Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell

Legg inn av JavaUpdate »

Hvilke luft trykk skal eg ha på kawasaki ninja 250r 2011 model?

Hvor mye foran å hvor mye bak?

Takker for svar.

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell

Legg inn av 45316 »

Sjekk siden til dekkprodusent.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell

Legg inn av E-strom »

Min erfaring er at søkemotorer som f.eks. Google gir greie svar på slike spørsmål:
https://www.google.no/search?q=kawasaki ... e+pressure
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell

Legg inn av gsx750_80 »

JavaUpdate skrev:Hvilke luft trykk skal eg ha på kawasaki ninja 250r 2011 model?

Hvor mye foran å hvor mye bak?

Takker for svar.
"...28/32 recommended by Kawasaki..." dvs 28 foran, 32 bak.
( http://faq.ninja250.org/wiki/What_tire_ ... d_I_use%3F" onclick="window.open(this.href);return false; )

2008 og framover er vel samme sykkel, praktisk talt.
Jeg har benyttet det som står i instruksjonsboka (Ninja 250R) , som antakelig er identisk med tallene nevnt over.
Etter service hadde det blitt fylt vel mye luft i bakdekket, ved en anledning. Jeg kunne se at dekket
ble raskt slitt på midten, og senket trykket tilbake til det normale.
Bakdekket holdt ca 18-19 000 km, og jeg har fortsatt det originale framdekket, etter 27700 km.
Framdekket synger på siste verset, og vil vel antakelig bli byttet på 30 000 km service, om ikke før.
mvh

-gsx750_80

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell

Legg inn av LordShaft »

30.000 på et dekk?? det høres helt sinnsykt ut?? :-k
Hvilket dekk har du på sykkelen? 2.5 til 2.6 foran og 2.9 til 3.0 bak høres mere riktig ut i mine ører :scratch Avhenger selvølgelig av type dekk, og eventuellt last av sykkelen

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell

Legg inn av gsx750_80 »

LordShaft skrev:30.000 på et dekk?? det høres helt sinnsykt ut?? :-k
Hvilket dekk har du på sykkelen? 2.5 til 2.6 foran og 2.9 til 3.0 bak høres mere riktig ut i mine ører :scratch Avhenger selvølgelig av type dekk, og eventuellt last av sykkelen
IRC Roadwinner er dekkene som står på, originalt, på Ninja 250R .

Når det gjelder last, så viste en vektstasjon 290 kg. Dersom sykkelen veide 170 kg med drivstoff,
tilsier det at fører, klær, hjelm og ryggsekk veide omkring 120 kg.

Dekkenes levetid varierer jo mye, med type og kjørestil. Kort tid etter at jeg kjørte opp til MC kjøpte jeg en
Honda CB 1100 F, og bedrev daglig "nødakselerasjon" og blandet grisekjøring. Jeg husker at et Pirelli Phantom
bakdekk var praktisk talt utslitt etter 3000 km, og corden i dekket var delvis synlig etter 4000 km, da det ble skiftet.

Sykkelen (250R) ble tatt i bruk første gang for 3 år siden, av meg. Gummien er neppe vesentlig svekket på denne tiden, så slik sett er vel dekket ok etter 27 700 km. Det er mulig jeg ville fått beskjed om å skifte det i en evt
kontroll, men det er fortsatt en del spor igjen, også denne randen i midten, som følger hele dekkets omkrets.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell

Legg inn av gsx750_80 »

Elolz skrev:Ninja 250R sliter veldig lite på dekkene etter min erfaring. De originaldekkene som sto på min (Roadwinner) var knallharde og livsfarlige på vått. Skulle ikke forundre meg om de varte i et tiår. Jeg byttet de etter et par tusen km etter flere uforklarlige slipp i rolig fart på vått føre. Heiv på Pirelli Diablo Rosso som er kjent for å ha godt grep men forsvinner kjapt etter 5-8 tusen km på vanlige 600-1000cc. Men etter samme kjørelengde var de ikke i nærheten av å være halsvlitte engang på 250'en.
Den første sesongen jeg kjørte 250Ren på IRC Roadwinner kan jeg ikke huske å ha hatt noen problemer med at de slapp, eller at jeg registrerte dårlig feste. Antakelig har det sammenheng med at jeg etter et tilbakefall til
MC, som kom i 2010, har lagt meg til en kjørestil som heldigvis ikke minner mye om den jeg hadde i 20- og
starten av 30-årene.

Jeg finn en gang sleng på en lånt CB 1100 F, i en rundkjøring på Ensjø i Oslo. Det var friksjon omtrent på linje
med et vått såpestykke i et badekar. I det tilfellet tipper jeg det kunne skyldes diesel i vegbanen, som etter
hva jeg har hørt, kan medføre såpeglatte kjøreforhold.

Tja, når jeg tenker meg om fikk jeg også skrens på en lånt Z 1000 en gang også, pga at forgasser(e) fløt over og bensin havnet mellom dekk og vegbane.. Det ble også glatt, så både diesel og bensin på asfalt kan skape
problemer. Rundkjøringer nær bensinstasjoner er jeg litt ekstra skeptisk til.. Fort gjort at en overfylt tank skvulper over, der..
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Lufttrykk kawasaki ninja 250R 2011 modell

Legg inn av gsx750_80 »

Elolz skrev:Ninja 250R sliter veldig lite på dekkene etter min erfaring. De originaldekkene som sto på min (Roadwinner) var knallharde og livsfarlige på vått. Skulle ikke forundre meg om de varte i et tiår. Jeg byttet de etter et par tusen km etter flere uforklarlige slipp i rolig fart på vått føre. Heiv på Pirelli Diablo Rosso som er kjent for å ha godt grep men forsvinner kjapt etter 5-8 tusen km på vanlige 600-1000cc. Men etter samme kjørelengde var de ikke i nærheten av å være halsvlitte engang på 250'en.
Den første sesongen jeg kjørte 250Ren på IRC Roadwinner kan jeg ikke huske å ha hatt noen problemer med at de slapp, eller at jeg registrerte dårlig feste. Antakelig har det sammenheng med at jeg etter et tilbakefall til
MC, som kom i 2010, har lagt meg til en kjørestil som heldigvis ikke minner mye om den jeg hadde i 20- og
starten av 30-årene.

Jeg finn en gang sleng på en lånt CB 1100 F, i en rundkjøring på Ensjø i Oslo. Det var friksjon omtrent på linje
med et vått såpestykke i et badekar. I det tilfellet tipper jeg det kunne skyldes diesel i vegbanen, som etter
hva jeg har hørt, kan medføre såpeglatte kjøreforhold.

Tja, når jeg tenker meg om fikk jeg også skrens på en lånt, eldre, Z 1000, pga at forgasser(e) fløt over og bensin havnet mellom dekk og vegbane.. Det ble også glatt, så både diesel og bensin på asfalt kan skape
problemer. Rundkjøringer nær bensinstasjoner er jeg litt ekstra skeptisk til.. Fort gjort at en overfylt tank skvulper over, der..
mvh

-gsx750_80

Svar