Hva har du kjøpt i dag?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av dypen »

Bjerknez skrev: 16 jan 2023, 17:45
dypen skrev: 16 jan 2023, 17:33
Bjerknez skrev: 16 jan 2023, 17:19
dypen skrev: 16 jan 2023, 17:03 EB5C787B-65C9-4F20-92A5-5F2281AA3898.jpeg
Duger sikkert den der til det meste. Men jeg ville nok kostet på meg et autorange meter når jeg først kjøpte ett. Men ikke noe big deal :)
Har hatt to multimeter i mange år i tillegg til den jeg fikk idag, husker ikke merke / type på den ene men en av de er denne:
https://www.biltema.no/verktoy/maleverk ... 2000024201
Biltema sitt har jeg to av. Det tror jeg er det beste multimeteret jeg har bortsett fra de to Brymen meterene jeg har. Men biltema multimeteret spiser batterier av en eller annen merkelig grunn.
De du har står vel på «ON» hele tiden ;)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 16 jan 2023, 17:50
Bjerknez skrev: 16 jan 2023, 17:45
dypen skrev: 16 jan 2023, 17:33
Bjerknez skrev: 16 jan 2023, 17:19
dypen skrev: 16 jan 2023, 17:03 EB5C787B-65C9-4F20-92A5-5F2281AA3898.jpeg
Duger sikkert den der til det meste. Men jeg ville nok kostet på meg et autorange meter når jeg først kjøpte ett. Men ikke noe big deal :)
Har hatt to multimeter i mange år i tillegg til den jeg fikk idag, husker ikke merke / type på den ene men en av de er denne:
https://www.biltema.no/verktoy/maleverk ... 2000024201
Biltema sitt har jeg to av. Det tror jeg er det beste multimeteret jeg har bortsett fra de to Brymen meterene jeg har. Men biltema multimeteret spiser batterier av en eller annen merkelig grunn.
De du har står vel på «ON» hele tiden ;)
Når jeg først er i furtebua så kan det hende dem står på en times tid, men jeg er jo ikke der hver dag. :)

Men så klart ikke noe problem om man drar det frem en gang i måneden for å sjekke batterispenningen på sykkelen. Da varer nok batteriet veldig lenge :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Forøvrig bruker jeg ikke de to Biltema multimeterne lenger. Men man får vel ikke allverden for dem heller...

Hvis noen trenger multimeter så gi beskjed så er det flere jeg har som selges til en god pris. :)

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1301
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av biker7 »

Da har jeg "endelig" klart å få Korona/Covid :[-( , så må holde meg hjemme og synes synd på meg selv..
Så da fant jeg i dag ut at man får unne seg (og GS`n) noe :D Har vurdert en litt større/bedre "skidplate", og etter en del grubling falt valget på Wunderlich sin versjon. Liker utseende, den er litt tynnere/lettere (3mm tykk) enn mange andre, men skal allikevel være på høyden med "feitere" varianter grunnet at den er formpresset av et stykke aluminium og har ingen sveiser eller skarpe kanter :thumleft
Ganske så kostbart/overpriset mye fra Wunderlich, men fikk prutet ned en del fra forhandler og slo derfor til med en bestilling :D


En slik en:
26850-301_01_1500_blank.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av AJ »

biker7 skrev: 16 jan 2023, 20:04 Da har jeg "endelig" klart å få Korona/Covid :[-( , så må holde meg hjemme og synes synd på meg selv..
Selv har jeg aldri sett behovet for en erstatning til den motorbeskyttelsen sykkelen er levert med... :scratch .
Men det er nå meg, som for øvrig kjører på grusvei hver gang jeg starter opp en av motorsyklene mine.

Viktigere for meg er radiatorbeskyttelse hvor jeg av alle steder fikk brudd i 1290 radiatoren mens jeg kjørte på en asfaltert riksvei før radiatorbeskyttelsen altså kom på plass :O !

Ellers, god covidbedring. Går nok fint over etter noen dager :~| ... Tar kanskje litt lenger tid om du er trippelvaksinert enn vi som ikke er vaksinert i det hele tatt.
Tok meg to-tre dager å riste av meg koronaen for et snaut år siden...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Har nettopp bestillt meg en liten knapp som skal festen til Rocket'en som ved hjelp av et tastetrykk vil booste effekten på motoren til 270HK'er. For 48 kroner mener jeg det må være et fantastiskt kjøp!

Men, la oss bare innse med det samme at Rocket ikke har noe behov for noe boost av maskineriet, men derimot vil denne knappen åpne garasjeporten via RF signal. Ikke spesielt spektakulært, men det er en ting som har irritert meg lenge.

Jeg kjører hjemmover, og når jeg er hjemme så må jeg (gud forby) stoppe sykkelen, ta av meg hanskene, grave i lommene etter mobilen eller fjernkontrollen for så og åpne porten.

Denne knappen er Ø 45mm stor og det er akkurat passe størrelse til at man kan trykke på den med hanskene på. Så gjenstår det selvsagt å finne en plass og feste knappen, men ut fra hva jeg har lest meg til, så skal denne knappen fint kunne pares med min garasjemotor. Hvis ikke så finner jeg nok en løsning :)

___________

Når det er sagt, så vet jeg man kan gjøre dette langt mer sofistikert hvor garasjeporten åpner automatisk når jeg kommer hjem uten trykk på knapp etc. men det får bli neste prosjekt evt. :)

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Audi Mannen »

Bjerknez skrev: 17 jan 2023, 06:26 Har nettopp bestillt meg en liten knapp som skal festen til Rocket'en som ved hjelp av et tastetrykk vil booste effekten på motoren til 270HK'er. For 48 kroner mener jeg det må være et fantastiskt kjøp!

Men, la oss bare innse med det samme at Rocket ikke har noe behov for noe boost av maskineriet, men derimot vil denne knappen åpne garasjeporten via RF signal. Ikke spesielt spektakulært, men det er en ting som har irritert meg lenge.

Jeg kjører hjemmover, og når jeg er hjemme så må jeg (gud forby) stoppe sykkelen, ta av meg hanskene, grave i lommene etter mobilen eller fjernkontrollen for så og åpne porten.

Denne knappen er Ø 45mm stor og det er akkurat passe størrelse til at man kan trykke på den med hanskene på. Så gjenstår det selvsagt å finne en plass og feste knappen, men ut fra hva jeg har lest meg til, så skal denne knappen fint kunne pares med min garasjemotor. Hvis ikke så finner jeg nok en løsning :)

___________

Når det er sagt, så vet jeg man kan gjøre dette langt mer sofistikert hvor garasjeporten åpner automatisk når jeg kommer hjem uten trykk på knapp etc. men det får bli neste prosjekt evt. :)
Jeg lider av samme syndrom, har du link til denne "knappen" og er det med sender eller skal du lage den sjøl?
Ducati Multistrada V4S - 2021

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 17 jan 2023, 11:29
Bjerknez skrev: 17 jan 2023, 06:26 Har nettopp bestillt meg en liten knapp som skal festen til Rocket'en som ved hjelp av et tastetrykk vil booste effekten på motoren til 270HK'er. For 48 kroner mener jeg det må være et fantastiskt kjøp!

Men, la oss bare innse med det samme at Rocket ikke har noe behov for noe boost av maskineriet, men derimot vil denne knappen åpne garasjeporten via RF signal. Ikke spesielt spektakulært, men det er en ting som har irritert meg lenge.

Jeg kjører hjemmover, og når jeg er hjemme så må jeg (gud forby) stoppe sykkelen, ta av meg hanskene, grave i lommene etter mobilen eller fjernkontrollen for så og åpne porten.

Denne knappen er Ø 45mm stor og det er akkurat passe størrelse til at man kan trykke på den med hanskene på. Så gjenstår det selvsagt å finne en plass og feste knappen, men ut fra hva jeg har lest meg til, så skal denne knappen fint kunne pares med min garasjemotor. Hvis ikke så finner jeg nok en løsning :)

___________

Når det er sagt, så vet jeg man kan gjøre dette langt mer sofistikert hvor garasjeporten åpner automatisk når jeg kommer hjem uten trykk på knapp etc. men det får bli neste prosjekt evt. :)
Jeg lider av samme syndrom, har du link til denne "knappen" og er det med sender eller skal du lage den sjøl?
Jeg kjøpte denne (den helt sorte)
https://www.aliexpress.com/item/3303122 ... kWPkw9ojfQ

Denne knappen har en innebygget RF sender og er batteridreven. Du bare klistrer den på sykkelen ett sted.

Derimot må du "pare" den med din garasjeport. Støtter porten din "EV1527" kodesystemet så kan du bruke denne. Hvis ikke må du koble til en ny "universal" mottaker i garasjen din og koble denne på motoren og bruke den nye motakeren som mottaker for denne knappen.

Det er ikke 100% sikkert at det funker, men jeg skal nå uansett forøke. I værstefall har jeg tapt en 50-lapp. :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av dypen »

Er det noe jeg ikke skal ha så er det automatisk portåpner når jeg parkerer foran garasjen men den knappen var kjekk, har port og fjern åpner fra Hörmann så den funker kanskje der … Kan tenke meg en knapp i hver av bilene og på KTM’n :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 17 jan 2023, 14:03 Er det noe jeg ikke skal ha så er det automatisk portåpner når jeg parkerer foran garasjen men den knappen var kjekk, har port og fjern åpner fra Hörmann så den funker kanskje der … Kan tenke meg en knapp i hver av bilene og på KTM’n :)
Jeg TROR disse skal funke. Men man kan ikke håpe for mye. Kommer tross alt fra Kina :knegg

Jeg tviler ikke på at det sitter en RF sender i knappen og at denne i seg selv funker, men det å pare den opp mot garasjeporten vil jeg si er rundt 70% mulighet for at det funker, 80% på at man til slutt får dettil med litt knot og 20% på at man bare må gi opp å bruke den som ringeklokke isteden :lol

Man taper i vertfall ikke mange kronene :knegg

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 17 jan 2023, 14:11
dypen skrev: 17 jan 2023, 14:03 Er det noe jeg ikke skal ha så er det automatisk portåpner når jeg parkerer foran garasjen men den knappen var kjekk, har port og fjern åpner fra Hörmann så den funker kanskje der … Kan tenke meg en knapp i hver av bilene og på KTM’n :)
Jeg TROR disse skal funke. Men man kan ikke håpe for mye. Kommer tross alt fra Kina :knegg

Jeg tviler ikke på at det sitter en RF sender i knappen og at denne i seg selv funker, men det å pare den opp mot garasjeporten vil jeg si er rundt 70% mulighet for at det funker, 80% på at man til slutt får dettil med litt knot og 20% på at man bare må gi opp å bruke den som ringeklokke isteden :lol

Man taper i vertfall ikke mange kronene :knegg
Det er nok "learning code" (type 67 millioner) hvor den senderen har en av 67 mill som kode/identitet,
Samme system som er brukt av mye "dingser" fra bla. Nexa som bruker arctech protokoll, hvor senderen sender en fast kode (en av 67 mill.) også lærer/parrer man mottageren med den senderen i "learn" Modus.

Har man en portåpner med fast kode/learning code (hvor man kan klone original fjernkontroll) så kan det hende denne vil funke om protokollen er støttet, men har man rolling code slik Liftmaster/Chamberlain/Motorlift bruker så er det tvilsomt.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Audi Mannen skrev: 17 jan 2023, 11:29
Bjerknez skrev: 17 jan 2023, 06:26 Har nettopp bestillt meg en liten knapp som skal festen til Rocket'en som ved hjelp av et tastetrykk vil booste effekten på motoren til 270HK'er. For 48 kroner mener jeg det må være et fantastiskt kjøp!

Men, la oss bare innse med det samme at Rocket ikke har noe behov for noe boost av maskineriet, men derimot vil denne knappen åpne garasjeporten via RF signal. Ikke spesielt spektakulært, men det er en ting som har irritert meg lenge.

Jeg kjører hjemmover, og når jeg er hjemme så må jeg (gud forby) stoppe sykkelen, ta av meg hanskene, grave i lommene etter mobilen eller fjernkontrollen for så og åpne porten.

Denne knappen er Ø 45mm stor og det er akkurat passe størrelse til at man kan trykke på den med hanskene på. Så gjenstår det selvsagt å finne en plass og feste knappen, men ut fra hva jeg har lest meg til, så skal denne knappen fint kunne pares med min garasjemotor. Hvis ikke så finner jeg nok en løsning :)

___________

Når det er sagt, så vet jeg man kan gjøre dette langt mer sofistikert hvor garasjeporten åpner automatisk når jeg kommer hjem uten trykk på knapp etc. men det får bli neste prosjekt evt. :)
Jeg lider av samme syndrom, har du link til denne "knappen" og er det med sender eller skal du lage den sjøl?
Hørmann bruker vel også mye 868,3 Mhz om jeg ikke tar feil? men om du har en modell i seriene Ecostar, Promatic og Europro så har den vel 433 mhz.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Bjerknez »

eller så kan man kjøpe seg en univarsal portåpner som støtter flere enheter.

Man kan kjøpe dette på Portspesialisten til 899 kroner, eller på AliExpress til 50 kroner :)

EDIT:
Altså mottaker... og ikke "portåpner". Regner med det var selvsagt ;)

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bjerknez skrev: 17 jan 2023, 15:51 eller så kan man kjøpe seg en univarsal portåpner som støtter flere enheter.

Man kan kjøpe dette på Portspesialisten til 899 kroner, eller på AliExpress til 50 kroner :)

EDIT:
Altså mottaker... og ikke "portåpner". Regner med det var selvsagt ;)
Ja de fleste åpnerene har vel kontakter til en vanlig pulsbryter, så der er det jo fritt frem til å koble på hva man vil av fjernstyrt relemottaker.
Enten det er Wifi, RF eller blåtann, men greit å tenke litt på sikkerheten og påliteligheten om man har mye verdier utover kjøretøy i garasjen.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Legg inn av rolf-arne »

GB50.jpg
En slik kom inn døra i går sammens med lillebroren;
GB20.png
da er samlinga nesten komplett med absolutt storebror her ffra i fjor sommer;
river_600_max1.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar