Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av Erik.H.M »

Hei :-)
I går ringte jeg vegvesenet på tlf nummeret 02030 for å bestille oppkjøring :D Som vanlig var det lang kø, og etter å ha hørt på den irriterende ringe lyden i 5 minutter, fikk jeg et tilbud om at de skulle ringe meg opp. Jeg takket ja, og skjekkket tilfeldig mitt djuice appen (det er en app som viser oversikt over hva du har brukt av abonnementet). Jeg har ubegrenset av alt utenom data, men etter samtalen hadde jeg blitt belastet rett under 20kr. Etter 20 min ble jeg ringt opp igjen, og fant ut at jeg har blitt belastet 40kr.
det jeg lurer på er hvorfor skal staten tjene penger på meg over telefon. Betaler allerede skatt fra deltidsjobben jeg har (bare sånn for å ha sagt det, så er jeg 17 år :-) ), og hvorfor et det så dyrt?

Jeg snakket i under 2 min, og det kosta meg 40kr. Veldig irriterende. Fikk den hjelpen jeg var ute etter en gang...
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av Erik.H.M »

Stemmer at man kan bestille på nettet :-) problemet mitt er at den oppkjøringsdatoen jeg har fått er så lenge etter bursdagen min, og det går ikke ann å se om det er noen tidligere ledige timer med mindre du sier ifra den du allerede har, og det tørr ikke jeg (det gjelder kun på nettet).

vet ikke om jeg skrev dette på en forståelig måte, men satser på det :thumleft
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av Erik.H.M »

Lurer også på om det er en måte jeg kan komme i kontakt med dem, utenom å ringe 02030, eller å dra ned?
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av thewiz »

Ikke ring dem hvis du syns det er dyrt da. Uansett så er det ikke vegvesenet som tjener på dette, det er telefonselskapet ditt.

Hvor ofte må man ringe dit uansett. Mener du kan sende dem e-post også, eventuelt brev.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Ikke ring dem hvis du syns det er dyrt da. Uansett så er det ikke vegvesenet som tjener på dette, det er telefonselskapet ditt.

Hvor ofte må man ringe dit uansett. Mener du kan sende dem e-post også, eventuelt brev.
Brev faktisk! :lol :lol
Er vel brått en ti'er for å sende brev også i dag vel...? :-k

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av thewiz »

Du hadde blitt forbauset hvor mange som sender brev til diverse firmaer / bedrifter i dag. Folk sender håndskrevet brev og sender i posten stadig på jobben min :scratch

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av Erik.H.M »

Kan prøve på mail, men kommer vel til å ringe :sk? Skal gjøre det jegkan for å få en tidligere oppkjøring :-)
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

ZZR-Erling

Re: Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av ZZR-Erling »

Blårussgreie..

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av LordShaft »

Det finnes ofte direkte nummer til skranker osv hvis du søker litt på nettet.
Alle 5 sifrede nummer koster skjorta å ringe.
Tilogmed politiet koster det 8 eller 12 kroner minuttet å ringe. På 02800..? Ringer du nødnummerene er det dog gratis, men disse skal ikke misbrukes



Note 4

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av Erik.H.M »

Kanskje jeg gjør det :-)
Mener å ha lest et sted på vegvesenets hjemmeside at de har byttet ut alle nummerne med 02030, men de har vel en ekstra telefon på stasjonen.
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av spidair »

thewiz skrev:Du hadde blitt forbauset hvor mange som sender brev til diverse firmaer / bedrifter i dag. Folk sender håndskrevet brev og sender i posten stadig på jobben min :scratch
Og du jobber såklart i posten? :) He he

Grunen til at alle slike "statelige" kontorer koster penger er at de skal lønne seg nå om dagen... De skal altså ikke være en tjeneste for folket lenger, men de skal gå i pluss, aller helst... Politiske vedtak, garantert... Bil, sertifikat, oppkjøring og lignende er snart så dyrt at det kun er et privilegium for de rikeste blandt oss, fattigfolk kan gå... ;-)

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av 45316 »

LordShaft skrev:Det finnes ofte direkte nummer til skranker osv hvis du søker litt på nettet.
Alle 5 sifrede nummer koster skjorta å ringe.
Tilogmed politiet koster det 8 eller 12 kroner minuttet å ringe. På 02800..? Ringer du nødnummerene er det dog gratis, men disse skal ikke misbrukes



Note 4
Hvis man går på http://www.politi.no" onclick="window.open(this.href);return false;. velger distrikt og kontakt oss finner man åttesiffrede nummer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dykkeren
Innlegg: 94
Registrert: 30 okt 2011, 17:36
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E

Re: Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av Dykkeren »

ZZR-Erling skrev:Blårussgreie..
Merkelig, siden dette ble innført under AP-regjering (oppfatter det dithen at alt som koster noe er feil. Regner med at du jobber gratis) ! Grunnen til at statlige selskaper bruker slike "dyre nr" er at de som bestemmer aldri betaler sine egne telefonregning !

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av TBI81 »

Det jeg sier .. Fax og Telex er undervurdert!

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Hvorfor koster det penger å ringe vegvesenet?

Legg inn av spidair »

TBI81 skrev:Det jeg sier .. Fax og Telex er undervurdert!
Var faktisk fax på den nye canon skriveren jeg kjøpte for et halvt år siden... Men mangler fastlinje da.. :)

Blåruss og arbeiderpartiet ja... Hva skal man kalle Støre da? Er det noen politiker i dag som er annet enn blåruss da? Syntes de aller fleste av dem aldri har vært annet enn politikere jeg...

Svar