Seriøse forhandlere Bergen..?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Seriøse forhandlere Bergen..?

Legg inn av DelRey83 »

Hei! Jeg har nå tatt en runde hos yamaha bergen,mc marine og ride,har sett på disse syklene;
Yamaha FZ8S,Kawa Z800 og ER-6f, Honda CB650 og CBR600F(usikker på sittestillingen på denne??var mye mer fremoverlent enn hva jeg trodde..stor forskjell til CB'n hvertfall. Bittelitt redd for at det blir slitsomt i lengden) Har av naturlige årsaker ikke prøvekjørt noe enda,bare sittet på de.
Føler jeg mangler suzuki her, den bør vel også være med som valg :-)

Finnes det forhandlere på de i Bergen? Har dere tips til hvor man bør gå/ikke gå når det gjelder forhandlere på mc?
Har kjempegodt inntrykk av mc marine hvertfall,har vært der flere ganger og får altid god hjelp. Hyggelig er de også, føler meg altid velkommen der!
Nå er jeg jo egentlig på jakt etter en nyere brukt sykkel,men synes det er greit å danne seg bilder og evt prøve de forskjellige merkene så jeg vet hvilken jeg bør velge.

Et annet problem jeg ikke var klar over,er at mange sykler blir litt "små" til meg pga høyden min..(174)er lang i bena så får lett veldig bøy i kneet på mange av disse syklene. =vondt,har ikke verdens beste kneledd dessverre:-(
Såh det var dagens mas,haha.. :-# :x

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Seriøse forhandlere Bergen..?

Legg inn av cevillan »

DelRey83 skrev:Hei! Jeg har nå tatt en runde hos yamaha bergen,mc marine og ride,har sett på disse syklene;
Yamaha FZ8S,Kawa Z800 og ER-6f, Honda CB650 og CBR600F(usikker på sittestillingen på denne??var mye mer fremoverlent enn hva jeg trodde..stor forskjell til CB'n hvertfall. Bittelitt redd for at det blir slitsomt i lengden) Har av naturlige årsaker ikke prøvekjørt noe enda,bare sittet på de.
Føler jeg mangler suzuki her, den bør vel også være med som valg :-)

Finnes det forhandlere på de i Bergen? Har dere tips til hvor man bør gå/ikke gå når det gjelder forhandlere på mc?
Har kjempegodt inntrykk av mc marine hvertfall,har vært der flere ganger og får altid god hjelp. Hyggelig er de også, føler meg altid velkommen der!
Nå er jeg jo egentlig på jakt etter en nyere brukt sykkel,men synes det er greit å danne seg bilder og evt prøve de forskjellige merkene så jeg vet hvilken jeg bør velge.

Et annet problem jeg ikke var klar over,er at mange sykler blir litt "små" til meg pga høyden min..(174)er lang i bena så får lett veldig bøy i kneet på mange av disse syklene. =vondt,har ikke verdens beste kneledd dessverre:-(
Såh det var dagens mas,haha.. :-# :x
Bergen MC-senter har Suzuki. Men du har glemt at Ride også har KTM... :P :p

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Seriøse forhandlere Bergen..?

Legg inn av Tysnes »

Hei, har god erfaring med Yamaha Bergen. Hos ride har eg kun handla kjøreklær, og servicen var god på det.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Seriøse forhandlere Bergen..?

Legg inn av LordShaft »

De eneste som fører Suzuki i byen er vel kårbø. Eller bikerstreet nede med NHH også har du de som holder til ved sats i Lars hillesgate i sentrum.... selv har jeg veldig gode erfaringer med MC forhandlerne her i byen... men må si at ride og Yamaha utmerker seg best av alle

Note 4

KawaKjetil

Re: Seriøse forhandlere Bergen..?

Legg inn av KawaKjetil »

Kårbø ble kjøpt av Bikerstreet, som igjen har lagt ned i Bergen.
De 3 du nevnte i første post er alle seriøse. Bergen MC Senter fører Suzuki, men der har jeg ikke handlet mc siden 1987 av ymse grunner :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Seriøse forhandlere Bergen..?

Legg inn av LordShaft »

Ja jeg har ingen erfaringer med annet en kårbø, så jeg har store planer om å holde meg langt unna Bergen MC senter. Det går gjetord om de i Bergen

Note 4

KawaKjetil

Re: Seriøse forhandlere Bergen..?

Legg inn av KawaKjetil »

LordShaft skrev:Ja jeg har ingen erfaringer med annet en kårbø, så jeg har store planer om å holde meg langt unna Bergen MC senter. Det går gjetord om de i Bergen

Note 4
Har gått gjetord om de siden jeg kjøpte min første sykkel i 1983 :knegg
Eieren har det vel kun som oppholdsted, kontor og hobby innimellom eiendomsdrift og annet...

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Seriøse forhandlere Bergen..?

Legg inn av DelRey83 »

Oi såpass ja,okei...takk for nyttige svar! Men jeg kan altids stikke innom bergen mc da,bare for å prøvesitte/kjøre evt.sykler. ikke dermed sagt at jeg skal kjøpe sykkelen...men det vet jo ikke de. :P :p
Når det gjelder service,hvordan funker det?kan jeg feks ha en yamaha og levere den inn på mc-marine..?eller må man gå der de forhandler det merket?da vil jo suzuki gå helt ut såfall...(om jeg hadde kjøpt brukt suz. feks.)litt stress å dra østover for hver gang man trenger hjelp/service..

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Seriøse forhandlere Bergen..?

Legg inn av DelRey83 »

Forresten..når det gjelder yamaha så synes jeg det var VEL salgsvinklet der. Har jobbet med salg mange år selv,så merker slikt meeget kjapt :roll
For all del..han tok sin tid og forklarte grundig og sånn..men han hadde EN type sykkel han mente jeg MÅTTE ha. Å få se på noen av bruktsyklene var ikke aktuelt visst..samme da jeg nevnte at jeg vurderte å kjøpe brukt.
jeg synes at JEG skal velge hva jeg vil ha,ikke at en står og sier "DEN bør du ha" knapt før jeg hadde sett på noen andre. Begynte å rote med priser,finansiering og prislister osv uten at jeg hadde kommet inn på det temaet engang. Men for all del,de var jo hyggelige der da:)
Men synes det var bedre på ride,fikk hvertfall sett og sittet på flere sykler der.. og mc-marine selvsagt som nevnt før. :-)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Seriøse forhandlere Bergen..?

Legg inn av mortenolb »

Min erfaring med Ride er ikke like god som tilsynelatende alle andre her. Jeg kjøpte ny kjedelås der da klipsen forsvant. Jeg opplevde selgeren som på kanten til frekk da jeg sa at jeg har mista klipsen, og han påpekte flere ganger at "ja, men du må kjøpe ny kjedelås for å få klipsen der", selv etter jeg sa jeg var klar over det. Det var bare noe med måten han sa det på, og gjentok det. Det var ikke bare fordi han var bergenser heller, siden bergenserne jeg var der med også sa de synes han var frekk før jeg sa noe om det. Ikke glad for østlendinger som skal handle smått?

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Seriøse forhandlere Bergen..?

Legg inn av Con »

Alle forhandlerne i Åsane, det vil si Ride, Yamaha og Harley Davidson har jeg utelukkende gode erfaringer med.
Har handlet diverse utstyr og deler hos alle tre, og har fått god hjelp hver gang :thumleft

Bergen MC senter kommer jeg aldri til å handle noe hos igjen etter mye styr med en Z1000 en kompis holdt på med.. Lang historie!

MC Marine har jeg ikke bare gode erfaringer med etter å ha gjentatte ganger fått feile deler til både mine egne og andres sykler, og ikke minst ENORMT lang ventetid på hjelp de gangene jeg har vært der.
Når det er sagt er det ikke utelukkende dårlige erfaringer derfra, har inntrykk av at de på verkstedet kan sakene sine og virker som hyggelige folk. Mulig jeg bare har vært uheldig. ...noen ganger.
"If it ain't broke, fix it!"

Luigi
Innlegg: 7
Registrert: 29 jul 2014, 20:50
Motorsykkelen din: Yamaha XJ6 Diversion 2014
Sted: Øygarden vest for bergen

Re: Seriøse forhandlere Bergen..?

Legg inn av Luigi »

Jeg kjøpte ny sykkel i fjor hos Yamaha senteret Bergen.
Var fast bestemt på å vente med å kjøpe sykkel til etter at lappen var i boks, men du og du det klør når du står med Klasse A. i sertifikatet midt i August og ingen sykkel har :P

Kjøpte meg Yamaha XJ6 Diversion 2014.mod.
Fikk en bra pris og god hjelp.
Ved første service 1000km. hadde jeg avtalt at jeg kunne levere sykkelen inn før jeg reiste på jobb, for å hente den etter 14.dager. Dagen kom da jeg skulle hente den, men da kunne de fortelle at sykkelen var blitt "glemt" -så ingen ting var gjort!
Ble selvfølgelig forbanna av det, e' det mulig liksom ??
Skulle montere på veskesettet og ny skiltholder og.....
Men de lovet å få tatt sykkelen dagen etterpå, og det gjorde de :) slapp å betale og da.
Alt i alt er jeg meget fornøyd med Yamaha Senteret Bergen :prf

Svar