Freddy123 mc blogg
-
- Innlegg: 103
- Registrert: 27 apr 2014, 16:28
- Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
- Sted: Tranby
Re: Freddy123 mc blogg
Herlig, Fredrik!
Dette så perfekt ut
Ringte fra forhandleren min i dag, så Mv'en blir nok hentet fredag, så nå kan vi snart ta en tur
Dette så perfekt ut
Ringte fra forhandleren min i dag, så Mv'en blir nok hentet fredag, så nå kan vi snart ta en tur
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Freddy123 mc blogg
det går ann å kjøre en hurum rundt runde med soft is i holmsbu ja iskiosken åpner etter påske :-)Cutless skrev:Det så nydelig ut - du må invitere til mini-tur dit i starten av april !
svein: tøft kan tenke meg det klør litt ekstra, er jo litt spesielt med helt ny sykkel også
du får sende en mld en dag du er klar for tur
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Freddy123 mc blogg
Idag har sykkelen 10 000km jubileum og i den anledningen så fikk den vask og og litt bensin og en kortere luftetur til cars and coffe på øvrevoll , det var nokså kjølig luft idag så da blei det ikke lange turen idag, men lurer litt på en tyrigrava tur til uka dersom det er fint vær :)
Må begynne å snuse litt på nye dekk nå også ihvertfall bakhjulet begynner å bli litt slitt nå.
Nyvaska bike og 10 000km jubileum
Må begynne å snuse litt på nye dekk nå også ihvertfall bakhjulet begynner å bli litt slitt nå.
Nyvaska bike og 10 000km jubileum
- Bjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Freddy123 mc blogg
10.000km. siden juni 2014 sier meg bare en ting. Du må ut å kjøre mer!
Neida... jeg har som sagt kjørt siden februar i år og selv om det har vert noen kalde turer så tror jeg kanskje at jeg har blitt herdet. 30-40 mil i 3-5 varmegrader går helt fint for min del, men det krever litt stopp i ny og ne. Det er jo heller ikke meningen at man skal kjøre lengst mulig uten stopp.
Siden 3.juni 2014 (da jeg fikk lappen) og frem til nå har jeg jaggu meg klart og brenne av til sammen nesten 30.000km. Å enda her ikke sommeren startet for fullt
Når er det du har planer om å gjøre om sykkelen til fulleffekt da? Eller er det ikke så mye å hente? (Mener du har nevnt noe om det...)
Har du kanskje planer om ny sykkel når den tiden er inne?
Neida... jeg har som sagt kjørt siden februar i år og selv om det har vert noen kalde turer så tror jeg kanskje at jeg har blitt herdet. 30-40 mil i 3-5 varmegrader går helt fint for min del, men det krever litt stopp i ny og ne. Det er jo heller ikke meningen at man skal kjøre lengst mulig uten stopp.
Siden 3.juni 2014 (da jeg fikk lappen) og frem til nå har jeg jaggu meg klart og brenne av til sammen nesten 30.000km. Å enda her ikke sommeren startet for fullt
Når er det du har planer om å gjøre om sykkelen til fulleffekt da? Eller er det ikke så mye å hente? (Mener du har nevnt noe om det...)
Har du kanskje planer om ny sykkel når den tiden er inne?
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Freddy123 mc blogg
har bare rukket å kjøre 10 000km , men det er nokk mere en den gjennomsnittlige mc eier når jeg titter på finn.no annonser så er ofte relativt lavkm på det meste av sykkler til og med de svære turtraktorene som gs1200. men skal nokk få til noen turer fremover så km tellern fortsetter å gå
men 30k bjerknes det er imponerende fra juni ifjor til nå
sykkelen blir ikke gjort omregga til fulleffekt da det er hele 4hk å hente på det blir nokk heller en ny bike igjen når tunglappen er i boks ja , hva det blir veit jeg ikke enda , men titter innom finn.no stadig vekk for å se om jeg ser noen aktuelle kandidater.
men 30k bjerknes det er imponerende fra juni ifjor til nå
sykkelen blir ikke gjort omregga til fulleffekt da det er hele 4hk å hente på det blir nokk heller en ny bike igjen når tunglappen er i boks ja , hva det blir veit jeg ikke enda , men titter innom finn.no stadig vekk for å se om jeg ser noen aktuelle kandidater.
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Freddy123 mc blogg
Det blir neste sesong sånn ca 28 mai :) bare så kjedelig at jeg ikke kan prøvekjøre noe før jeg får lappen
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Freddy123 mc blogg
sandt det, men er en del A2 op demodager og, ikke helt den samme men noe iaf :-)freddy123 skrev:Det blir neste sesong sånn ca 28 mai :) bare så kjedelig at jeg ikke kan prøvekjøre noe før jeg får lappen
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Freddy123 sikler etter nytt glis
ja er blitt syk å sengeliggende så da blir dagen brukt forran pcen og tiden på pcen blir såklart brukt til å se på mcer og videoer på youtube diverse lesing på adventure rider forumet.
er jo sånn at 28 mai neste år så får jeg tunglappen etter å ha utført dette nye pålagte idiotiske kurset og da blir det nokk mest sannsynlig en ny bike i garasjen også så må jo begynne å tenke ut hva jeg har lyst på , men siden jeg har lyst til å ha sykkelen klar til jeg får tunglappen den 28 mai så må jeg nok nøye meg med kun å prøve seter og sittestillinger
og det å velge en ny mc er ikke bare bare, er jo så mye fint der ute man kunne tenkt seg og foreløpig har jeg ikke fått prøvesitti noe som helst heller
jeg har kikket litt innom blocket og regna på hva det ville kostet å få inn ulike modeller fra sverige ferdig momsa og det er jo vrikelig litt å spare på noen modeller, mens andre er det heller lite, men er en del bedre utvalg over grensa syntes jeg så kanskje det blir å gå for import av en sykkel fra sverige på vårparten neste år burde vell gå uproblematisk det.
jeg er jo heller ikke vandt med det heftigste draget sportstern min på 48hk, 70nm og tørrvekt på 245kg skal gjøre 0-100 på 5,9 sek, jeg syntes jo denne går greit og fortsatt bedre en de fleste biler, men i mc sammenheng så er jo dette treigt, er ikke sikker på om de andre A2 mcene går så innmari mye bedre de heller..... men uansett skal man gå for noe rundt 600cc og et sted mellom 70-120hk alt etter sykkel type eller går det greit og hoppe rett på 1060000cc her kommer nokk priser på forsikring til å spille inn litt også hva man skal gå for tror jeg da jeg er 22år og har ikke spart om all verdens bonus enda.
ser at streetfighterne ofte har en litt mere oppreist sittestilling iforhold til racerne og tror kanskje det er mere behagelig i lengden, og det kan vel også nevnes at det blir enten en streetfighter eller en plastikrakket
så de foreløpige kandidatene jeg har sett meg ut er :
triumph sin speed triple, liker den eldre modellen med runde lyktene mye bedre en de nye, syntes de nye ser litt snåle ut
burde kanskje starte med en street triple, men ser man får ferdig regga speed triple henta fra sverige for rundt 60k
ducati monster, rå lyd fra l-twin motor og italiensk sjel
suzuki gsxr600, liker utseende og den hissige lyden denne har jo en relativt fremoverlent sittestilling og sikkert stiv pris oss forsikringselskapene så en slik blir det nokk ikke , men jeg likern
suzuki sv1000, her også herlig mørk buldring fra v-tvin motor som sikkert også har et herlig bunndrag, relativt fremoverlent sittestilling her også, men som sagt så aner jeg ikke om det passer meg eller ikke da jeg ikke har kjørt langt med r-sykkel før.
her aner jeg ikke hvordan denne komme ut på forsikringen kontra gsxr600 men skal undersøke litt
også begynner det å nærme seg sakte men sikkert ferie og tur til alpene planlagt avreise er 8 juni
er jo sånn at 28 mai neste år så får jeg tunglappen etter å ha utført dette nye pålagte idiotiske kurset og da blir det nokk mest sannsynlig en ny bike i garasjen også så må jo begynne å tenke ut hva jeg har lyst på , men siden jeg har lyst til å ha sykkelen klar til jeg får tunglappen den 28 mai så må jeg nok nøye meg med kun å prøve seter og sittestillinger
og det å velge en ny mc er ikke bare bare, er jo så mye fint der ute man kunne tenkt seg og foreløpig har jeg ikke fått prøvesitti noe som helst heller
jeg har kikket litt innom blocket og regna på hva det ville kostet å få inn ulike modeller fra sverige ferdig momsa og det er jo vrikelig litt å spare på noen modeller, mens andre er det heller lite, men er en del bedre utvalg over grensa syntes jeg så kanskje det blir å gå for import av en sykkel fra sverige på vårparten neste år burde vell gå uproblematisk det.
jeg er jo heller ikke vandt med det heftigste draget sportstern min på 48hk, 70nm og tørrvekt på 245kg skal gjøre 0-100 på 5,9 sek, jeg syntes jo denne går greit og fortsatt bedre en de fleste biler, men i mc sammenheng så er jo dette treigt, er ikke sikker på om de andre A2 mcene går så innmari mye bedre de heller..... men uansett skal man gå for noe rundt 600cc og et sted mellom 70-120hk alt etter sykkel type eller går det greit og hoppe rett på 1060000cc her kommer nokk priser på forsikring til å spille inn litt også hva man skal gå for tror jeg da jeg er 22år og har ikke spart om all verdens bonus enda.
ser at streetfighterne ofte har en litt mere oppreist sittestilling iforhold til racerne og tror kanskje det er mere behagelig i lengden, og det kan vel også nevnes at det blir enten en streetfighter eller en plastikrakket
så de foreløpige kandidatene jeg har sett meg ut er :
triumph sin speed triple, liker den eldre modellen med runde lyktene mye bedre en de nye, syntes de nye ser litt snåle ut
burde kanskje starte med en street triple, men ser man får ferdig regga speed triple henta fra sverige for rundt 60k
ducati monster, rå lyd fra l-twin motor og italiensk sjel
suzuki gsxr600, liker utseende og den hissige lyden denne har jo en relativt fremoverlent sittestilling og sikkert stiv pris oss forsikringselskapene så en slik blir det nokk ikke , men jeg likern
suzuki sv1000, her også herlig mørk buldring fra v-tvin motor som sikkert også har et herlig bunndrag, relativt fremoverlent sittestilling her også, men som sagt så aner jeg ikke om det passer meg eller ikke da jeg ikke har kjørt langt med r-sykkel før.
her aner jeg ikke hvordan denne komme ut på forsikringen kontra gsxr600 men skal undersøke litt
også begynner det å nærme seg sakte men sikkert ferie og tur til alpene planlagt avreise er 8 juni
- Bjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Freddy123 mc blogg
Ikke noe å lure på
- Bjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Freddy123 mc blogg
Når det gjelder aksellerasjon opp til rundt 150km/t er vel det meste mer eller mindre likt i denne klassen. Tror jeg. Så sant man da ikke kliner SKIKKELIG til med noe virkelig heftig. Jeg tror nok kanskje unansett du vil få et lite glis rundt munnen med alle syklene du har listet opp her i forhold til Sportsteren din. Selv en Street Triple R ville kjørt møkka av deg både i svinger og på sletta. Jeg kommer jo fra en 1300cc og fikk litt bakoversveis når jeg fikk min egen. Selv om det "bare" er en 675cc med 106HK.
Du vil uansett få deg en aha opplevelse med alle syklene du har nevnt her ...tror jeg.
Det samme som jeg hadde fått hvis jeg satt meg på en sykkel ala S1000R etc. Men jeg er såpass smart at jeg ikke lar meg friste. Sykkelen jeg har er helt kanon på svingete veier og krefter har jeg nok av i bøtter og spann
Du vil uansett få deg en aha opplevelse med alle syklene du har nevnt her ...tror jeg.
Det samme som jeg hadde fått hvis jeg satt meg på en sykkel ala S1000R etc. Men jeg er såpass smart at jeg ikke lar meg friste. Sykkelen jeg har er helt kanon på svingete veier og krefter har jeg nok av i bøtter og spann
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Freddy123 mc blogg
er nokk som du sier bjerknez at alle sykklene vil gi et stort glis om munn og har mer enn nokk power for meg, derfor jeg lurer litt på om jeg skal gå for noe litt mindre heftig igjen som foreksempel en sv 650, eller en triumph daytona denne har samma motoren som deg altså trippel på 675cc men noen flere hk dog 125hk kontra dine 106hk, liker utseende på daytona godt også er det ikke fullt opp av de langs veiene gsxr 600 er jo en veldig vanlig sykkel igjen.
det eneste jeg er skeptisk til med daytona er den fremoverlente sittestillingen og hvordan dette vil gjøre utslag på lengre turer ?
men her er det bare å komme med tips og triks fra dere som har vært i gamet en stund og sykkel forslag , jeg ønsker gjerne info fra dere som har eid ulike overnevnte modeller om motorkarakteristikk osv.
jeg ønsker en effekt kurve som drar fra bunn og gjennom hele registeret ikke typisk toppdrag sykkel der det går jævlig fra 7k til 14k for da blir det at man blir liggende og jage litt og da tror jeg lappen kan ryke fort også men bra bunndrag det liker jeg
men sånn foreløpig så liker jeg sv1000 best og skal se om jeg ikke får prøvesitti en slik iløpet av nærmeste framtid, en sånn i blå (yndlingsfargen min) og noen effektpotter så har man drag nokk og en heftig buldring fra v-twin motorn
men er foreløpig på drømme stadiet så mye kan komme til å endre seg utover etterhvert som jeg får kikka litt
olavk : hva ville du valgt av 675 og 1050cc til trumph og hvordan er effektkurven i disse motorene, bra bunndrag ?
som sagt så er jeg vandt med 48 hk på 245kg så det meste vil nappe godt iforhold til hva man er vandt med litt derfor jeg tenker at det kanskje lønner seg å gå stigen oppover kanskje mht til cc og hk.
det eneste jeg er skeptisk til med daytona er den fremoverlente sittestillingen og hvordan dette vil gjøre utslag på lengre turer ?
men her er det bare å komme med tips og triks fra dere som har vært i gamet en stund og sykkel forslag , jeg ønsker gjerne info fra dere som har eid ulike overnevnte modeller om motorkarakteristikk osv.
jeg ønsker en effekt kurve som drar fra bunn og gjennom hele registeret ikke typisk toppdrag sykkel der det går jævlig fra 7k til 14k for da blir det at man blir liggende og jage litt og da tror jeg lappen kan ryke fort også men bra bunndrag det liker jeg
men sånn foreløpig så liker jeg sv1000 best og skal se om jeg ikke får prøvesitti en slik iløpet av nærmeste framtid, en sånn i blå (yndlingsfargen min) og noen effektpotter så har man drag nokk og en heftig buldring fra v-twin motorn
men er foreløpig på drømme stadiet så mye kan komme til å endre seg utover etterhvert som jeg får kikka litt
olavk : hva ville du valgt av 675 og 1050cc til trumph og hvordan er effektkurven i disse motorene, bra bunndrag ?
som sagt så er jeg vandt med 48 hk på 245kg så det meste vil nappe godt iforhold til hva man er vandt med litt derfor jeg tenker at det kanskje lønner seg å gå stigen oppover kanskje mht til cc og hk.
Re: Freddy123 mc blogg
Må vel på en triple eller twin for å få bunndrag-midtregister, en 1000 il4 som er tuna går også noe fryktelig fra bunn - z1000 f.eks Men prisen er jo der etter
- Bjerknez
- Innlegg: 23036
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Freddy123 mc blogg
Street Triplen drar jamt hele veien (mer eller mindre) og har en veldig jevn effektkurve. Ikke noe ketchup effekt som kommer i bunn eller på topp. Den er utrolig smooth og kjøre og den drar bra fra 6.000-13.000. Du kan fint foreta forbikjøringer under fra 4.000rpm i 6.-gir på vanlig vei. Ikke noen heftig forbikjøring, men det er fullt mulig og du vil ikke merke noe som helst vibrasjoner eller ulyder.freddy123 skrev:er nokk som du sier bjerknez at alle sykklene vil gi et stort glis om munn og har mer enn nokk power for meg, derfor jeg lurer litt på om jeg skal gå for noe litt mindre heftig igjen som foreksempel en sv 650, eller en triumph daytona denne har samma motoren som deg altså trippel på 675cc men noen flere hk dog 125hk kontra dine 106hk, liker utseende på daytona godt også er det ikke fullt opp av de langs veiene gsxr 600 er jo en veldig vanlig sykkel igjen.
det eneste jeg er skeptisk til med daytona er den fremoverlente sittestillingen og hvordan dette vil gjøre utslag på lengre turer ?
men her er det bare å komme med tips og triks fra dere som har vært i gamet en stund og sykkel forslag , jeg ønsker gjerne info fra dere som har eid ulike overnevnte modeller om motorkarakteristikk osv.
jeg ønsker en effekt kurve som drar fra bunn og gjennom hele registeret ikke typisk toppdrag sykkel der det går jævlig fra 7k til 14k for da blir det at man blir liggende og jage litt og da tror jeg lappen kan ryke fort også men bra bunndrag det liker jeg
men sånn foreløpig så liker jeg sv1000 best og skal se om jeg ikke får prøvesitti en slik iløpet av nærmeste framtid, en sånn i blå (yndlingsfargen min) og noen effektpotter så har man drag nokk og en heftig buldring fra v-twin motorn
men er foreløpig på drømme stadiet så mye kan komme til å endre seg utover etterhvert som jeg får kikka litt
olavk : hva ville du valgt av 675 og 1050cc til trumph og hvordan er effektkurven i disse motorene, bra bunndrag ?
som sagt så er jeg vandt med 48 hk på 245kg så det meste vil nappe godt iforhold til hva man er vandt med litt derfor jeg tenker at det kanskje lønner seg å gå stigen oppover kanskje mht til cc og hk.
Jeg kjenner dog ikke til de andre syklene du nevner, så det får andre ta seg av
Speed Triplel har nok et bedre bunndrag enn min (naturlig nok) men maks rpm er 10.000. Har for meg at denne er bedre på langturer eller på motorvei etc. da turtallet muligens er lavere i høye hastigheter. På svingete vestlandsveier tror jeg nok det er den beste sjaføren som vinner nesten uansett. Hadde du satt Olav K på Street'en og meg på Speed'en så hadde nok han kjørt fra meg okke som vil jeg tro. Men det er litt synsing her nå altså
Som sagt, fra 0-150 så er det svært lite som skiller sykler i "mellomklassen". Personlig har jeg fått litt sansen for sykler med litt turtall. Det høres liksom litt "råere" ut, selv om det kanskje ikke er det i virkeligheten.
Bunndraget i 1300 cruiseren jeg hadde med 80HK'er og hele 120NM var veldig bra, men det varte ikke lenge. Jeg føler jeg har det samme draget i Street'en, men det varer helt fra 6.000-13.00rpm. Altså en langt heftigere opplevelse.
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Freddy123 mc blogg
jeg er nokk rimelig sikker på at noe lignende effektmessig som du har bjerknez holder i massevis og ved neste korsvei så skal jeg prøvesitte den biken din så jeg får kjent litt på sittestillingen på den
hadde vært hyggelig om jeg kunne testa sykkelen din på en stor oversiktlig p-plass foreksempel bare for å få et inntrykk av draget i denne, men skjønner godt vist du ikke har lyst til dette, jeg liker ikke å låne andre sine sykkler å ei heller låne bort egen. er så kjedelig visst noe skulle skje, da er det best man sitter på egen sykkel.
jeg liker lyden av v-twin best, den mørke buldringa, men den litt hissigere kjappe responsive lyden som både 3 og 4 syll sykkler har er også kul
hadde vært hyggelig om jeg kunne testa sykkelen din på en stor oversiktlig p-plass foreksempel bare for å få et inntrykk av draget i denne, men skjønner godt vist du ikke har lyst til dette, jeg liker ikke å låne andre sine sykkler å ei heller låne bort egen. er så kjedelig visst noe skulle skje, da er det best man sitter på egen sykkel.
jeg liker lyden av v-twin best, den mørke buldringa, men den litt hissigere kjappe responsive lyden som både 3 og 4 syll sykkler har er også kul