Orions belte - Ducati Scrambler solgt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Da var den bestilt ja! :D Ducati Scrambler Icon gul, med leveringsdato 4. mai 2015. :thumleft

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av jongsanim »

Bare vent til det er 1-2 uker igjen, veien er tørre og sola skinner... Da tenker jeg det verker i hendene :P

Grattis!

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Haha, ja regner med det :-) Bestilt den til første mandag etter en offshoreperiode, så tror ventetida skal gå greit. Bestemt meg for å selge MSX'en i mars/april. Har ikke behov for den etter hva jeg har lest om Scrambleren. Kan gi en lyd når den er lagt ut for salg.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Har så smått begynt å leke med tanken på hvordan jeg skal customize Scrambleren. Var en på ett annet forum som postet bilde av en gul Icon med sidepanelet til Full Throttle. Noe jeg synes ser betydelig bedre ut enn originalt. Se bildet under. Usikker på om det blir nøyaktig dette eller noe i nærheten.

Vil også montere effektanlegg så snart det er komt flere aktører på markedet. Er det en fordel å vente til sykkelen er innkjørt før du monterer det?

Ellers blir det trolig å bytte framskjerm og det gule under setet til en mørk farge. Og montere svart stripe fra tanklokket og bakover (Originalt tilleggsutstyr). Vurderer også å bytte styre dersom lavere styre er mer bekvemt å kjøre med. Satser på jeg merker det når Full Throttle prøvesittes i butikk. Skiltholderen montert på bakhjulet vet jeg det er mange som misliker. Men den har jeg vendt meg til, så tror den forblir på inntil videre. Gjenstår å se om den må fjernes grunnet dårlig beskyttelse mot vannsprut på våte veier.

Kom gjerne med innspill til andre ting dere tror ville gjort sykkelen mer iøynefallende. Racingstyre og sidemonterte speil er alltid en slager på cafe racere, men ønsker ikke gjøre den bredere med tanke på køkjøring. Har diverse accessories å velge mellom her:

http://scramblerducati.com/en/accessori" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23089
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Har så smått begynt å leke med tanken på hvordan jeg skal customize Scrambleren. Var en på ett annet forum som postet bilde av en gul Icon med sidepanelet til Full Throttle. Noe jeg synes ser betydelig bedre ut enn originalt. Se bildet under. Usikker på om det blir nøyaktig dette eller noe i nærheten.

Vil også montere effektanlegg så snart det er komt flere aktører på markedet. Er det en fordel å vente til sykkelen er innkjørt før du monterer det?

Ellers blir det trolig å bytte framskjerm og det gule under setet til en mørk farge. Og montere svart stripe fra tanklokket og bakover (Originalt tilleggsutstyr). Vurderer også å bytte styre dersom lavere styre er mer bekvemt å kjøre med. Satser på jeg merker det når Full Throttle prøvesittes i butikk. Skiltholderen montert på bakhjulet vet jeg det er mange som misliker. Men den har jeg vendt meg til, så tror den forblir på inntil videre. Gjenstår å se om den må fjernes grunnet dårlig beskyttelse mot vannsprut på våte veier.

Kom gjerne med innspill til andre ting dere tror ville gjort sykkelen mer iøynefallende. Racingstyre og sidemonterte speil er alltid en slager på cafe racere, men ønsker ikke gjøre den bredere med tanke på køkjøring. Har diverse accessories å velge mellom her:

http://scramblerducati.com/en/accessori" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg liker helt klart gulfargen bedre når det blir mer sorte detaljer på sykkelen. Slik den ser ut på bildet synes jeg den ser veldig bra ut. Når det gjelder skiltplaten synes jeg det ser tøffest ut slik det er på bildet, altså med skiltplaten over hjulet. :thumleft

Styret virker veldig høyt synes jeg, men det vil du jo selv merke (eller ikke) når du prøvesitter den.

Effektpotte er et must nesten uansett synes jeg, så den saken er klar. :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Takker for bekreftende feedback Bjerknez!

Ingenting er bestemt ennå, så planene kan forandre seg. Skal jeg være helt ærlig synes jeg ikke sykkelen kan måles med en Panigale, eller en Street Triple for den saks skyld, utseendemessig. Men som førstesykkel tror jeg den blir bra. :-) Satser på ny lydpotte gjør underverker. Det har mye å si for helhetsinntrykket. Spesielt siden det er en Ducati da de er kjent for god lyd.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23089
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Takker for bekreftende feedback Bjerknez!

Ingenting er bestemt ennå, så planene kan forandre seg. Skal jeg være helt ærlig synes jeg ikke sykkelen kan måles med en Panigale, eller en Street Triple for den saks skyld, utseendemessig. Men som førstesykkel tror jeg den blir bra. :-) Satser på ny lydpotte gjør underverker. Det har mye å si for helhetsinntrykket. Spesielt siden det er en Ducati da de er kjent for god lyd.
Hva som ser bra ut og ikke er jo smak og behag og det finnes jo ingen fasit her. Scrambler er jo rett og slett et litt unikt konsept og sykkelen synes jeg er veldig tøff å se på. Jeg er mest spent på hvordan motoren på denne føles. Sikkert ingen racer muligens, men tipper den har krefter i mellomregisteret.

Det kan senut til at man sitter mer oppreit på denne enn på min ut fra bildene og litt synsing og det kan jo for noen være mer behagelig.

Uansett, en sykkel jeg gleder meg til å se live :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Tror jeg har komt fram til ett design jeg er tilfreds med. Blir i såfall å gjøre følgende med Scrambler Icon:

- Montere lavere styre, bakfanger, forskjerm, sidepanel tank og sete fra Full Throttle
- Fullt effektanlegg

Bilder som viser før og etter modifisering

I tillegg fjerne skiltoppheng på bakdekk, og montere det oppunder baklyset i stedet.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av LordShaft »

Så veldig bra ut... Men det med skiltholderen din er jeg uenig i... Syns det er drit kult med slik nede på svingarmen.... :thumleft


Note 4

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Skal ta det te etterretning :-) Får sikkert en bedre feeling rundt det når den sees i virkeligheten.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Føler meg i det gavmilde hjørnet i dag.

Har en stk Google Chromecast jeg ikke behøver. Fikk den av jobben til jul ;) Første som sier ja takk får den tilsendt gratis, free of charge. No hassle.

http://www.tek.no/artikler/test-google- ... ast/136767

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Kawagutten »

Jeg tar gjerne imot Google Chromecast :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Gratulerer Kawagutten! :-)

Send adresse på PM så poster jeg den litt senere i dag.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Kawagutten »

Orion skrev:Gratulerer Kawagutten! :-)

Send adresse på PM så poster jeg den litt senere i dag.
Takker for den,skal bli moro å prøve ut :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av mortenolb »

Crap. Alltid seint ute.

Enig i skiltholder. Ser helt forjævlig ut festa på svingarmen!

Svar