesten av de lokale helter så gi Radar litt ekstra godbiter i kveld. :janikk

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. ER I FERD MED Å VÅKNE

Legg inn av Bimma »

Bimma er i ferd med å våkne etter vinterdvalen \:D/

BLOGGEN MIN
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Bimmabloggen. ER I FERD MED Å VÅKNE

Legg inn av Desmo »

Du kan nok ta det med ro en stund til. Vinteren er langtfra over.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. SESONGEN ER I GANG

Legg inn av Bimma »

SESONGEN ER I GANG I DRAMMEN OGSÅ :yahoo

I dag ble Bimmern henta hos MC-Huset Nydal på Hamar, etter å ha fått godt stell av Peder i vinter :prf

Turen startet på Henger fra Hamar til Alnabru, deretter gikk turen til Drammen for egen maskin.
Kjempedeilig! :D

Jeg har - tro tro det eller ei - gått til innkjøp av GPS. Og jeg da, som aldri skulle ha meg noen GPS, nei.... hehe :knegg . Valget falt på Garmin Zumo 660.

Tusen takk for lånet av mc-hengeren din Pelsen! :prf

Bilde
Peder hjelper til med å laste opp Bimmern på MC-Huset Nydal

Bilde
På Espa ble det en matbit

Bilde
Dagens høydepunkt var turen hjem til Drammen fra Alnabru :yahoo

:prop:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37974
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. SESONGEN ER I GANG

Legg inn av AJ »

Ser bra ut, Bimma!
Er jeg riktig heldig er jeg i gang i løpet av ytterst få dager jeg også :jada:
Tiger'n står klar til avhenting når som helst \:D/
Med nytt ARROW-anlegg og ditto mapping...

Blir stas, ja :D
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Bimmabloggen. SESONGEN ER I GANG

Legg inn av SheDevil »

Så deilig Bimma, detta var saker tenker jeg :prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. SESONGEN ER I GANG

Legg inn av Globe »

Aaahhhhh...disse bildene trengte jeg virkelig å få se i dag...det å se at noen er "i rute"..takk for at du deler :notworthy: :thumleft

Godtvoksen

Re: Bimmabloggen. SESONGEN ER I GANG

Legg inn av Godtvoksen »

Velkommen på veien igjen....en herlig tid vi har fremfor oss :thumleft Dog viser gradestokken her nå i dag kl 06.26 - 7 grader :8-[

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Bimmabloggen. SESONGEN ER I GANG

Legg inn av Steinkastar »

Fantastisk :thumleft :thumleft :D

Skal ta ut min fra dvale 15 april....gleder meg til påske.
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. SESONGEN ER I GANG

Legg inn av Bimma »

Takk folkens! :janikk

Jeg synes fortsatt det er i tidligste laget å kjøre, kald asfalt og mye grus i veien frister ikke like mye som det gjorde tidligere år. :[-(
Men nå står sykkelen der klar til bruk, og det gir ro i sjela.

På lørdag gikk turen til Speed i Sandefjord, der jeg fikk kjøpt meg er par nye goretex-støvler og nye Rukka-hansker. Så nå er alt klappet og klart til årets mc-sesong! :prf

På vei hjemover ble det en stopp innom på lørdagskaféen til Tønsberg MC-klubb. Her var det stinn brakke og mc-praten satt løst. :knegg

:love
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. SESONGEN ER I GANG

Legg inn av Bimma »

KJEMPETØFT SELVBYGG :prf

Bilde

Jeg kom over denne flotte saken i en kjeller i Oslo i dag. Den ble bygget med rekordfart, og er et av de mest vellykkede byggene jeg har sett. Den er kort og nett, snerten og tøff..!! :prop:

Bildet yter ikke sykkelen rettferdighet :sorry
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Bimmabloggen. SESONGEN ER I GANG

Legg inn av Steinkastar »

Bimma skrev:KJEMPETØFT SELVBYGG :prf

Bilde

Jeg kom over denne flotte saken i en kjeller i Oslo i dag. Den ble bygget med rekordfart, og er et av de mest vellykkede byggene jeg har sett. Den er kort og nett, snerten og tøff..!! :prop:

Bildet yter ikke sykkelen rettferdighet :sorry

Nydelig :)
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Bimmabloggen. OVER TO FJELL

Legg inn av Bimma »

OVER GAUSTATOPPEN OG IMINGFJELL :mc6

OVER TO FJELL

Lørdag 21. mai var det Motorsykkelens Dag i Buskerud med samling på Hønefoss. Jeg valgte imidlertid å legge ut på en litt lenger tur, jeg hadde ikke hatt sykkelen på veien på nærmere to uker pga. den trøblete ryggen min…sukk… Det frista derfor lite å kjøre i kortesje i dag.

Været var blandet og temperaturen ikke helt på topp. Men jeg smurte med matpakke og la i vei i retning Kongsberg, litt usikker på hvor jeg ville ende opp på dagens tur. Det var i grunnen ryggen som til syvende og sist ville avgjøre det. Jeg hadde nylig kjøpt en brukt standardsal i håp om at denne ville være litt snillere mot ryggen enn den lave jeg vanligvis bruker, men det var ingen stor forskjell på komforten. Bortsett fra at knevinkelen ble litt snillere, og at jeg rakk dårligere ned til bakken....hmm.. Litt dumt når jeg farter alene rundt, spesielt dumt på grusveiene. :-k

På dagens tur passerte jeg Kongsberg og fortsatte videre oppover Jondalen. Langs Rv 37 mellom Bolkesjø og Gransherrad har de nå kommet godt i gang med utbedring av veien, så dette blir nok bra til slutt. Tinnsjøveien videre opp til Rjukan er stengt fram til august. Dette visste jeg om, så jeg kjørte ned til E 134 og vendte etter hvert nesa nordover mot Tuddal og Gaustatoppen langs Fv 651.

Turen fortsatte over Imingfjell, videre langs Rv 40 nedover Numedal og videre over til Prestfoss i Sigdal. Her klarte jeg selvfølgelig å kjøre meg bort på grusveiene i Flesberg, og GPS’n måtte fram og hjelpe meg å finne veien ut av området…hehe. :-J

Jeg ble bare berørt av noen ganske få regndråper, men det blåste en hel del og det var kjølig i lufta. Over Gaustatoppen og over Imingfjell viste gradestokken bare fem plussgrader.

Bilde
Ruta endte opp omtrent slik, bortsett området rundt Flesberg der jeg endte opp med en skikkelig sightseeing i de dype skoger, hehe :knegg



Bilde
Det blir bra her mellom Bolkesjø og Gransherrad :D



Bilde



Bilde
Tuddal



Bilde



Bilde
Hvitveisen blomstret for fullt videre oppover i Tuddal :rose



Bilde
Utsikt sydover fra Fv 651



Bilde
På vei videre oppover mot Gaustatoppen



Bilde
Det var ingen trafikk i dag \:D/



Bilde
Veiens høyeste punkt



Bilde
Rjukan langt der nede i dalen



Bilde
Tessungdalen. Dette var en passe idyllisk plass å stoppe og spise nista :mk



Bilde
Turen fortsatte videre over Imingfjell, og her lå det merkelig nok fortsatt litt snø igjen



Bilde
Det var lite vann igjen i Sønstevatnet på Imingfjell :eh



Bilde
Nedstigningen mot Bjørkeflåta har begynt. Numedal skimtes i bakgrunnen



Bilde
Jeg måtte selvsagt stoppe og hilse på veivokterne nå også. Men denne gangen var de trygt forvart bak gjerder :knegg



Bilde
Jeg tok en liten avstikker opp Fv 122 til Uvdal Stavkirke



Bilde
Uvdal Stavkirke. Her har jeg svingt innom tidligere også, det er riktig så trivelig her oppe på bygdetunet



Bilde
Utrolig at løvetanna kan være så vakker…!! :prf



Bilde
Mogen Landhandel i Numedal er verdt en stopp :janikk



Bilde
Sønnen på gården oppdaget ekvipasjen på tunet og kom velvillig ut og ga meg en liten omvisning inne i den gamle landhandelen. Her fantes alskens rariteter fra en svunnen tid. Bunken med Allers til høyre på bildet var fra 1940



Bilde
Før jeg kjørte hjemmefra hadde jeg tatt en titt på kartet og funnet en vei som skar over fra Numedal til Sigdal. Den tok av i god tid før Flesberg. Jeg svingte av og kjørte til skogs langs det jeg trodde var riktig vei.... :-J



Bilde
Asfalten gikk fort over til å bli grusvei, og denne ble stadig smalere og dårligere. :scratch Her hadde det vært enklere med den lave salen min og god bakkekontakt



Bilde
De hadde flere plasser vært rause med grusen. Jeg skjønte snart at jeg var på villspor :doh



Bilde
Her måtte GPS'n tre støttende til...... :redface



Bilde
Endelig nådde jeg Sigdal. Andersnatten skimtes i bakgrunnen



Bilde
Det ble en siste stopp ved Haugfossen ved Blaafarveværket i Modum. En flott plass, spesielt når det er mye vann i fossen :prf



Bilde
Turen ble avsluttet med en Latte på Kubikken i Drammen. Her dukket også Gammelgutt opp den nye GS’n sin.



Jeg parkerte trygt hjemme i gården etter å ha tilbakelagt nøyaktig 40 mil. Jeg koste meg veldig på dagens tur! Ryggen berget brukbart, men da søndagen kom kjente jeg at jeg hadde vært i farta hele lørdagen… :sorry

Oppsummert: En flott runde som absolutt kan anbefales..! :prf

:mc6
Sist redigert av Bimma den 25 mai 2011, 22:08, redigert 1 gang totalt.
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Bimmabloggen. OVER TO FJELL

Legg inn av Steinkastar »

Herlig bilder Bimma.

Må si denne turen så fantastisk ut...Frister :D
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Bimmabloggen. OVER TO FJELL

Legg inn av Snikkeren »

Slike innlegg koser jeg meg med. :D
Flotte bilder. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar