Sesongen er slutt.

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Sesongen er slutt.

Legg inn av Bringisen »

Huff.....et sikkert tegn på at sesongen er over for min del. Skiftet olje og filter i helgen. Vakset og avkledd doningen for i år. Klar for rens og voksing ++++ Abstinensene sniker seg på :mk

Andre som har satt punktum for i år ?

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av poulet_cavalier »

Still going strong. Er det så tidlig vinter i Bergen da?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av Olav K »

Bringisen skrev:Huff.....et sikkert tegn på at sesongen er over for min del. Skiftet olje og filter i helgen. Vakset og avkledd doningen for i år. Klar for rens og voksing ++++ Abstinensene sniker seg på :mk

Andre som har satt punktum for i år ?
Jeg må vel motvillig innse at jeg er ferdig for i år, med mindre det ligger bakdekk hjemme og venter. Jeg har bare noen dager fri og så er det ut igjen på jobb, men har jeg fått riktig dekk KAN det hende det at jeg triller ut igjen :)
Men fikk du kjørt noe i år? Du var helt propell her inne i vinter og vår, men når sesongen kom blei det dørgende stille.... håper du har fått nyte den flotte Bimmeren din :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av Kmann »

Bringisen skrev:Huff.....et sikkert tegn på at sesongen er over for min del. Skiftet olje og filter i helgen. Vakset og avkledd doningen for i år. Klar for rens og voksing ++++ Abstinensene sniker seg på :mk

Andre som har satt punktum for i år ?
Du kan jo kalle kosejobben endel av sesongen og så blir det ikke så vondt. Her på indre østland kjører ihvertfall jeg enda :thumleft. Men kryper det veldig mye under 0 så parkerer jeg nok jeg og :sorry
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av Bringisen »

poulet_cavalier skrev:Still going strong. Er det så tidlig vinter i Bergen da?
Nei det er jo knapt vinter i Bergen :P :p Men mørke, regn og dritt gjør det ikke like koselig som i resten av sesongen. Dessuten har jeg mye skolearbeid i innspurten av dette siste året.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av Bringisen »

Olav K skrev:
Bringisen skrev:Huff.....et sikkert tegn på at sesongen er over for min del. Skiftet olje og filter i helgen. Vakset og avkledd doningen for i år. Klar for rens og voksing ++++ Abstinensene sniker seg på :mk

Andre som har satt punktum for i år ?
Jeg må vel motvillig innse at jeg er ferdig for i år, med mindre det ligger bakdekk hjemme og venter. Jeg har bare noen dager fri og så er det ut igjen på jobb, men har jeg fått riktig dekk KAN det hende det at jeg triller ut igjen :)
Men fikk du kjørt noe i år? Du var helt propell her inne i vinter og vår, men når sesongen kom blei det dørgende stille.... håper du har fått nyte den flotte Bimmeren din :prf
Å joda , på tross av pågående skole i tillegg til jobb ble det faktisk kjørt like mye i år som de to siste årene med min forrige 800GS. Så jeg er strålende fornøyd og når man er fornøyd og ute å kjøre så blir det liten tid til å bedrive tiden her på foran PCén. Det er nok det som gjør at det har vært stille ;-)

Jeg har hatt mye glede av nyesykkelen og den har til de grader innfridd forventningene. Blir nok ikke mindre skryt til denne sykkelen fra min side i vinter her inne :lol
Gleder meg allerede til neste sesong, jeg er dessuten ferdig med skolen til sommeren, så jeg gleder meg stort til å få enda mer tid på sykkelen.

Har begynt å få konemor mer på glid og hun var ikke fremmed for tanken om en tur nedover Toscana kysten en gang. Vi var på langhelg tur i Cinique Terre her i beggynnelsen av høsten og vi hadde begge lyst til å kjøre kysten ned en gang på sykkelen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av Bringisen »

Kmann skrev:
Bringisen skrev:Huff.....et sikkert tegn på at sesongen er over for min del. Skiftet olje og filter i helgen. Vakset og avkledd doningen for i år. Klar for rens og voksing ++++ Abstinensene sniker seg på :mk

Andre som har satt punktum for i år ?
Du kan jo kalle kosejobben endel av sesongen og så blir det ikke så vondt. Her på indre østland kjører ihvertfall jeg enda :thumleft. Men kryper det veldig mye under 0 så parkerer jeg nok jeg og :sorry
Ja vi kommer vel ikke utenom vinter i år også, og som du sier så er det jo en sjarm med kosen inne i varmen med sykkelen. Jeg har allerede begynt å tenke på ting jeg kan gjør med den i vinter.

Som du , kunne jeg nok kjørt lenger jeg også. Men omstendigheter med skole og jobb gjør at det ville blitt lite kjøring nå, så da kan jeg like godt gjøre det uungåelige med en gang :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

KawaKjetil

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av KawaKjetil »

Parkerer ikke før jeg må. Forrige vinter kjørte jeg hver måned i Bergen. Faktisk lenge siden sist det :-k
Var hele 3+ på vei til jobb imorges. Nydelige 15+ på vei hjem :D
Blir å kjøre forbi køen på 2 hjul så lenge det ikke ligger kvitt pulver på midtstripen!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22990
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av Bjerknez »

Hysj med dere!!

Sesongen er definitivt ikke over ennå! =;

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:Hysj med dere!!

Sesongen er definitivt ikke over ennå! =;
Nei, absolutt ikke. Det er fortsatt 10-12 plussgrader. Fint kjørevær
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av mortenolb »

Sesongen er nok over for min del, ja. Kan hende det blir litt mer kjøring, men siden sykkelen står 4 mil unna, og det er så fantastisk dårlig vær alle dagene med muligheter for kjøring, så blir det lite. Har faktisk ikke kjørt mer enn én tur siden høstturen. Gjenstår all klargjøring som dere synes er kos, som jeg synes er skikkelig dritt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22990
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Sesongen er nok over for min del, ja. Kan hende det blir litt mer kjøring, men siden sykkelen står 4 mil unna, og det er så fantastisk dårlig vær alle dagene med muligheter for kjøring, så blir det lite. Har faktisk ikke kjørt mer enn én tur siden høstturen. Gjenstår all klargjøring som dere synes er kos, som jeg synes er skikkelig dritt.
Har været vert så mye dårligere over fjorden da?

Kjører en liten tur nesten hver eneste dag jeg... :-k

Toven

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av Toven »

Har vært helt latterlig dårlig i de siste ukene, forbanna irriterende vær når sesongen kryper mot slutt :evil

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av Zadnez »

blir nok ikke mange kjøreturene for meg heller.... jeg er nok en klassisk solskinnskjører :knegg
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22990
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sesongen er slutt.

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:blir nok ikke mange kjøreturene for meg heller.... jeg er nok en klassisk solskinnskjører :knegg
Kjøp deg en paraply :lol

Svar