R6 tungstartet

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Dinob
Innlegg: 32
Registrert: 31 mai 2015, 13:40
Motorsykkelen din: Yamaha R6 - 1999
Sted: Sarpsborg

R6 tungstartet

Legg inn av Dinob »

Hei,

Legger ved ett klipp av min R6 som starter tungt. pluggene skal være byttet i fjor i følge forrige eier.
Må som regel trykke startknappen inn 1 gang for så og slippe og gjøre det igjen, da starter den som regel.
Det er som regel når sykkelen er kald at jeg har det problemet, men kan også være etter en kjøretur.

Noen som vet hva det kan være? :-k

https://www.youtube.com/watch?v=XD9fAgzPSI8" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: R6 tungstartet

Legg inn av Roargutten »

Jeg også tenkte på batteri, høres ut som om den går litt sakte på starter? Kan fort være en celle i batteriet ditt som har tatt kvelden.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: R6 tungstartet

Legg inn av mekkern »

Litt lav fres i batteriet muligens handle et nytt?.
MEN -du er klar over at du ikke har Injection men forgassere? prøv med å gi et par mm gass. og choke når kald.
dette er ikke noe digital ipod.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Dinob
Innlegg: 32
Registrert: 31 mai 2015, 13:40
Motorsykkelen din: Yamaha R6 - 1999
Sted: Sarpsborg

Re: R6 tungstartet

Legg inn av Dinob »

Har ikke noe måler, men det er ikke umulig at det er batteriet. Sykkelen har stått i ro siden oktober og frem til nå omtrent. Så kan være at ett nytt batteri er løsningen. Er det ett spesielt batteri jeg burde gå for eller funker det med batteri fra biltema feks?

Er klar over at det er forgasser ja, men starter som regel ikke noe lettere med litt gass desverre.

mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: R6 tungstartet

Legg inn av mekkern »

Dinob skrev:Har ikke noe måler, men det er ikke umulig at det er batteriet. Sykkelen har stått i ro siden oktober og frem til nå omtrent. Så kan være at ett nytt batteri er løsningen. Er det ett spesielt batteri jeg burde gå for eller funker det med batteri fra biltema feks?

Er klar over at det er forgasser ja, men starter som regel ikke noe lettere med litt gass desverre.
så det er ikke noe "liv" før den har fått opp farten på starteren uansett?-da kjøper du nytt batteri.
Noen mener biltemabatteri er shait,men jeg har hatt god erfaring med de "vanlige" i mange år, dog ikke gel.
Uansett hvor du kjøper det så forlang test av batteriet før du tar det med deg-hvis det har stått for lenge som hyllevare kan det allerede være dårlig.
Unntaket er tørrladede batteri som påfylles syre når du kjøper det.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Dinob
Innlegg: 32
Registrert: 31 mai 2015, 13:40
Motorsykkelen din: Yamaha R6 - 1999
Sted: Sarpsborg

Re: R6 tungstartet

Legg inn av Dinob »

Supert, takk! Da prøver jeg nytt batteri :thumleft

Svar