Vår adferd i trafikken!!!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar

Hvilke av disse gruppene er mest vågale i trafikken?

Custom
0
Ingen stemmer
Harley
0
Ingen stemmer
Touring
0
Ingen stemmer
Sport
23
100%
 
Stemmer totalt: 23

GSXR

Vår adferd i trafikken!!!

Legg inn av GSXR »

Hvem av oss Mc-frelste er egentlig i den største risikogruppen?

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Vadå, råder det någon tvekan om det?

GSXR

Legg inn av GSXR »

rerell skrev:Vadå, råder det någon tvekan om det?
Om man kun tenker på aksellerasjon og fart, så er nok R-førerne i Høyrisikogruppen, men hvem kjører mest og lengst av disse gruppene, og skjer ulykkene mest i dårlig eller bra vær? Da kan kanskje svaret bli annerledes eller hva :?: :?. Synes det er artig med forskjellige synspunkt jeg. Thumbs Up :wink: .

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg vil påstå at alle som kjører 2-hjuling er like utsatt i trafikken nå de fleste kollisjoner skyldes bilførere ikke ikke ser lenger enn panseret på sin egen bil.
Da mener jeg om kollisjoner der bilen har skyld.
At mange motorsykklister grisekjører på veiene er også tydelig når vi leser statistikken over alene ulykker.
For noen år siden på vei fra Trondheim til Fredrikstad kjørte jeg inn i en venstre sving like etter Lillehammer. Halveis i svingen nektet kroppen å lytte til hjernen og sykkelen gikk rett frem. En kraftig oppbremsing som reddet meg og jeg skrapet opp høyre siden av sykkelen på rekkeverket.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

GSXR skrev:
rerell skrev:Vadå, råder det någon tvekan om det?
Om man kun tenker på aksellerasjon og fart, så er nok R-førerne i Høyrisikogruppen, men hvem kjører mest og lengst av disse gruppene, og skjer ulykkene mest i dårlig eller bra vær? Da kan kanskje svaret bli annerledes eller hva :?: :?. Synes det er artig med forskjellige synspunkt jeg. Thumbs Up :wink: .
Enligt If är det dubbelt så hög olycksrisk totalt sett och 30% större risk för personskador på R-hoj jämfört med andra typer. Den vanligaste typen av mc-olyckor är singelolyckor, enligt samma källa.

Gjest

Legg inn av Gjest »

Regnet nesten med at det ville ta denne vendingen, men det er jo artig med en diskusjon ikke sant :?: , kan komme mye godt ut av det :D .

GSXR

Legg inn av GSXR »

Anonymous skrev:Regnet nesten med at det ville ta denne vendingen, men det er jo artig med en diskusjon ikke sant :?: , kan komme mye godt ut av det :D .
Begynner visst å bli sent, jeg svarte uten å være pålogget. Beklager så mye :) .

Gjest

Legg inn av Gjest »

rerell skrev:Vadå, råder det någon tvekan om det?
Snaket med en 65 år gammel mann i fjor, som nettopp hadde blitt tatt i rundt 110 km/t etter at han så vidt hadde klart å bremse ned fra ca 200 km/t.

Fyren kjørte en R6, og han sa at det var utopi å tro at man klarte å kjøre rolig med en R-sykkel.

Var vel kanskje noe i det? :twisted:

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

ShadowMan skrev:
rerell skrev:Vadå, råder det någon tvekan om det?
Snaket med en 65 år gammel mann i fjor, som nettopp hadde blitt tatt i rundt 110 km/t etter at han så vidt hadde klart å bremse ned fra ca 200 km/t.

Fyren kjørte en R6, og han sa at det var utopi å tro at man klarte å kjøre rolig med en R-sykkel.

Var vel kanskje noe i det? :twisted:
Det är plågsamt (både fysiskt och psykiskt) att köra långsamt (läs: i hastighetsgränsen) på R-cyklar, mindre plågsamt på touringhojar, och alldeles nödvändigt på custom/cruisercyklar, möjligen med undantag för herr SkuggMan, som plågar sin höna så att hjälmen knappt sitter kvar på huvudet. Hehe. :lol: :lol:

Gjest

Legg inn av Gjest »

Er jeg virkelig så ille? Kremt, er kanskje det... :lol:

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Re: Vår adferd i trafikken!!!

Legg inn av Ronny »

GSXR skrev:Hvem av oss Mc-frelste er egentlig i den største risikogruppen?
Flytta litt på avstemingen din GSXR. Håper det er i orden? Følte den passet best her :D
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Gjest

Re: Vår adferd i trafikken!!!

Legg inn av Gjest »

Ronny skrev:
GSXR skrev:Hvem av oss Mc-frelste er egentlig i den største risikogruppen?
Flytta litt på avstemingen din GSXR. Håper det er i orden? Følte den passet best her :D
Helt i orden Ronny :D , virker som om diskusjonen utarter seg litt, det er kjempebra da det var meningen. Selv har jeg kun hatt R-sykler og vet meget godt at de ikke er gode å kjøre i lav hastighet. Som jeg tidligere har sagt så er alt relativt :) . Kjempetopp med forskjellige meninger, det er jo det som starter en diskusjon. Thumbs UP :wink: .

GSXR

Re: Vår adferd i trafikken!!!

Legg inn av GSXR »

Anonymous skrev:
Ronny skrev:
GSXR skrev:Hvem av oss Mc-frelste er egentlig i den største risikogruppen?
Flytta litt på avstemingen din GSXR. Håper det er i orden? Følte den passet best her :D
Helt i orden Ronny :D , virker som om diskusjonen utarter seg litt, det er kjempebra da det var meningen. Selv har jeg kun hatt R-sykler og vet meget godt at de ikke er gode å kjøre i lav hastighet. Som jeg tidligere har sagt så er alt relativt :) . Kjempetopp med forskjellige meninger, det er jo det som starter en diskusjon. Thumbs UP :wink: .
Veldig greit å logge seg på før man svarer, får fortsatt skylde på at det er sent. Nå må jeg bare ta kveld. "Ønsker dere alle ei riktig god natt :)

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Hehe.. Lurer på hvorfor HD er nevnt her... Tengte det gikk under Custom i en slik sammenheng :lol:

Men det er vel som på text tv på tv2. Mc er oppgitt etter ccm, men HD har en egen side...lol..

Men fra spøk til Halvor. Siden spørsmålet er hvem som er mest vågale i trafikken sier jeg sport sykklene. Jeg mener på ingen måte at alle som kjører ÆÆRR sykkler er det. Men som tidligere nevnt tror jeg nok det er mye lettere å begynne å "grisekjøre" med slike sykkler. Der er jo bygget for slik kjøring. Jeg kan også begynne å grisekjøre med min HD, men det blir liksom ikke det samme..hehe. Jeg har god tid til å kikke på naturen rundt meg mens jeg akselrerer opp til 150km/t, for å si det sånn...hehe Men singel ulykker kan hende hvem som helst..
Bilde

GSXR

Legg inn av GSXR »

ShadowMan skrev:
rerell skrev:Vadå, råder det någon tvekan om det?
Snaket med en 65 år gammel mann i fjor, som nettopp hadde blitt tatt i rundt 110 km/t etter at han så vidt hadde klart å bremse ned fra ca 200 km/t.

Fyren kjørte en R6, og han sa at det var utopi å tro at man klarte å kjøre rolig med en R-sykkel.

Var vel kanskje noe i det? :twisted:
Er nok en god del sannhet i dette ja :) , må innrømme at jeg også kjører R-sykkelen min temmelig hardt 8). Var ute og kjørte i ettermiddag også, og selvfølgelig tippet den over 200 :wink:.

Svar