Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av Orion »

Ekstremsport.. Hva har du prøvd, og hva har du på bucket list? Kom gjerne med bilder/video av det du har gjort. :-) :-)

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av Orion »

Har hoppa i fallskjerm fra fly og helikopter. Prøvd vindtunnel. Hoppa i strikk - Både fra høyden, og blitt skyti opp i været. Gått 7-fjellsturen i Bergen (Hehe, det kjentes hvertfall ut som ekstremsport et par dager etterpå). Dykka med stingray. Parasailing etter båt og isbada midt på vinteren. Ingen flere planer foreløpig.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SzA0lIdpF6o[/video]

ZZR-Erling

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av ZZR-Erling »

Motocross er vel ikke ekstremsport, men det driver jeg med, og det føles ekstremt av og til :)

Brukeravatar
Episk
Innlegg: 31
Registrert: 14 apr 2014, 18:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675. 2009 mod.
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av Episk »

Kommer litt ann på hva du regner som ekstremsport og ikke.
Men kjører mye snøscooter, blir både luftige svev og kraftige fall der. Forsøk på å klatre opp diveres fjellsider som går både bra og dårlig. Så er jo watercross på sommeren ett høydepunkt!
(Jeg som har tatt bilde så ikke jeg som kjører.)
Bilde

Står på dødslista og være de første som krysser trondheimsfjorden på snøscooter. Om jeg kjører eller sitter i følgebåten spiller ingen rolle så lenge jeg er med på det. Samt og komme så nærme toppen av storsylan som mulig med scooter.
It was a great time. I can't remember it, but I'll never forget it!

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av SuperMorten »

Som trebarnsfar er alle sånne planer og drømmer lagt bort inntil videre. Med et par tusen flytimer, var fallskjermhopping lenge en plan, men så kom barna.. I dag er det ikke mer ekstremt enn en og annen barnevennlig topptur..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av hakhap »

SuperMorten skrev:Som trebarnsfar er jeg ekstrem sportere
rettet det til deg :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22997
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av Bjerknez »

Statistisk sett så er det vel langt farligere å kjøre motorsykkel enn å hoppe i fallskjerm, så da tror jeg at jeg fører opp motorsykkelkjøring på lista mi :)
Ellers så er jeg vel ikke akkurat typen som higer etter ekstremsport øvelser og har vel heller aldri vært det.

Men jeg lot meg bli skutt på en gang av en kammerat med salongrifle. Hadde en metallplate på innsiden av jakka. Gikk hull på metallplaten og kula satt fast i ytterhuden og jeg blødde som en sil. Sånn er det når man er ung og dum (var vel 12 år ca.). MEN!... jeg vant veddemålet! En halvliter Cola skal dere vite :knegg

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:Statistisk sett så er det vel langt farligere å kjøre motorsykkel enn å hoppe i fallskjerm, så da tror jeg at jeg fører opp motorsykkelkjøring på lista mi :)
Ellers så er jeg vel ikke akkurat typen som higer etter ekstremsport øvelser og har vel heller aldri vært det.

Men jeg lot meg bli skutt på en gang av en kammerat med salongrifle. Hadde en metallplate på innsiden av jakka. Gikk hull på metallplaten og kula satt fast i ytterhuden og jeg blødde som en sil. Sånn er det når man er ung og dum (var vel 12 år ca.). MEN!... jeg vant veddemålet! En halvliter Cola skal dere vite :knegg
Unnskyld meg, men... AHAHAHAHAHAAHAAHHAHA :lol :lol

On topic:
Næ, ikke noe ekstremsport på meg! Annet enn motorsykkelkjøring, kanskje.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av KawaJens »

Har hoppa i strikk 65m etter det eg husker, katapult, paragliding etter båt og hoppa i tandem hopp fra fly i Las Vegas. Men kan vel ikke kalle det ekstrem sport siden eg ikke driv med det aktiv.
Mest ekstreme eg har vert med på er vel når vi fyrte opp to tuk tuk sjåføra til å kappkjøre i bangkok, det var en hysterisk tur men skremmendes som faen.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av Orion »

Haha, mange gode historier her. Trenger selvsagt ikke drive med det aktivt. Snarere: Check! Been there done that.

Morsomt å sette seg mål og fullføre. Og ekstremsport type fallskjermhopping, er noe det kun tar noen timer å gjennomføre. Men som folk gjerne grubler på ett helt liv om de tør.

Har selv vært med på mye moro i Bangkok. Beste var vel da jeg og en kompis satt på med en høyt respektert politi der nede på MC. I motsatt kjøreretning, hvor alle tre var rimelig kanakkas. :P :p Haha, gikk bra det og. Den tida er heldigvis forbi.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av Olav K »

Jeg har vært gift, og fått unge.. det er det skumleste jeg har vært borti.
Utover det så har jeg flydd paraglider i mange år, har drøyt 1500 timer i lufta. Ikke at det er så ekstremt, men veldig mange utrolige opplevelser har jeg hatt, både her til lands, i alpene, Mexico, og på mange "sydendestinasjoner". Reiste aldri noe sted uten stor'sekken.
Utover det så har vel endel av skikjøringen min vært på grensen til "ekstrem", jeg vokste mer eller mindre opp i Røldal skisenter, så var tidlig ute med slalomski, og seinere telemark. Høydepunktet på "galskapen" er nok Galdhøpiggrennet, men da var jeg over toppen, rent fysisk :yeyeye
Ellers-..... bittelitt klatring, bungy, hadde mange "sprø" prosjekter på mountainbike en periode, krysset bla Hardangervidda og Ryfylkeheiane lengst nord.
z<

Edit:
Legger inn noen bilder fra da Jr var mindre, han var fast passasjer i tandemen, da jeg var nyskilt var det nesten umulig å finne barnevakt... så da blei han "ballast" i tandemen. Mekket noe forlengere til styrelinene, så han kunne få styre... var en happy kid jeg hadde :-D
Bilder Minolta 469.jpg
Bilder Minolta 492.jpg
Bilder Minolta 432.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av 45316 »

Paraglyding ser helt fantastisk ut, det står på ønskelista.

Har hoppet fallskjerm, men begynner å bli en stund siden.

Bortsett fra ungdommelig overmot på snowboard er det vel bilkjøring og jobb.

Har gått over til å bli kontorrotte nå, så største faren er papirkutt eller musarm...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av Flanker »

Ekstremsport ja... Skal vi se:

Kjører motorsykkel... Check!
Kjørt karusell på omreisende tivoli, montert opp av fulle østeuropeere... Check!
Slått rævva gul og blå i et forsøk på snowboard i min ungdom... Check!
Går tur med bikkja på glatta i disse dager... Check!
Har spilt bedriftsfotball... Check!
Har kjerring og to unger... Check!

Lista stopper visst der, gitt. Hvis jeg ikke skal ta med tiden da jeg var ca. 18-22 år. Bodde i Tromsø, og nesten hver helg var ekstremsport i pubrunder :-k

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av Tonys »

Ga f i morsdagen en gang, føltes som extremsport der og da.
Ellers så dykker jeg en del, men kaller ikke det extremsport.

Hadde jeg vært 20 yngre hadde jeg sjekket ut noe av dette;

[video]https://m.youtube.com/watch?v=yKP7jQknGjs[/video]

[video]https://m.youtube.com/watch?v=GASFa7rkLtM[/video]
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Ekstremsport - Hva har du prøvd og fremtidige planer

Legg inn av Tommas »

Kjøpt hjemmebrent rett ut av bagasjerommet til en gammel Lada utenfor Donetsk i Ukraina, samt spist halvrå kylling i Romania ;-)

Ellers mye av det vanlige med motorbasert idioti. Drev med stuntklatring i lysmaster, radiotårn og kornsiloer for mange år (og kilo) siden...

Svar