Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælvete?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

Zadnez skrev:og hva med kjøttprisene i India??? når skal dem diskuteres
Du er jo ikke nødt å diskutere om det ikke interesserer deg? :thumleft

Note 4

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Zadnez »

LordShaft skrev:
Zadnez skrev:og hva med kjøttprisene i India??? når skal dem diskuteres
Du er jo ikke nødt å diskutere om det ikke interesserer deg? :thumleft

Note 4
det er en del av diskusjonen å vise hva jeg mener om konspirasjonsteorier :lol
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av KawaJens »

Zadnez skrev:
LordShaft skrev:
Zadnez skrev:og hva med kjøttprisene i India??? når skal dem diskuteres
Du er jo ikke nødt å diskutere om det ikke interesserer deg? :thumleft

Note 4
det er en del av diskusjonen å vise hva jeg mener om konspirasjonsteorier :lol
Og va med økonomiske krisa verden er inni? US dollar helder på å sprekke sjølv om den er høy no. Euro landene bryter sammen en etter en, EU kan ikke ha så mye mer penger å putte i hjelpepakker. Ingen nye investeringer i nye sokkler i Norge så lenge prisen ligger under 80$ fatet.

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Tonys »

Synes det er spennende når forskerne finner menneskeskapte ting under isen som smelter.
Hva menneskeskapt gjorde at isen smeltet den gang?
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6984
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Jompa »

Tonys skrev:Synes det er spennende når forskerne finner menneskeskapte ting under isen som smelter.
Hva menneskeskapt gjorde at isen smeltet den gang?
Iflg Erick von Dænikens skapelsesberetning kom vesener fra andre solsystemer til jorda for noen tusen år siden og hjalp menneskene i gang.
Bla a med å bygge pyramidene. Menneskene så på disse utenomjordiske som guder, akkurat som vi ser på Steve Jobs idag.
Det må jo være ganske opplagt at når de kom og landet med sine enorme romskip, kunne de ikke lande i skogen, for da hadde de svidd av svære områder akkurat som da de prøvde første gang og utryddet dinosaurene.

Derfor landet de på isbreer.
Og etter at de var dratt sprang menneskene dit og ofret sine dyrebareste eindeler. Kastet alt ned i det digre hullet i isen, som etterhvert frøs til igjen.

Det ikke alle vet er at de utenomjordiske prøvde seg på nytt for ca 20 år siden, da på sydpolen.
Men de måtte avbryte landinga da ei lyspære varslet om feil på sidestøtta, så det eneste de oppnådde var å brenne et svært hull i ozonlaget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av SuperMorten »

KawaJens skrev:
SuperMorten skrev:Tror ikke det er noe verre nå enn før. Det er bare disse hersens journalistene som lar oss få vite alt.

Jeg "slutta" med vg.no, dagbladet.no osv for over ett år siden. Har det mye bedre. Sitter ikke og bekymrer meg over all dritten rundt omkring i verden. Dersom jeg ikke har sett det selv, har det ikke skjedd...
Lar oss få vite alt? Får vi virklig det? VG og DB er mer SE&Hør en ekte journalistik.
Og med din logik så er alt som står i historiebøkene svada siden du ikke har sett det selv?

Det er enorme summer som går til hjelpepakker til EU land som ligger på kanten av stupet, vor komer alle di pengene fra? Vem er det som sitter igjen med regningen? Vem er det pengene hjelper, bankene eller landen? Vorfor er ingen stillt til ansvar for det som skjer og vorfor får en ikke vite nøyaktig vem som får pengene?
Er ikke det viktige ting som burde fått litt oppmerksomhet?
Mulig det, men hva kan JEG gjøre med det? Verden vil se akkurat likedan ut enten jeg leser nyheter eller ikke. Når jeg sier: "Dersom jeg ikke har sett det selv, har det ikke skjedd..", mener ikke at jeg benekter det, men at jeg ikke trenger å bry meg om det. For å si det med andre ord, om kjerringa di har bulka bilen og du ikke vet det, er du lykkelig uvitende. Når du plutselig får vite det, raser verden sammen rundt deg..

Etter mange år hvor jeg i en eller annen form var midt i nyhetene, vet jeg hvor lite hold det er i mye av det som presenteres. Media har ødelagt mang et liv i jakten på sensasjoner. Tv2 er de verste, men folk svelger det rått.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Tonys »

Jompa skrev:
Tonys skrev:Synes det er spennende når forskerne finner menneskeskapte ting under isen som smelter.
Hva menneskeskapt gjorde at isen smeltet den gang?
Iflg Erick von Dænikens skapelsesberetning kom vesener fra andre solsystemer til jorda for noen tusen år siden og hjalp menneskene i gang.
Bla a med å bygge pyramidene. Menneskene så på disse utenomjordiske som guder, akkurat som vi ser på Steve Jobs idag.
Det må jo være ganske opplagt at når de kom og landet med sine enorme romskip, kunne de ikke lande i skogen, for da hadde de svidd av svære områder akkurat som da de prøvde første gang og utryddet dinosaurene.

Derfor landet de på isbreer.
Og etter at de var dratt sprang menneskene dit og ofret sine dyrebareste eindeler. Kastet alt ned i det digre hullet i isen, som etterhvert frøs til igjen.

Det ikke alle vet er at de utenomjordiske prøvde seg på nytt for ca 20 år siden, da på sydpolen.
Men de måtte avbryte landinga da ei lyspære varslet om feil på sidestøtta, så det eneste de oppnådde var å brenne et svært hull i ozonlaget.
Hehe :knegg leste faktisk en del Danicken i ungdommen, fascinerende eventyr, eller kanskje konspirasjonsteorier :scratch
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:
De siste 100 årene har det vel ikke vært registrert pluss grader på sydpolen.
Nordpolen flyter på havet, så om denne smelter vil havet så å si forbli uforandret. Isen på grønnland derimot står i fare for å smelte, men slik temperaturene er i dag vil det ta mange tusen år før den smelter.
Temperatur forandringene i havet bidrar til sitt, men om dette er pga menneskeskapte forrurensninger er ikke enda mulig å bevise.
Det er så mange variabler i dette..... Noe er selvfølgelig sannhet i, mens noe er finspikka sprøyt. Noe jeg føler det er mye av i andre saker og verdens problemer.

Så å være skeptisk til såkalte eksperter, eller forskere tror jeg vi kunne hatt mye mer av.
Temp. på sydpolen stemmer muligens ... men likevel smelter isen der nede stadig raskere. Stadig større deler av havisen brytes løs og driver nordover og smelter.
Om Nordpolen smelter fører det til helt andre problemer enn økt vannstand. Alt ferskvannet forandrer havstrømmene og fører til helt andre værtyper. På våre breddegrader fører det til villere og våtere vær ... andre steder tørrere. Vestlandet er spesielt utsatt. Hva det vil gjøre med fiskebestandene vet ingen.
Ingen er uenige om at temperaturen og været forøvrig alltid har gått i sykluser ... men pga oss akselererer stigningen raskere enn noen hadde forutsett.
"Alle" som har vært i polare strøk og/eller snakket med folk som bor der, og gidder å reflektere over dette, vet at dette allerede har stor innvirkning på både mennesker og dyr.
Begrepet "klimaflyktinger" er ikke lengere bare et begrep ... det er nå blitt en realitet
Bevismengden begynner å bli såpass stor at det virker litt usannsynlig at klimaforskerne tar feil.
Ja, det er mange variabler, og vi kjenner til virkningene av mange av dem.
Finnes det noen faglige grunner til å være skeptisk til denne påståtte menneskeskapte globale oppvarmingen?
cevillan skrev: Det du snakker om når det gjelder global oppvarming, handler ikke skepsis. Det handler om fornektelse. Det er to veldig forskjellige ting.
https://www.youtube.com/watch?v=cjuGCJJUGsg
Jeg gadd ikke se videoen, men det du sier her, er jeg helt enig i.

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Tonys »

Alle her inne brenner fossilt brennstoff for moro skyld, hjelper nok ikke på det heller.
(Ikke hunden som ligger i senga her og slipper ut metangass heller)
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av KawaJens »

Tonys skrev:Alle her inne brenner fossilt brennstoff for moro skyld, hjelper nok ikke på det heller.
(Ikke hunden som ligger i senga her og slipper ut metangass heller)
Blir et piss i havet vist en sammenligner med forurensingen fra komersiel sjøtraffik og så er vist etter ryktene vulkaner og kyr dei største miljøsvina, kansje budistane er inn på noe? :scratch

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av cevillan »

jhn skrev:
cevillan skrev: Det du snakker om når det gjelder global oppvarming, handler ikke skepsis. Det handler om fornektelse. Det er to veldig forskjellige ting.
https://www.youtube.com/watch?v=cjuGCJJUGsg
Jeg gadd ikke se videoen, men det du sier her, er jeg helt enig i.
Den handlet om falsk balanse, som er kanskje et av de største problemene med media i dag.
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

jhn skrev:
LordShaft skrev:
De siste 100 årene har det vel ikke vært registrert pluss grader på sydpolen.
Nordpolen flyter på havet, så om denne smelter vil havet så å si forbli uforandret. Isen på grønnland derimot står i fare for å smelte, men slik temperaturene er i dag vil det ta mange tusen år før den smelter.
Temperatur forandringene i havet bidrar til sitt, men om dette er pga menneskeskapte forrurensninger er ikke enda mulig å bevise.
Det er så mange variabler i dette..... Noe er selvfølgelig sannhet i, mens noe er finspikka sprøyt. Noe jeg føler det er mye av i andre saker og verdens problemer.

Så å være skeptisk til såkalte eksperter, eller forskere tror jeg vi kunne hatt mye mer av.
Temp. på sydpolen stemmer muligens ... men likevel smelter isen der nede stadig raskere. Stadig større deler av havisen brytes løs og driver nordover og smelter.
Om Nordpolen smelter fører det til helt andre problemer enn økt vannstand. Alt ferskvannet forandrer havstrømmene og fører til helt andre værtyper. På våre breddegrader fører det til villere og våtere vær ... andre steder tørrere. Vestlandet er spesielt utsatt. Hva det vil gjøre med fiskebestandene vet ingen.
Ingen er uenige om at temperaturen og været forøvrig alltid har gått i sykluser ... men pga oss akselererer stigningen raskere enn noen hadde forutsett.
"Alle" som har vært i polare strøk og/eller snakket med folk som bor der, og gidder å reflektere over dette, vet at dette allerede har stor innvirkning på både mennesker og dyr.
Begrepet "klimaflyktinger" er ikke lengere bare et begrep ... det er nå blitt en realitet
Bevismengden begynner å bli såpass stor at det virker litt usannsynlig at klimaforskerne tar feil.
Ja, det er mange variabler, og vi kjenner til virkningene av mange av dem.
Finnes det noen faglige grunner til å være skeptisk til denne påståtte menneskeskapte globale oppvarmingen?
cevillan skrev: Det du snakker om når det gjelder global oppvarming, handler ikke skepsis. Det handler om fornektelse. Det er to veldig forskjellige ting.
https://www.youtube.com/watch?v=cjuGCJJUGsg
Jeg gadd ikke se videoen, men det du sier her, er jeg helt enig i.
Her er som sagt sinnsykt store variabler og ikke minst like store ringvirkninger.
Men nå har det seg slik at jorden har skiftet poler før, vi har hatt istid i Norge, vi har hatt kontinenter som var større osv osv. Dette er jordens konstante bevegelse. Uansett hva vi gjør fra eller til, klarer vi ikke å stoppe dette.
Om det akselererer prosessen ved at vi tilfredsstiller våre overbehov er ikke umulig.
Vi kjemper en kamp vi ikke kan vinne. Om golfstrømmen snur, eller skifter retning, vil det bli relativt bedritent å bo i Norge, men vil det ikke bli desto mere positivt på motsatt side? Det kommer jo ikke bare negative ting ut av slik.

Å tro at vi kan fortsette å forplante oss i det tempo vi holder på med i dag, uten at det får større konsekvenser enn smeltet is, det er naivt. Vi står ovenfor en helvetes masse utfordringer. Jeg mener at smeltet is er langt ifra den viktigste. Men selvfølgelig den letteste å drive politikk på og få inn inntekter i kassen.

Note 4

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev: Her er som sagt sinnsykt store variabler og ikke minst like store ringvirkninger.
Men nå har det seg slik at jorden har skiftet poler før, vi har hatt istid i Norge, vi har hatt kontinenter som var større osv osv. Dette er jordens konstante bevegelse. Uansett hva vi gjør fra eller til, klarer vi ikke å stoppe dette.
Om det akselererer prosessen ved at vi tilfredsstiller våre overbehov er ikke umulig.
Vi kjemper en kamp vi ikke kan vinne. Om golfstrømmen snur, eller skifter retning, vil det bli relativt bedritent å bo i Norge, men vil det ikke bli desto mere positivt på motsatt side? Det kommer jo ikke bare negative ting ut av slik.

Å tro at vi kan fortsette å forplante oss i det tempo vi holder på med i dag, uten at det får større konsekvenser enn smeltet is, det er naivt. Vi står ovenfor en helvetes masse utfordringer. Jeg mener at smeltet is er langt ifra den viktigste. Men selvfølgelig den letteste å drive politikk på og få inn inntekter i kassen.
Spørsmålet er vel om vi forårsaker unødvendig store konsekvenser, og x antall generasjoner tidligere enn nødvendig.
Om havstigningen og temperaturen blir som spådd og Golfstrømmen snur vet ikke jeg hvem det skulle være positivt for ... de aller fleste her i verden bor nedenfor det beregnede nye flomålet. Der det i dag er varmt og tørt, blir det varmere og tørrere.
Jeg er heller ikke sikker på at det er god butikk eller enkel politikk å drive for div land.

Ang forplantning ... uten at jeg vet om det stemmer, så har div statistikere sagt at befolkningsveksten vil stoppe på rundt 9-10 milliarder, og mener det er handterbart. Siden jeg ikke er noen racer i det faget har jeg ingen grunn til å påstå at det er hverken riktig eller galt.
Men det har visstnok sammenheng med at folk får stadig færre barn over hele verden ... som igjen har sammenheng med utdannings-, kunnskaps- og velstands-nivå.
Så en gang en svenske bruke lang tid på å forklare dette, med både statistikker, grafer og ditten og datten. Hele seansen fremstod som både troverdig og fornuftig. Han er visst anerkjent for sitt arbeide blandt alle som mener å vite.
Jeg har ikke registrert noen som har prøvd å motsi han på dette.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av KawaJens »

Befolknings økningen har nok roet seg, men for at vi skal stoppe på 9-10 miliarder så må vi ned på 0% befolknings økning og det må skje innen 2050 med dagens vekst.
Og om det tallet er handterbart vel det store spørsmålet. Vil resursane vi er avhengige i dagens sivilisajon vare i hundrevis av år med 10 miliarder?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

jhn skrev:
Ang forplantning ... uten at jeg vet om det stemmer, så har div statistikere sagt at befolkningsveksten vil stoppe på rundt 9-10 milliarder, og mener det er handterbart. Siden jeg ikke er noen racer i det faget har jeg ingen grunn til å påstå at det er hverken riktig eller galt.
Men det har visstnok sammenheng med at folk får stadig færre barn over hele verden ... som igjen har sammenheng med utdannings-, kunnskaps- og velstands-nivå.
Så en gang en svenske bruke lang tid på å forklare dette, med både statistikker, grafer og ditten og datten. Hele seansen fremstod som både troverdig og fornuftig. Han er visst anerkjent for sitt arbeide blandt alle som mener å vite.
Jeg har ikke registrert noen som har prøvd å motsi han på dette.
Nei å påstå at det er riktig eller galt, vil være vanskelig for veldig mange av oss, også han du refererer til. Det meste av spådommer i dag, av såkalte eksperter er gjerne farget ene eller andre veien, og vil være relativt store slingringsmon rundt.

Å tro at vi får like stort frafall av mennesker som det blir født i 2050, er relativt naivt å tro. Store selskaper rundt om i verden forsker i stor stil på genmodifisert mat. For vi vil slite med å ha mat og råvarer til folket.
For alt vi vet, kan det skje store katastrofer som gjør at dagens beregninger ikke blir riktig i det hele tatt.

Jeg er langt ifra noe ekspert, kanskje til tider selvutnevnt ekspert. Men en trenger ikke lete langt i tung lektyre på teorier, statestikk og fakta som støtter begge hold.
Vi står over en rekke utfordringer, å skal noe gjøres med disse, må det taes skikkelige grep. Ikke ubetydelige forandringer av et lite land som skal være best i klassen.
"ja men litt er bedre enn ingen ting" joda, jeg er enig i det, men det er bare ikke godt nok og det går så alt for tregt!

Svar