KLIM - er det verdt det?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

KLIM - er det verdt det?

Legg inn av TBI81 »

Driver å snuser på et Klim Adventure sett (ser på Revzilla nå), men det koster jo det hvite i øyet, bestemor og den første og andrefødte .. Er det verdt det?

Når jeg handler villmarksutstyr så gjør jeg det i den formening at det kun svir når man kjøper. Kvalitetsutstyr holder lengre, holder deg tørrere, varmere og sikrere. Man angrer kun når man bestiller, men aldri ved bruk.

Men ... 3000dollars for komplett sett inkl hansker og boots (SIDI adv) er drøyt .. For drøyt?

Tar også gjerne imot tips om hvor jeg evt bør kjøpe.

Toven

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av Toven »

fc-moto er som regel billigere, de fører noe Klim.
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... turer=Klim

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg var litt trollbundet av Klim og egenskapene som Klim Latitude jakken viste meg. Helt til jeg skulle på skikkelig langtur og møtte noen av de værste regnbygene jeg har vært borti. Den vanntette jakken var ikke lenger særlig vanntett :)

Mangel på vask? Den eneste vasken jeg hadde gitt den i løpet av en sesongs periode var egentlig bare et par spylinger i dusjen.

Jeg fikk riktignok en godkjent garantisak hos Klim, hvor jeg måtte sende den inn til et Goretex verksted i Norge... Meeen det har jeg glemt bort, og jakken ligger fremdeles nedpakket i boden inntil videre.

Jeg har lyst på en jakke som er helt kompromissløs som ikke krever doktorgrad i rakettforskning for å kunne vaske og vedlikeholde...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av Tonys »

Uten sammenligning forøvrig;
Den gode følelsen av å ha kjøpt noe billig, varer kortere enn følelsen av å ha kjøpt noe dritt.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av LordShaft »

Ulge, har du prøvd Rukka? som sammenligning? Er jo Rukka og Klim som troner i toppen av sjiktet (slik jeg kan se det hvertfall)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av TBI81 »

Tonys skrev:Uten sammenligning forøvrig;
Den gode følelsen av å ha kjøpt noe billig, varer kortere enn følelsen av å ha kjøpt noe dritt.
Det er jo derfor jeg lurer på om det er "the shit" eller om det bare er shit ;-)

Ugle:
Den Latituden skal være 100% vanntett, ikke bare repellent? Ser den er to lags Goretex og ikke tre slik som Altituden. Og prismessig ser jeg latituden er såvidt jeg ser under halve prisen.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av Flanker »

Uten å ha prøvd Rukka, så er mitt inntrykk at de kvalitets- og materialmessig er på linje med Klim. Det som skiller dem (sånn generelt) er at Rukka har dårligere muligheter for lufting enn Klim. Snur man på det kan man også si at Klim har større risiko for lekkasjer.

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av Anaxim »

Pris og kvalitet henger IKKE sammen! Mange produkter (f.eks. fra Louis) er synonymprodukter, og koster 1/3-1/4 av "originalen". F.eks.produseres BMW-hjelmer av Schubert, men prises hinsides. Har selv en (gammel) Schubert Speed II, som jeg betalte 1500,- for. På samme tid kostet samme hjelm med BMW-logo på 3500. Jeg vil i alle fall ikke dekke forhandlerens avanse her i Norge når jeg kjøper MC-utstyr. Og ikke når jeg kjøper noe annet heller, for den sakens skyld.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av TBI81 »

Pris og kvalitet KAN henge sammen. Men langt fra alltid, som du helt riktig påpeker.
Men det var også litt utgangspunktet for spørsmålet mitt. Er Klim virkelig verdt den høye prislappen?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av Flanker »

De fleste på dette forumet har vel Klim tøy i nedre del av pengegalloppen... Jeg er ihvertfall svært fornøyd med min Klim Overland. Klim Adventure er helt i motsatt ende av prisskalaen. Om den er verdt den månedslønna du må ut med har jeg ingen anelse om.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23019
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av Bjerknez »

Klim Latitude her.
Kjempefornøyd. Den har holdt meg tørr så langt :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av TBI81 »

FC Moto vs Revzilla (testa samme artikler):
FC: 2915.90 euro
Rev: 3089.96 dollars

Knepen seier til Revzilla.

Men dette var dyyyrt. Tror jeg må gruble videre her en stund i alle fall.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av Tommas »

Siklet på Klim en stund, men i mellomtiden skal det nevnes at den gamle Bullson jakka har holdt meg tørr i all slags møkkavær.

Men så er det trangen til å skaffe litt nytt innimellom da ;-)

KawaKjetil

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av KawaKjetil »

Kjører Rukka Armas. Dyr (10k for jakke og 8k for bukse), men god. Kjøpt i Norge slik at garanti er enkelt å få utført. Stod med samme dress i hånden i Spania rett før siste kjøp, og kunne spart noen tusen. Men så tenkte jeg på dette med garanti, og ventet til jeg kom hjem. Har igrunn sluttet å kjøpe kjøreutstyr fra utlandet pga garanti er omtrent umulig å få utført her på bjerget når handel foregikk i utlandet. Så det gidder jeg ikke kaste vekk penger på lengre. Heiv en Schubert hjelm i søppelet for et par år siden som jeg kjøpte i Spania. Wire til solvisir røyk, og importøren her på bjerget ga faen...

KLIM kjenner jeg ikke til, men Rukka er god på det som gjelder - vanntetthet!
Og så er det god service hos norsk importør. Fikk seinest i sommer lånejakke mens 2stk glidelåser på jakke-ermet ble sydd nytt i Finland. I tillegg skiftet de zip låsen i front, uten at jeg hadde merket at den var slitt :thumleft
Og jeg kjører i all slags vær og dritt. Så noe ryker til innimellom :-)

Hvem fører KLIM i Norge? Må sjekkes ut ved anledning...

ZZR-Erling

Re: KLIM - er det verdt det?

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg har Rukka jakke, Halvarsson GTX bukse og 2 delt Dainese skinndress, samt Halvarssons regnbukse og regnjakke, og, jeg er ikke i tvii....når det regner mye og kaldt regn, er skinndress og regntøy best! Det holder meg knusktørr, (Daytona GTX sko), trengs nsten ikke opptørring mot neste dag, og jeg slipper den tunge klamme og kjølige følelsen en "våt" GTX jakke og bukse gir meg... :mk

Svar