MC-deler på nett

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Amigo
Innlegg: 35
Registrert: 05 jan 2012, 22:42
Motorsykkelen din: 1992 Suzuki VX800
Sted: Kristiansand

MC-deler på nett

Legg inn av Amigo »

Skal handle midtstøtte til min V-Strom nå. Hvorfor dette ikke er standard, kan man jo lure på. Er det noen som har erfaring med dette, ser at det opereres med forskjellige typer, OEM, Motech osv...?

Noen som har peiling på hvor mye ekstra som påregnes ved kjøp fra utlandet, moms, frakt?

Noen mc-nettbutikker som er bedre enn andre, sånn generelt?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MC-deler på nett

Legg inn av kjellv »

Amigo skrev:Skal handle midtstøtte til min V-Strom nå. Hvorfor dette ikke er standard, kan man jo lure på. Er det noen som har erfaring med dette, ser at det opereres med forskjellige typer, OEM, Motech osv...?

Noen som har peiling på hvor mye ekstra som påregnes ved kjøp fra utlandet, moms, frakt?

Noen mc-nettbutikker som er bedre enn andre, sånn generelt?
Dette er sjelden standard til de fleste sykler. Grunnen er som overalt ellers stor priskonkurranse på nye sykler. Derfor blir ny-pris på sykler oppgitt med priser "fra"......, og er da sykler som er nesten strippet for utstyr. Akkurat slik er det for biler også. Fin lokkepris for å få kunder til å handle, men sluttsummen blir gjerne mye høyere når utstyrslista er kommet på kontrakten.

Suzuki har sikkert sin egen senterstøtte som selges gjennom Suzukiforhandlerne. I tillegg er det en mengde utstyrsleverandører som kun lever av tilleggsutstyr, og har laget sin egen som er spesielt tilpasset de forskjellige sykler..
Jeg kan for eksempel skaffe deg Hepco-Becker sin for 2665,- + frakt

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 613
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: MC-deler på nett

Legg inn av Ketil »

Hei! Jeg kjøpte midtstøtte til min vstrom gjennom Gjøvik motor som forhandler deler til Suzuki og betalte ca. 2500. Jeg bor nordpå og de sendte den i posten til meg. Har handlet flere ganger hos dem og er meget fornøyd med servicen der. De er raske til å svare på forespørsler og raske til å sende. Prismessig tror jeg også de er konkurransedyktig.

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: MC-deler på nett

Legg inn av Anaxim »

Jeg mener Suzuki leverer origianale midtstøtter til Vstrom. Men de kan være litt dyre, så let etter originalstøtte på f.eks. EBay. Vil tro du kan få kjøpt en til rundt tusenlappen, for av en eller annen merkelig grunn driver folk og demonterer midstøttene sine, og selger dem. Om du handler fra Tyskland, husk å regne med MwsT. på 19% (som du skal ha refundert), norsk moms, samt frakt.
Sist redigert av Anaxim den 16 jun 2015, 12:03, redigert 1 gang totalt.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: MC-deler på nett

Legg inn av cannon »

http://www.ebay.com/itm/Moose-Racing-Ce ... d2&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Slå sammen vareprisen med fraktprisen. Legg på 25% moms og regn ca 250,- i "importbehandlingsgebyr".

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: MC-deler på nett

Legg inn av Desmo »

Ketil skrev:Hei! Jeg kjøpte midtstøtte til min vstrom gjennom Gjøvik motor som forhandler deler til Suzuki og betalte ca. 2500. Jeg bor nordpå og de sendte den i posten til meg. Har handlet flere ganger hos dem og er meget fornøyd med servicen der. De er raske til å svare på forespørsler og raske til å sende. Prismessig tror jeg også de er konkurransedyktig.
Jeg regner med at du mener Gjøvik Motorservice (GMS). Øyhuskara kan det der med service.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MC-deler på nett

Legg inn av RuneMC »

SW-Motech senterstøtte til V-Strom -> send mail til tomcevro@online.no og hør ang pris. (Norsk importør av SW-Motech)

Den originale senterstøtten kan skrape i bakken i sving. Med SW-Motech så er det fotpinnene som skraper først.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Amigo
Innlegg: 35
Registrert: 05 jan 2012, 22:42
Motorsykkelen din: 1992 Suzuki VX800
Sted: Kristiansand

Re: MC-deler på nett

Legg inn av Amigo »

Takk for nyttige tilbakemeldinger!

Svar