Honda CB650F som første sykkel?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:
Rost skrev:
Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:Det er egentlig bare en ting å si: Prøvekjør. Da vil du til slutt finne en sykkel som både du og lommeboka trives med :thumleft
Enkelt å greit :thumleft
Bare synd det er så lenge til våren....
hmhelland skrev:Jeg tok lappen i sommer, og kjørte da en ny cb650f. Var en veldig fin sykkel og ha opplæring på, kjekk på gocart-banen, veldig enkel i bytrafikken, letthåndterlig i kjøregården. Jeg er 194cm og satt relativt komfortabelt, men den var nok i minste laget for meg, det kjente jeg på "langturen" som varte 3-4 timer(?).

Prøv den! Hadde den passet kroppen min litt bedre, kunne jeg lett eid en cb650f. :)
Kjempefint å få slike brukererfaringer. Hvordan var den på langkjøring med tanke på at det ikke er noen vindskjerm? Det er en av de få tingene jeg er litt skeptisk til. Sykkelen jeg kjørte på kjøreskolen hadde dette.
Min mening er at vindskjerm er noe dritt. Andre har helt sikkert motsatt mening.

Det finnes jo noe mellom låvedør og ingenting som fungerer bra :D
Haha, nå lo jeg jaggu meg godt :lol
Skjønner hva du sikter til her, men det jeg prøver å siner at jeg foretrekker en jevn luftstrøm kontra det bli utsatt for turbulens. Mulig jeg ikke har kjørt en sykkel med den perfekte vindskjerm ennå... :redface
Hvis du er heldig skal du få prøve en Kawasaki der alt er riktig til neste år hehe.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Kawagutten »

Her er noe som er tatt ut fra bike test og høres ut som en grei første sykkel.

Førerposisjonen er oppreist og på ingen måte krevende. Salhøyden er 810 millimeter.
Jeg sitter mer i enn på motorsykkelen og har bra grep med beina rundt tanken, og til tross for mine 190 centimeter er det ikke trangt. Den 208 kilo tunge sykkelen er lettkjørt takket være det brede styret, gode styreutslaget og den lettdoserte clutchen.

http://www.bike.no/test/mctest/honda-cb650f" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av sankyo »

MEN :

Enkelte kan oppleve rekkefireren som karakterløs, men personlig mener jeg at kompetanse er en karakter i seg selv
Live long and prosper :janikk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22981
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Hvis du er heldig skal du få prøve en Kawasaki der alt er riktig til neste år hehe.
Sist jeg kjørte Kawasaki ble jeg direkte flau :lol
Dog var dette en Scooter 300cc :lol

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Hvis du er heldig skal du få prøve en Kawasaki der alt er riktig til neste år hehe.
Sist jeg kjørte Kawasaki ble jeg direkte flau :lol
Dog var dette en Scooter 300cc :lol
Men den hadde bra vindskjerm :vs
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22981
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:
Hvis du er heldig skal du få prøve en Kawasaki der alt er riktig til neste år hehe.
Sist jeg kjørte Kawasaki ble jeg direkte flau :lol
Dog var dette en Scooter 300cc :lol
Men den hadde bra vindskjerm :vs
Den vindskjermen ville jeg sagd av med baufil hvis jeg måtte kjøre denne over lengre strekninger, hehe. Lå i rundt 120km/t på E6 med den og når jeg møtte et vogntog så følte jeg at jeg ble kastet av scooteren. "Vindfang" er et mer riktig prd å bruke :thumleft

Rost
Innlegg: 24
Registrert: 09 des 2014, 09:34
Motorsykkelen din: CB650F

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Rost »

Anaxim skrev:Hei igjen. Nå ser jeg at det er kampanjetilbud rundt omkring på GSX 650 F, i svart er den helt nede i 91900,- og det mange steder. Så om du vil ha svart sykkel er det bare å forte seg...
Skal se litt nærmere på den, men i utgangspunktet kunne jeg nok tenkt meg noe med litt mindre plastkåpe.

Rost
Innlegg: 24
Registrert: 09 des 2014, 09:34
Motorsykkelen din: CB650F

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Rost »

Angående vindskjerming. Er det slik å forstå at dette er noe som først og fremst er greit å ha hvis lange strekninger på motorvei er aktuelt? men ved kjøring på "vanlige" norske veier sånn noenlunde innenfor fartsgrensa så er ikke behovet så stort? Ser for meg at det kan bli slitsomt med all vind i kroppen over lengre tid...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av LordShaft »

Jeg har kjørt mye naken sykkel.... Jeg ser ingen behov for vindskjerm i Norge... Ligger du i 150 pluss i flere timer på motorvei i utlandet er det nok mange fordeler. Men her i Norge ser jeg bare ikke poenget.

Note 4

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22981
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Kan ikke bli mer enig. Vindskjerm har man ikke bruk for. Etter min mening.

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av KTM950SMR »

Jeg byttet bort min KTM 950SMR mye pga at det ikke var kåpe. Man blir sliten av å kompansere for vinden om en kjører langt. Ikke noe problem på svingete fine veier, men på transportetapper så savnet jeg det. For meg gikk ikke grensen på 150kmt, men på rundt 100-120 så begynner det å merkes. 150++kmt uten kåpe begynte å føles litt villt for meg selv om jeg liker fart. Tror sannelig ikke jeg hadde KTMen over 200 engang( på bane altså:)

Nei, like godt å kjøpe seg en skikkelig R sykkel med en gang :knegg
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22981
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

Går du litt opp i pris, så har Alf Graarud kampanje på en Street Triple R:
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?f ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Usikker på om den prisen er med de nye avgiftene, men det virker sån. Hvis ikke kan du slå av ca. 10.000,- til. Kanskje mer...

Fantastisk sykkel på alle måter. Det skal sies at jeg er meget subjektiv :lol

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:Kan ikke bli mer enig. Vindskjerm har man ikke bruk for. Etter min mening.
Jeg mener det motsatte. Men nå er jeg en sånn som kun er ute etter nytelse og komfort :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22981
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:Kan ikke bli mer enig. Vindskjerm har man ikke bruk for. Etter min mening.
Jeg mener det motsatte. Men nå er jeg en sånn som kun er ute etter nytelse og komfort :knegg
Ser den :thumleft
Selv om jeg føler komforten for min del er større uten vindskjerm :P :p

Rost
Innlegg: 24
Registrert: 09 des 2014, 09:34
Motorsykkelen din: CB650F

Re: Honda CB650F som første sykkel?

Legg inn av Rost »

Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:Kan ikke bli mer enig. Vindskjerm har man ikke bruk for. Etter min mening.
Jeg mener det motsatte. Men nå er jeg en sånn som kun er ute etter nytelse og komfort :knegg
Ser den :thumleft
Selv om jeg føler komforten for min del er større uten vindskjerm :P :p
Skjønner at dette er mye smak og behag, så da må man vel nesten bare gå for det ene eller det andre og finne ut om man har valgt rett. Dette er vel noe som krever litt mer enn en liten prøvekjøring for å finne ut av. Nå kommer ikke jeg til å kjøre timevis på motorvei uansett, men noen transportetapper blir det jo helt sikkert.
Bjerknez skrev:Går du litt opp i pris, så har Alf Graarud kampanje på en Street Triple R:
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?f ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Usikker på om den prisen er med de nye avgiftene, men det virker sån. Hvis ikke kan du slå av ca. 10.000,- til. Kanskje mer...

Fantastisk sykkel på alle måter. Det skal sies at jeg er meget subjektiv :lol
Så faktisk så vidt på en street triple r i høst, men da var den helt uaktuell pga pris. Nå blir den jo noe rimeligere, men er enda litt i utenfor mitt budsjett. Men nå har jo budsjettet mitt økt etterhvert som jeg har sett mer og mer på sykler, tenkte i starten å kjøpe en brukt for rundt 50, men har nå oppjustert til ca 100 og er mest gira på ny. Så man vet jo aldri helt hvor det vil ende...

Svar