Vår adferd i trafikken!!!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.

Hvilke av disse gruppene er mest vågale i trafikken?

Custom
0
Ingen stemmer
Harley
0
Ingen stemmer
Touring
0
Ingen stemmer
Sport
23
100%
 
Stemmer totalt: 23

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

....hehe Ja det er fort gjort :wink:
Bilde

GSXR

Legg inn av GSXR »

NoName skrev:....hehe Ja det er fort gjort :wink:
Altfor fort gjort om du spør meg :D

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Vågal i trafikken....ja si det. De som bare tar seg godværsturer, men må komme først,eller de som bruker sykkelen hele året, uansett vær.....

Jeg bruker mc'n hver dag til og fra jobb + turer så lenge det er +gr. i luften. Er ikke så vågal at jeg bruker den i vinterhalvåret. Vil nok si at de mest vågale er dem som kjører hele året, uavhengi av type mc..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

rogg skrev:Håy..
Vågal i trafikken....ja si det. De som bare tar seg godværsturer, men må komme først,eller de som bruker sykkelen hele året, uansett vær.....

Jeg bruker mc'n hver dag til og fra jobb + turer så lenge det er +gr. i luften. Er ikke så vågal at jeg bruker den i vinterhalvåret. Vil nok si at de mest vågale er dem som kjører hele året, uavhengi av type mc..
Om dette skal kalles vågalt eller "idiotisk" er jo en annen sak :wink: .
La oss si at man kjører en R-sykkel på vinters tid, er det vågalt eller idiotisk :?: Jeg for min del vil velge siste alternativ.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Da er jeg ingen IDIOT i alle fall.....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

hehe,.. skulle gjerne hatt en offroader i tillegg, pigget dekkene opp og vært litt idiot på vinteren jeg! :) Dessverre egner nok min Pan seg meget dårlig på glatte veier, selv med ABS bremser og Traction control aner jeg problemer med fremkommeligheten.

Jeg har en kollega i Raufoss som kjører veteransykler, han har blant annet en 63 modell russisk M-72 med sidevogn som han kjører med hele vinteren!
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Sykkelen min er fortsatt like ren og er nesten eneste sykkel ute i byen... Jeg regner med å kjøre hele året uten piggdekk.
Vask får den en gang i uken hele året.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Indian skrev:Sykkelen min er fortsatt like ren og er nesten eneste sykkel ute i byen... Jeg regner med å kjøre hele året uten piggdekk.
Vask får den en gang i uken hele året.
Jeg har dessverre ikke hatt tid til å kjøre så mye i høst, men setter ikke inn sykkelen før frosten kommer. Å kjøre på saltede veier med Pan'n er uaktuelt for meg. Stell og vask får den i bøtter og spann,... hehe, noen goder har man heldigvis ved å være på vakt på brannstasjonen av og til!
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Hadde vært gøy å prøve en vinter ja, men shadowen er vel like dårlig egnet som pan...
Er på jakt etter en tempo transporter eller tempo Willis(tror det het det)
det er trehjulinger som forsvaret hadde en del av. Fin vintersykkel det, og så er det grom lyd :)
Har lekt med tanken å rive i en firhjuling...
Har en sekshjuling ATV500 på jobb....moro redskap. Med sekshjulstreken innkoblet er det utrolig hvor den klatrer. Har prøvd den ute i terenget og den imponerte
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

anonym

Men fra spøk til Halvor. Siden spørsmålet er hvem som er mes

Legg inn av anonym »

NoName skrev:Hehe.. Lurer på hvorfor HD er nevnt her... Tengte det gikk under Custom i en slik sammenheng :lol:

Men det er vel som på text tv på tv2. Mc er oppgitt etter ccm, men HD har en egen side...lol..

Men fra spøk til Halvor. Siden spørsmålet er hvem som er mest vågale i trafikken sier jeg sport sykklene. Jeg mener på ingen måte at alle som kjører ÆÆRR sykkler er det. Men som tidligere nevnt tror jeg nok det er mye lettere å begynne å "grisekjøre" med slike sykkler. Der er jo bygget for slik kjøring. Jeg kan også begynne å grisekjøre med min HD, men det blir liksom ikke det samme..hehe. Jeg har god tid til å kikke på naturen rundt meg mens jeg akselrerer opp til 150km/t, for å si det sånn...hehe Men singel ulykker kan hende hvem som helst..

HD

Grise kjøring, jeg ble forbikjørt i et avkjøringsfelt nær jeg var på veg at svinga til venstre av .....netupp en HD !
PÅ min Venstre side passerte HD da haddejeg bil imot ,bil passerte min Mc på høyre side ,Griseflaks at jeg ikke ble meid ned !
Touring

Brukeravatar
k2fire
Innlegg: 62
Registrert: 20 jun 2004, 19:18
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Enebakk
Kontakt:

Legg inn av k2fire »

Vet ikke helt, men mitt inntrykk er at mopedkjørere er de mest vågale i trafikken. Har sett utrolig mye ' vågalt ' på veiene fra dem. Det er ikke bare farta som gjør om man er vågal..
XX*SuperBlackbird*XX
http://www.grjotangr.net/

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

k2fire skrev:Vet ikke helt, men mitt inntrykk er at mopedkjørere er de mest vågale i trafikken. Har sett utrolig mye ' vågalt ' på veiene fra dem. Det er ikke bare farta som gjør om man er vågal..
Jeg er enig her. Det har noe med modenhet å gjøre, det å ville fly før de kan gå.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Indian skrev:
k2fire skrev:Vet ikke helt, men mitt inntrykk er at mopedkjørere er de mest vågale i trafikken. Har sett utrolig mye ' vågalt ' på veiene fra dem. Det er ikke bare farta som gjør om man er vågal..
Jeg er enig her. Det har noe med modenhet å gjøre, det å ville fly før de kan gå.
Må si meg enig med k2fire og Indian, modenhet er nok en stor faktor her. Kanskje skulle alderen for oppkjøring ha blitt høyere, både for moped, A1 og A :wink:.

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Ikke sikkert våre små mopedkjørende venner ville likt denne vendingen her. Men at det er noe fornuft i det, det er nok sikkert.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Thor Arne skrev:Ikke sikkert våre små mopedkjørende venner ville likt denne vendingen her. Men at det er noe fornuft i det, det er nok sikkert.
Er det ikke slik med stort sett alt nytt da, at det tar tid å venne seg til det?
Ihvertfall når det gjelder nye lover og regler :wink: .
Man kan jo f.eks ta den nye prikkbelastningen, var nok mange motstandere her.
Helt sikkert også en del som var for, som f.eks de typiske førerne som holder seg akkurat på streken og gjerne litt under, slik at de i køen bak blir rødere og rødere i toppen grunnet irritasjon da de ser nålen står
5-10km/t under tillat hastighet. Noe som ofte forårsaker en handling basert på irritasjon/aggresjon, altså farlige situasjoner. Vel, dette tok litt av, kan vel si jeg ble litt revet med :wink:.

Svar