Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Stian
Innlegg: 36
Registrert: 10 nov 2014, 15:09
Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
Sted: Stavanger

Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Stian »

Som topic sier, noen som har noen erfaringer med denne?

Dette er en sykkel jeg vurderer sterkt, men finner få tester av den.
Har prøvesittet den, men ikke prøvekjørt.

Synes det er rart at Suzuki ikke har hatt noe sånn prøvekjøringsdager på denne.

Og hvorfor er det ingen som kjøper denne?

Føler sykklene i samme klasse blir.

Kawasaki Z-1000 (ser ut som en transformers og mangler Antispinn)
BMW S1000R ( Blir fordyr)

Det bør vel vær mulig å få til en god deal så sent på sessongen?

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av JK95 »

Grunnen til mangel på prøvekjøringsdager er nok at den kom sent, først nå mot sommeren i år, så den har ikke vært særlig tilgjengelig. Derfor tror jeg også du skal slite med å få noen "goddeal" på en slik ;-)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Kawagutten »

Har tatt en liten testtur på S1000.Bra første inntrykk og nok med krefter i motor,kanskje for mye for rammekonstruksjon,forstilling og elektronikk men det skal sies at jeg ikke testet alle moduser.Den dro godt og ville gjerne opp og ble da nervøs i forstilling som virket noe svak.Noen vil nok si at jeg ikke er vant med traction kontrollen for å ro vekk den.
Synes den ser bra ut og har grei sittestilling med en motor som går bra men passet ikke helt meg.Er absolutt ikke utenkelig at den kan passe fint for mange andre men skal du prøve den så prøv den mer enn 3kvarter og i alle kjøre moduser.

http://www.suzukicycles.com/Product%20L ... S1000.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Stian
Innlegg: 36
Registrert: 10 nov 2014, 15:09
Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
Sted: Stavanger

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Stian »

Kawagutten skrev:Har tatt en liten testtur på S1000.Bra første inntrykk og nok med krefter i motor,kanskje for mye for rammekonstruksjon,forstilling og elektronikk men det skal sies at jeg ikke testet alle moduser.Den dro godt og ville gjerne opp og ble da nervøs i forstilling som virket noe svak.Noen vil nok si at jeg ikke er vant med traction kontrollen for å ro vekk den.
Synes den ser bra ut og har grei sittestilling med en motor som går bra men passet ikke helt meg.Er absolutt ikke utenkelig at den kan passe fint for mange andre men skal du prøve den så prøv den mer enn 3kvarter og i alle kjøre moduser.

http://www.suzukicycles.com/Product%20L ... S1000.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Takk for svar Kawagutten.
Har testet z800, den synes jeg sittestillingen ble for aggressiv på, er 192høy..

Synes jeg satt meget godt på den, for jeg sliter når sittestillinga blir for aggressiv, får krampe i hoften etter 2min.

Kjører KTM SMC-R nå, men er på jakt etter en sykkel med abs & traction kontroll.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Olav K »

Mest for penga i klassen pr idag er nok udiskutabelt S1000R fra BMW. Motor, cruisecontrol, org.varmehåndtak for å nevne noe.
Personlig synes jeg ikke japsene har noe spennende å tilby i den klassen, og ville nok vurdert BMWen.... det er et prismessig hakk opp til Superduken fra KTM og Aprillia Tuono, men disse er råere (synes jeg-min heeeelt subjektive mening(sorry Bjerknes))
Triumphen min er utrolig digg å kjøre, men mangler TC, og er totalt overkjørt av tysker'n når det kommer til "mye for penga" :sorry
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22946
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Mest for penga i klassen pr idag er nok udiskutabelt S1000R fra BMW. Motor, cruisecontrol, org.varmehåndtak for å nevne noe.
Personlig synes jeg ikke japsene har noe spennende å tilby i den klassen, og ville nok vurdert BMWen.... det er et prismessig hakk opp til Superduken fra KTM og Aprillia Tuono, men disse er råere (synes jeg-min heeeelt subjektive mening(sorry Bjerknes))
Triumphen min er utrolig digg å kjøre, men mangler TC, og er totalt overkjørt av tysker'n når det kommer til "mye for penga" :sorry
Ingen grunn til å unskylde deg Olav K :thumleft

Jeg er helt enig med deg (uten at jeg har kjørt verken Super duke'n eller Tuonoen). Men at Tuonoen er dyrere enn S1000R stemmer vel ikke? Ikke hvis man tar med de obligatoriske pakkene til S1000R som man nærmest ikke får kjøpt uten før man harnakket må stå på sitt. Men ja, Tuonoen fåes vel i en dyrere versjon også...?

Jeg valgte BMW fremfor Tuono ene og alene fordi det er en BMW og at jeg har for meg at service nettverket er mer tilgjengelig samt de fantastiske adaptive demperne. Men jeg tviler ikke på at Tuonoen er en råflott sykkel. Kanskje jeg til og med mener den ser hakket bedre ut... :redface

Men ryktene sier at det kommer en Street Triple 800cc RS med øhlins dempere etc.... :prop: :prop:

Stian
Innlegg: 36
Registrert: 10 nov 2014, 15:09
Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
Sted: Stavanger

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Stian »

Var innom Monsterbike i Drammen en tur på Lørdag i samme slengen jeg var der borte og kjøpte meg en Kajakk.

Hadde en liten tur på Suzukien da vi hadde det litt travelt.

Synes den virket meget kjekk, nå skal det sies at jeg ikke har allverdens erfaring med mc, men føltes meget greit, satt godt og følte det virket solid.

MEN, gassen! Hva i alledager har Suzuki gjort her? Synes den var veldig av&på, nå har jeg kjørt med ride by wire for det meste, men synes Suzukien var veldig brå.

Ang, S1000R synes jeg blir for dyr, også er jeg litt skeptisk til når alle disse fancy tingene begynner å gå istykker, for min erfaring fra MC-verksted så er det ingen av dem som har det travelt med å skaffe nye deler.

Så kom med tips om dere har noe?
krav: Mulighet for å 2 personer på, ABS & Antispinn.
Sykkelen vil i mesteparten av tiden brukes til og fra jobb alle mnd uten om når di salter.

Fyr løs, setter pris på alle tips :-) (Men prøv å tenk på at jeg er 27, så la det se litt "ut")

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av LordShaft »

Du skal ikke være så betenkt med all den nye elektronikken.

Dette er akkurat det samme som folk sa om bilder når de begynte å komme med alt mulig. Men det viser seg faktisk at kjøretøy med elektronikk i dag har langt mindre problemer enn i gamledager. (husker ikke hvor jeg leste det)

En annen ting. "Fordelen" med å ha mye elektronikk er at du kan koble til en datamaskin å finne akkurat hvor feilen er (i mange tilfeller) På eldre sykler må du feilsøke på en helt annen måte.

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av norse900 »

LordShaft skrev: En annen ting. "Fordelen" med å ha mye elektronikk er at du kan koble til en datamaskin å finne akkurat hvor feilen er (i mange tilfeller) På eldre sykler må du feilsøke på en helt annen måte.
"Bakdelen" med mye elektronikk er at det er elektronikk, ikke logikk. Hvis datamaskinen IKKE forteller hvor feilen er, så må man klø seg i aktre kløft og betale verkstedsregningen for whatever... :-)
Spøk til side:
Sannheten er vel at elektronikk er kommet for å bli, og hjemme-mekkere er en utdøende rase. "Survival of the fittest!" var vel begrepet Darwin brukte :lol
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22946
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Bjerknez »

Må si meg 100% enig med OlavK lenger opp her. Jeg synes rett og slett ikke japsene har noe spennende i dette segmentet og street kategorien.

BMW'en er i mine øyne noen hestehoder forran med tanke på hva man får for pengene. Om man liker den er jo en annen sak. Men utseendemessig synes jeg disse street syklene fra japsene blir litt kjedelige. Kaaanskje med unntak av Z1000. :redface

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Tobben84 »

Dropp japsene, blir kjedelig i lengden tipper jeg. Ut ifra det jeg leser så kan Ducati Monster 1200 være noe. Den er også ganske trang i sittestillingen, men den nyeste utgaven er ganske behagelig for meg hvertfall på 183cm.....

Stian
Innlegg: 36
Registrert: 10 nov 2014, 15:09
Motorsykkelen din: Suzuki GSXS1000
Sted: Stavanger

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Stian »

Ser på utstyrslisten så klart S1000r vinner, men så koster den endel mer også, men klart når jeg først skal bruke så mye, så spiller 10-15000kr ikke så mye rolle igrunn, får det vel i bruktverdi?

Men igjen, når det begynner å nærme seg 200.000.- så er veien liten opp til S1000XR :P :p

Ducati er uaktuelt grunnet at vi ikke har forhandler i Stavanger, har som sagt KTM nå, og begynner å bli rimelig lei av å reise til kr.sand hver gang det er noe.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av hakhap »

Definitivt ikke noe feil med GSX-S1000 og godt med sykkel for pengene, må jage litt turtall før det skjer noe, mot min egen Tuono, men eller en helt greit sykkel som jeg fint kunde valgt hvis jeg ikke kjørte en Tuono.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Tommas »

Ville kjøpt en brukt s1000r om jeg var deg ;-)

http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=56&t=10024

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Suzuki GSX1000-S Erfaringer?

Legg inn av Olav K »

Tommas skrev:Ville kjøpt en brukt s1000r om jeg var deg ;-)

http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=56&t=10024

Noen ganger er du bare SÅ fornuftig Tommas :knegg :knegg
Spøk til side... jeg er nok ganske enig.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar