Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nok en "ny mc" tråd. Adventure light/stor motard?

Legg inn av Tobben84 »

Lokal forhandler her skal ha 144000,- for en demokjørt tiger 800 xc. Den koster egentlig 160000,- ny. Med nye avgifter vil vel den nye utgaven altså 2015 utgaven koste ned mot 135000-140000,- ny. Eller er jeg helt på villspor? Er jo utopisk å kreve 144000,- for demosykkelen da.....

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Nok en "ny mc" tråd. Adventure light/stor motard?

Legg inn av Flanker »

Tobben84 skrev:Eller er jeg helt på villspor? Er jo utopisk å kreve 144000,- for demosykkelen da.....
Du er ikke på villspor, ihvertfall ikke helt. Men avgiftsendringer gjelder ikke før 01.01.15, så det er helt naturlig at forhandleren ikke priser sykkelen ned nå INKL. avgifter. Det hadde de jo tapt penger på. Du kan jo spørre om kjøp eksklusive avgifter, og så registrere den selv på nyåret. Evt. en kontrakt med levering etter 01.01, med dertil hørende avgiftsreduksjon...

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nok en "ny mc" tråd. Adventure light/stor motard?

Legg inn av Tobben84 »

Ja, det kunne jeg selvfølgelig ha gjort. Denne er demokjørt, så den er det vel allerede betalt avgifter på vil jeg tro. Forøvrig fikk jeg et betydelig avslag på den oppgitte prisen samtidig som jeg fikk med ny kjøredress og satt på helt nye dekk. Da blir det nok Tiger 800 xc på meg altså:) SE utgaven med handguards, varmeholker, justerbar vindskjerm osv i kullsort. Få på en sort slipon også så blir det bad ass:)

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Nok en "ny mc" tråd. Adventure light/stor motard?

Legg inn av Andreas »

Tobben84 skrev:Ja, det kunne jeg selvfølgelig ha gjort. Denne er demokjørt, så den er det vel allerede betalt avgifter på vil jeg tro. Forøvrig fikk jeg et betydelig avslag på den oppgitte prisen samtidig som jeg fikk med ny kjøredress og satt på helt nye dekk. Da blir det nok Tiger 800 xc på meg altså:) SE utgaven med handguards, varmeholker, justerbar vindskjerm osv i kullsort. Få på en sort slipon også så blir det bad ass:)
Som demokjørt, så er det vell brukt prøveskilter på den? Da er det mest sannsynlig ikke betalt avgifter på den enda :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nok en "ny mc" tråd. Adventure light/stor motard?

Legg inn av kjellv »

Andreas skrev:
Tobben84 skrev:Ja, det kunne jeg selvfølgelig ha gjort. Denne er demokjørt, så den er det vel allerede betalt avgifter på vil jeg tro. Forøvrig fikk jeg et betydelig avslag på den oppgitte prisen samtidig som jeg fikk med ny kjøredress og satt på helt nye dekk. Da blir det nok Tiger 800 xc på meg altså:) SE utgaven med handguards, varmeholker, justerbar vindskjerm osv i kullsort. Få på en sort slipon også så blir det bad ass:)
Som demokjørt, så er det vell brukt prøveskilter på den? Da er det mest sannsynlig ikke betalt avgifter på den enda :thumleft
Det er litt forskjellig praksis her.
Forhandlere kan kjøpe inn enkelte sykler fra importør på demokontrakt og dermed få litt gunstigere innkjøpsbetingelser mot at sykkelen skal registreres som demosykkel og benyttes til det i et nærmere bestemt tidsperspektiv. Disse blir registrert. Men det er ikke her snakk om store summer i ekstra rabatt.
Forhandlere kan også selv låne ut sykler på prøveskilt til dette formålet. Disse blir da garantiregistrert som ny når de etter hvert registreres, og nygaranti starter å løpe først da.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nok en "ny mc" tråd. Adventure light/stor motard?

Legg inn av Tobben84 »

hmmm, denne gikk på prøveskilt hvertfall. Burde jeg undersøke om de kan registrere den etter nyttår da?

Jeg fikk jo prisavslag tilsvarende avgiftskuttet og vel så det føler jeg. Pga moderat effekt (94hk) og 800 kubikk ville denne gått ned mellom 20-25 lapper tenker jeg.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nok en "ny mc" tråd. Adventure light/stor motard?

Legg inn av Tobben84 »

Tobben84 skrev:hmmm, denne gikk på prøveskilt hvertfall. Burde jeg undersøke om de kan registrere den etter nyttår da?

Jeg fikk jo prisavslag tilsvarende avgiftskuttet og vel så det føler jeg. Pga moderat effekt (94hk) og 800 kubikk ville denne gått ned mellom 20-25 lapper tenker jeg.
Kan vel legge til at denne er "demokjørt" hele 350 km, så det er ikke akkurat mye....

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Nok en "ny mc" tråd. Adventure light/stor motard?

Legg inn av Olav K »

:thumleft
Dette synes jeg høres ut som et voksent og ansvarlig valg :)
Grattis med ny sykkel (når den tid kommer )
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nok en "ny mc" tråd. Adventure light/stor motard?

Legg inn av Tobben84 »

Takk for det!:)

Tigeren er overraskende gøy å kjøre, og steget fra enduker til trippel var en smooth overgang! Må ha Xc også, da standard 800 ser kjip ut spør du meg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nok en "ny mc" tråd. Adventure light/stor motard?

Legg inn av Bjerknez »

Gratulerer med ny sykkel :thumleft

TomB her i forumet (og sikkert mange fler) har jo en Tiger 800 og så vidt meg bekjent så er vertfall han fornøyd med sykkelen, selv om jeg har hørt han har hatt noen småproblemer...

Uansett, så tror jeg dette er en allsidig og fin sykkel :thumleft

Avgiftskuttet slår jo egentlig begge veier da verdien på sykkelen også synker tilsvarende, men takhøyden for kjøp her og nå er jo vesentlig lavere.

Har du en tyngre MC så lønner det seg å ta innbytte i disse dager (slik jeg gjorde) da avgiftskutten på disse er ganske mye. Gjør du dette før nyttår så kan det hende du gjør et kupp.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nok en "ny mc" tråd. Adventure light/stor motard?

Legg inn av Tobben84 »

Takk for det:) nå er det ikke 100% i boks enda, men begynner å nærme oss noe. Fikk bakt inn en del stash i avtalen som gjør at jeg føler det er verdt det kontra bestilling av den nye modellen.

Triumph har nok jevnt over noe mer feil enn jappsene, men langt mer sjel og karakter spør du meg. Gamle ktm en min ble solgt på bruktmarkedet nylig, så innbytte ble ikke aktuelt. For min del er spørsmålet kun hvor billig jeg MÅ få Tigeren for at jeg skal slippe å sitte med skjegget i postkassa ved et evt videresalg de neste år. Opprinnelig kostet xc SE utgaven 155-160 ish og med min deal inkl utstyr og div er vi ned i 130-ish. Det føler jeg er komfortabelt.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Nok en "ny mc" tråd. Adventure light/stor motard?

Legg inn av Tobben84 »

Da ble det tigeren på meg,og registreringen skjer på nyåret. Avgiftene gikk ned 20000,- på denne, så jeg føler dealen ble bra. Fikk med en Alpinestars gore-tex dress og adventure boots til rundt 15 lapper+jeg fikk inkludert michelin anakee 3 dekk lagt på istede for Battlewings dekka som sto på. De prøvde jeg og likte de veldig dårlig! Nå er jeg godt fornøyd og gleder meg til å ta i bruk sykkelen på nyåret, kjører så lenge det ikke er snø/is. Den nye dressen var veldig varm....:)

evo16v
Innlegg: 47
Registrert: 29 sep 2013, 11:14
Motorsykkelen din: 2016 Ducati Multistrada 1200S
Sted: Rennebu, Sør-Trøndelag

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av evo16v »

Gratulere :D

Jeg er ihvertfall fornøyd med min 800 og har vel kjørt litt over 15000km i sommer som er min første MC sesong, ingen problemer og jeg synes ihvertfall den er utrolig lettkjørt. Er enig i at XC ser litt tøffere ut og fungerer nok litt bedre utenfor asfalten :thumleft
Knut Erik Halgunset

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av MLeikarnes »

Gratulerer! :yeyeye

er ikke misunnelig i det hele tatt....................
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Nok en "ny mc" tråd. Kjøpt meg Tiger 800XC:)

Legg inn av Snikendeugle »

Gratulerer! Blir nok knallfornøyd med den!

Har litt smålyst på en BMW F800GS eller Tiger800 i blant jeg også... :yeyeye
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar