Tankpynt.
Jeg har sistnevnte, det funker til en viss grad men er kortvarig. De er for små til å fjerne nok fukt om skoene/støvlene har blitt klamme eller våte.MortenL skrev: 15 feb 2025, 07:08 Har lenge hatt lyst på skinnjakke, og sett på diverse reviews og greier for å finne en som kan passe til litt kortdistansependling, og finværsturer. Samt støvler som kan brukes både av og på sykkelen. Dette har jeg fra før av og, men alltid kjekt med noe nytt..![]()
Likevel er jeg vel mest spent på de harde ballene akkurat nå!
Takk for tips!Gammelsmurfen skrev: 16 feb 2025, 02:24 Jeg har sistnevnte, det funker til en viss grad men er kortvarig. De er for små til å fjerne nok fukt om skoene/støvlene har blitt klamme eller våte.
De mest kamuflerer grevlinglukten med litt parfyme... preventivt så er det å tørke skoene raskest mulig etter bruk best, men ikke med skotørker med varme eller på gulv med gulvvarme.
Det beste er å drepe bakteriene enten med UV lys eller kjemisk når de først stinker, så tørke de ut med f.eks. noe sånt https://www.xxl.no/smellwell-smellwell- ... on-section
Til slutt lufte de godt utendørs i frisk luft, mye frisk luft.
Det er riktig, det er alltid luftfuktigheten i skotøy som gjør det, puster de dårlig eller blir våte og man ikke får tørket de ut raskt nok uten varme så starter bakterieveksten som skaper dårlig lukt. Så det mest effektive/preventive tiltaket er å bruke noe som sluker fukt og helst etter hver gang man bruker de, innersålen har også litt å si.MortenL skrev: 16 feb 2025, 08:05Takk for tips!Gammelsmurfen skrev: 16 feb 2025, 02:24 Jeg har sistnevnte, det funker til en viss grad men er kortvarig. De er for små til å fjerne nok fukt om skoene/støvlene har blitt klamme eller våte.
De mest kamuflerer grevlinglukten med litt parfyme... preventivt så er det å tørke skoene raskest mulig etter bruk best, men ikke med skotørker med varme eller på gulv med gulvvarme.
Det beste er å drepe bakteriene enten med UV lys eller kjemisk når de først stinker, så tørke de ut med f.eks. noe sånt https://www.xxl.no/smellwell-smellwell- ... on-section
Til slutt lufte de godt utendørs i frisk luft, mye frisk luft.
Har ikke vært plaget med lukt i MC støvlene jeg har fra før, men faktisk i et par Timberlands som jeg bruker sporadisk. Disse får påfyll med godlukt ofte, og har prøvd å sette de tørt ute, og i minusgrader, men ingenting ser ut til å funke der, så langt. Tror nok lukta kommer av klamme føtter, for de støvlene puster ikke i det hele tatt..![]()
GratulererNineball skrev: 20 feb 2025, 16:14 Da ble antall sykler idag økt fra 2 til 3, etter innkjøp av 2021 BMW R1250RS, Så da er @solo-rider et skritt videre i jakten på ny sykkel.![]()
Blir nok en uvant overgang fra 2005 modeller til 2021.![]()
Godt med all gjeld man blir kvitt, etter min meningDomino skrev: 21 feb 2025, 13:25 Ikke kjøpt som sådan, men jeg har iallfall betalt ut lånet på Triumph'en! Skulle egentlig være ferdig med det i mai neste år, men jeg har betalt inn ekstra på hver eneste termin. Så nå gjorde jeg kort prosess.
Denne har jeg ikke fått med meg før nå .Gratulerer med flott sykkelNineball skrev: 20 feb 2025, 16:14 Da ble antall sykler idag økt fra 2 til 3, etter innkjøp av 2021 BMW R1250RS, Så da er @solo-rider et skritt videre i jakten på ny sykkel.![]()
Har visst gått meg hus forbi også, dette.Solo-rider skrev:Denne har jeg ikke fått med meg før nå .Gratulerer med flott sykkelNineball skrev: 20 feb 2025, 16:14 Da ble antall sykler idag økt fra 2 til 3, etter innkjøp av 2021 BMW R1250RS, Så da er @solo-rider et skritt videre i jakten på ny sykkel.![]()
![]()
Bilder, eller så skjedde dette ikke.Nineball skrev: 20 feb 2025, 16:14 Da ble antall sykler idag økt fra 2 til 3, etter innkjøp av 2021 BMW R1250RS, Så da er @solo-rider et skritt videre i jakten på ny sykkel.![]()