Yamaha Ybr 2005

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
S.S.J
Innlegg: 5
Registrert: 12 jul 2015, 15:59
Motorsykkelen din: Yamaha ybr 125cc 2005

Yamaha Ybr 2005

Legg inn av S.S.J »

Hei jeg har en Yamaha Ybr som er litt daff så jeg har tenkt på litt trim. Jeg har allerede byttet sylinder til 150cc også tenker jeg kanskje på bedre aks og fart. Jeg har hadd tanken på større drev bak og skifte til større dyse også er spørsmålet hvor og hvilket bør jeg kjøpe?(gjerne send link) Eller om dere har noen andre tips til trim? (noen ploberinger eller noe sånt som ikke koster skjorta bare for å få litt bedre effekt).

Bare sir det at jeg kommer ikke til å selge sykkelen å kjøpe annen. :sk?

:D

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Yamaha Ybr 2005

Legg inn av Rune75 »

S.S.J skrev:Hei jeg har en Yamaha Ybr som er litt daff så jeg har tenkt på litt trim. Jeg har allerede byttet sylinder til 150cc også tenker jeg kanskje på bedre aks og fart. Jeg har hadd tanken på større drev bak og skifte til større dyse også er spørsmålet hvor og hvilket bør jeg kjøpe?(gjerne send link) Eller om dere har noen andre tips til trim? (noen ploberinger eller noe sånt som ikke koster skjorta bare for å få litt bedre effekt).

Bare sir det at jeg kommer ikke til å selge sykkelen å kjøpe annen. :sk?

:D

Ble den ikke sprekere med 150cc da? Du bør jo ha litt større dyse siden du har satt på større sylinder. kanskje 5-10 nr større. Større drev bak gir lavere toppfart.

S.S.J
Innlegg: 5
Registrert: 12 jul 2015, 15:59
Motorsykkelen din: Yamaha ybr 125cc 2005

Re: Yamaha Ybr 2005

Legg inn av S.S.J »

Jo den ble litt sprekere men det er det når man kommer til bratte bakker, tenker jo også på at man kommer ikke opp i toppfart så mye her i nordnorge. Vil at den ska ha litt bedere aks og god fart, kunne hatt sett for meg 120-130 på sletta om det er mulig?!

Har jo også tenkt på dysa lenge bare at jeg viste ikke størrelse. Vet du orginal størrelsen på den?

takk for tipset. :D


Har hatt i tankene er det mulighet for litt bedre effekt med nytt batteri eller luftfilter? siden jeg har et gammelt Biltemabatteri...!

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Yamaha Ybr 2005

Legg inn av Rune75 »

S.S.J skrev:Jo den ble litt sprekere men det er det når man kommer til bratte bakker, tenker jo også på at man kommer ikke opp i toppfart så mye her i nordnorge. Vil at den ska ha litt bedere aks og god fart, kunne hatt sett for meg 120-130 på sletta om det er mulig?!

Har jo også tenkt på dysa lenge bare at jeg viste ikke størrelse. Vet du orginal størrelsen på den?

takk for tipset. :D
120-130 på sletta er ikke mulig med den sykkelen nei. Du kan prøve med en tann mindre på fremdrevet, kanskje den oppleves som litt kvikkere da. Du vil selvfølgelig miste litt toppfart av dette.

Skru ut dyrsa som står i og se hva som står på den.

S.S.J
Innlegg: 5
Registrert: 12 jul 2015, 15:59
Motorsykkelen din: Yamaha ybr 125cc 2005

Re: Yamaha Ybr 2005

Legg inn av S.S.J »

Rune75 skrev:
S.S.J skrev:Jo den ble litt sprekere men det er det når man kommer til bratte bakker, tenker jo også på at man kommer ikke opp i toppfart så mye her i nordnorge. Vil at den ska ha litt bedere aks og god fart, kunne hatt sett for meg 120-130 på sletta om det er mulig?!

Har jo også tenkt på dysa lenge bare at jeg viste ikke størrelse. Vet du orginal størrelsen på den?

takk for tipset. :D
120-130 på sletta er ikke mulig med den sykkelen nei. Du kan prøve med en tann mindre på fremdrevet, kanskje den oppleves som litt kvikkere da. Du vil selvfølgelig miste litt toppfart av dette.

Skru ut dyrsa som står i og se hva som står på den.
Ja takk for tipset :D

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Yamaha Ybr 2005

Legg inn av Jompa »

Hvis batteriet fungerer skal du bare la det være på sykkeln.
Det har uansett ingen innvirkning på motoreffekten.
Hva slags knøttliten, trang fjord er du fra, siden det ikke er plass nok til å få toppfart ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

S.S.J
Innlegg: 5
Registrert: 12 jul 2015, 15:59
Motorsykkelen din: Yamaha ybr 125cc 2005

Re: Yamaha Ybr 2005

Legg inn av S.S.J »

har noen en link hvor jeg kan kjøpe et drevkit til ybr?

Svar