Dagstur frå Trondheim og sørvestover - kor langt?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
jakobbg
Innlegg: 11
Registrert: 25 feb 2015, 15:26
Motorsykkelen din: Honda CBR1100XX '06
Sted: Tertnes
Kontakt:

Dagstur frå Trondheim og sørvestover - kor langt?

Legg inn av jakobbg »

Skal til Trondheim og hente nykjøpt TDM900 på fredag, og tenkte å køyre sørvestover langs kysten før eg hiv meg på Hurtigruten. Men er usikker på kor langt eg bør strekke strikken. Blir det for langt å køyre til Ålesund?

Tenkte å få med meg Atlanterhavsvegen - er det andre stader eg bør ta turen innom/via? :-)

Molde er kanskje ein meir fornuftig stad å stoppe? Og det etter all sannsynlighet bart og fint heile vegen der no, ikkje sant?
Honda CBR1100XX Super Blackbird ('06), Yamaha TDM 900 ('08)

ZZR-Erling

Re: Dagstur frå Trondheim og sørvestover - kor langt?

Legg inn av ZZR-Erling »

Brrrrr!

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Dagstur frå Trondheim og sørvestover - kor langt?

Legg inn av DrGreve »

Jeg vil anta at den største bøygen får du over Høgkjølen mellom Orkanger og Halsa.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23067
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagstur frå Trondheim og sørvestover - kor langt?

Legg inn av Bjerknez »

Tja... alt er vel mulig, men i følge yr så får du ikke akkurat varmen på din side. Det er ca. 40-50 mil til Molde/Ålesund så det er et stykke. Er du en hardhaus samt vet å kle deg SKIKKELIG så er dette så absolutt mulig, men jeg tror det blir en kjølig tur :-)å

abakuss
Innlegg: 84
Registrert: 20 feb 2015, 23:33
Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
Sted: Verdal

Re: Dagstur frå Trondheim og sørvestover - kor langt?

Legg inn av abakuss »

Ser det kan være utrygt for snø over Høgkjølen,,

TORSDAG OG FREDAG
Møre og Romsdal og Trøndelag Vestlig bris, til dels kuling på kysten, etter hvert minkende til skiftende bris. Perioder med regn og regnbyger, snø i høyden. Synkende temperatur.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg mønstret på i Trondheim

jakobbg
Innlegg: 11
Registrert: 25 feb 2015, 15:26
Motorsykkelen din: Honda CBR1100XX '06
Sted: Tertnes
Kontakt:

Re: Dagstur frå Trondheim og sørvestover - kor langt?

Legg inn av jakobbg »

Takk for tipsa!

Låg temperatur er eg ikkje redd for (så lenge det ikkje blir glatt). Er ein varmblodig type, og har vindbeskyttelse og varme i håndtak. Avslutta min fyrste sesong i oktober i fjor, køyrte aldri med anna enn t-skjorte og dongeri under Rukka'en :-).

Skal ned att til Bergen med sykkelen eg har kjøpt til kjæresten, håper ho blir godt nøgd med den! http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=56312629" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda CBR1100XX Super Blackbird ('06), Yamaha TDM 900 ('08)

abakuss
Innlegg: 84
Registrert: 20 feb 2015, 23:33
Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
Sted: Verdal

Re: Dagstur frå Trondheim og sørvestover - kor langt?

Legg inn av abakuss »

Fin sykkel som du få masse glede av, men det ser ut som om om fremdekket er noe slitt...

Du får sjekke værmeldingene nøye før du legger av gårde... Tips Ring Surnadal Transport og hør om de har oversikt over føreforholdene. (de kjører vel daglige biler fra Trondheim og vestover)

NB!!OBS!!
http://www.adressa.no/nyheter/sortronde ... 752935.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Dagstur frå Trondheim og sørvestover - kor langt?

Legg inn av MLeikarnes »

Tror nok det blir glatt, kjørte til Atlanterhavsveien igår klokken 11, var en god del plasser jeg måtte ned på 20-40km/t med føttene nedi... Kjørte fra Elnesvågen (rett nord for Molde) til Ålesund i går kveld og da var det tørre og bare veier hele veien. Tenkte å ta sykkelen til Ålesund igår, men det var så utrygt for glatte partier, skal hjem igjen i ettermiddag og ned igjen i kveld så jeg kunne tenkt meg å spare piggdekk på bilen...
Kjørte opp til Brekstad med bil forrige helg på ettermiddagen og da var det bare veier helt opp til krysset mellom Kyrksæterøra og Hemnkjølen, men vil tro det er snø på Hemnkjølen, ihvertfall større fare for glatte veier. Er jo også en mulighet å kjøre Rindalen til Surnadalsøra, men det er nok like baksoles ned Rindalen som E39.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

abakuss
Innlegg: 84
Registrert: 20 feb 2015, 23:33
Motorsykkelen din: v-strom 650 2005 modell
Sted: Verdal

Re: Dagstur frå Trondheim og sørvestover - kor langt?

Legg inn av abakuss »

Kom du deg sør/vestover på sykkelen??

Svar