Lyssignal vil ikke bytte da jeg kjører MC.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Lyssignal vil ikke bytte da jeg kjører MC.

Legg inn av JavaUpdate »

Har du også problem med at man står og venter på grønt lys men det aldri vil skifte over fra rødt ?

Ja. Jeg har såfall det problemet i Bergensområdet. Kjører en Kawasaki Ninja 250R.

Tror dere dette fungerer ? https://www.youtube.com/watch?v=8GAacxGiV4A" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen som har testa det der ? Jeg er såfall dritt lei av og stå og vente på grønt lys. Jeg kjører derfor på rødt etter en stund. Ikke alltid det kommer en bil når man står der og vente.. Frustrasjonen tar meg derfor !

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Lyssignale vil ikke bytte da jeg kjører MC.

Legg inn av Kmann »

Har maken på kongsvinger, der kjører jeg så jeg står over den hvite streken, det ligger kabler i bakken som føler metall. Det funker for meg, det er vel noe metall på sykkelen din og :)
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Lyssignal vil ikke bytte da jeg kjører MC.

Legg inn av RuneMC »

Det er lov å kjøre hvis du vet den ikke reagerer på MC (dvs vente tilsvarende et par grønt-rødt perioder første gang, eller vet det fra før) såfremt det er klar bane ift de som har grønt. Ved evt ulykke blir du imidlertid behandlet som om du har kjørt på rødt, så ikke ideelt det heller.

Ellers ville jeg jo kontaktet kommunen/vegvesenet. Det er ingen problem å lage sensorene slik at de oppfatter MC. F.eks. sensorene i Åmot, Modum kommune er det blitt lyssignal for å kjøre "korketrekkeren" og broen over Drammenselva ( Fv 287 ). Jeg har kjørt der når jeg har vært eneste kjøretøy et par ggr og de sensorene som brukes der (muligens optiske) er veldig responsive ift MC.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

JavaUpdate
Innlegg: 96
Registrert: 22 des 2013, 02:07
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250R Svart
Sted: Bergen

Re: Lyssignal vil ikke bytte da jeg kjører MC.

Legg inn av JavaUpdate »

Bra jeg ikke er den eneste som merker dette. Synes de burde lage slike sensorer med engang. De lyskryssene her nedenfor (Bønes i Bergen for de som vet hvor) ned mot strømmeveien. De er såpass nye at det burde vært lagd det med engang. Men det er det ikke og da blir eg stående og vente og tilslutt kjøre på rødt.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Lyssignal vil ikke bytte da jeg kjører MC.

Legg inn av Intruder »

Om det ikke kommer grønt lys etter et minutt eller to tar jeg sjansen på å lure meg uti....
men det er ikke slikt lyskryss skal funke.... :thumleft =;
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Lyssignal vil ikke bytte da jeg kjører MC.

Legg inn av spidair »

Har det samme problemet når jeg er i Drammen på min KTM SMCR 690, den er rett og slett ikke tung nok til å trigge signalet. Så jeg venter til det er helt klart og kjører på rødt med mindre jeg får en bil bak meg og selvfølgelig ikke før jeg er et hundre prosent sikker på at lyskrysset ikke skifter når jeg kjører over triggeren (Har jo ikke lyst til å batale 4000 i bot heller.... )

Men det er et problem enkelte steder det der... Hvis det ikke står noen på andre siden av veien når jeg skal hjem fra mutter og fatter må jeg kjøre på rødt, da jeg har prøvd forskjellige ting der uten at det nytter... Og samme inn til mutter og fatter fra rosenkranzgata rettning Drammen, den oppfatter heller ikke lille meg og sykkelen min.. og jeg må kjøre på rødt, om enn veldig forsiktig... :) (Litt OK å ikke veie for lite for en gangs skyld også da.... :) )

Men tror ikke at politiet vil bøtelegge deg om du faktisk kan bevise at det ikke skifter når du kjører mot krysset da... Treffer du den rette kan det være at du må punge ut allivekvel såklart.... noen garanti har du ikke dessverre...

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Lyssignal vil ikke bytte da jeg kjører MC.

Legg inn av SuperMorten »

Det er sjelden jeg opplever det problemet, men det er ett i Tønsberg. Der kjører jeg forbi stopp-linja, slik at bilen som kommer bak kan trigge lysene. Satser på at onkel P. evt har forståelse for dette :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Lyssignal vil ikke bytte da jeg kjører MC.

Legg inn av Kjellrf »

Hvis ingen melder fra, blir det ikke bedre.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar