Cutless sin blogg
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Når det kommer til midtstøtte, helt unødvendig og mye bedre å bruke depostøtte. Den står langt tryggere på sidestøtten. Den er også tung, unødvendig vekt mener jeg
Er det katalysator kan du bare spare deg pengene med slip on. Det gir ingen eller minimal endring i lydbildet. Samt at det koster relativt mye for bare det estetiske. Lyd redder liv, halve grunnen til at en bør velge nettopp ny eksos. Gå for fult anlegg hvis du først skal bytte :-)
Sony Z2
Er det katalysator kan du bare spare deg pengene med slip on. Det gir ingen eller minimal endring i lydbildet. Samt at det koster relativt mye for bare det estetiske. Lyd redder liv, halve grunnen til at en bør velge nettopp ny eksos. Gå for fult anlegg hvis du først skal bytte :-)
Sony Z2
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Fikk oppkjøring 05. august pga ferieavvikling oppe på trafikkstasjonen. Ja, jeg får prøve å spørre pent og håpe det er noen som har lyst til å hjelpe meg litt med øvelseskjøring. Blir da isåfall etter jeg har hatt et par kjøretimer.Bjerknez skrev: Er spent på den datoen for oppkjøring :)
Lokaliser opp medlemmene som besfinner seg i Østfold området og send dem en PM hvor du spør pent. Hadde jeg hatt lov hadde jeg mer enn gjerne dukket opp, og jeg tror også andre vil hjelpe deg med dette.
Sikkert noen i nabolaget ditt også som muligens kjører sykkel som du blir kjent med?
Det bor tre personer i nabolaget mitt som jeg har øvekjørt med, og i tillegg en her fra forumet (TomB). Så jeg har fått veldig mye øvekjøring vertfall.
Nå vet jeg ikke helt sikkert med den sykkelen jeg har, men den har en sinnsyk stor potte i hvertfall, så vil nok få litt mer lyd med en slip on - ikke minst vektreduksjonLordShaft skrev:Når det kommer til midtstøtte, helt unødvendig og mye bedre å bruke depostøtte. Den står langt tryggere på sidestøtten. Den er også tung, unødvendig vekt mener jeg
Er det katalysator kan du bare spare deg pengene med slip on. Det gir ingen eller minimal endring i lydbildet. Samt at det koster relativt mye for bare det estetiske. Lyd redder liv, halve grunnen til at en bør velge nettopp ny eksos. Gå for fult anlegg hvis du først skal bytte :-)
Sony Z2
Tusen takk !Elolz skrev:Velkommen og gratulerer med flott sykkel, ønsker deg lykke til med lappen!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Så lenge den har katalysator så vil du ikke få noe forskjell i lyd med slip on.... Er ikke i potten begrensningen sitter. Men ja, det blir penere og mindre vekt med slip on :-P
Sony Z2
Sony Z2
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Er greit med noen kjøretimer først ja, slik at du får trent litt på balansen. Tror det er dette det trenes på i førsten. Balanse og riktig plassering på sykkelen. Rett og slett lære seg å kjenne skolesykkelen.Fikk oppkjøring 05. august pga ferieavvikling oppe på trafikkstasjonen. Ja, jeg får prøve å spørre pent og håpe det er noen som har lyst til å hjelpe meg litt med øvelseskjøring. Blir da isåfall etter jeg har hatt et par kjøretimer.
Er en kjøreskoler som kjører Honda Shadow som sykkel. Hold deg langt unna denne. Er et helvete å kjøre balansetesten med.
Re: Cutless sin blogg
Midtstøtte er vel sånn røflig 10 kg ekstra unødvendig vekt, for dem som teller. Og du har vel ca like mye å spare på å bytte ut orgpotta. Nå tar jeg sikkert litt i, men noen kilo er det i alle fall. Og verdt det er det kun på lyden
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Ikke for at jeg er noen ekspert på pottetrimming, men for en fersk MC'er så er det mer krefter enn man klarer og håndtere så og øke med 2-3 hester ved en evt. pottetrimming vil ikke gjøre noen merkbar forskjell tror jeg. Dem som tyner syklene til det ytterste på bane etc. merker nok dette, men ikke oss vanlige dødelige, tror jeg...
Men for lyden sin skyld (noe jeg anser som det viktigste med såkalt "effektpotte" ser jeg så absolutt poenget. Også for utseendet så klart.
Har selv montert slipon på min cruiser. Kun for lydens skyld. Nå bråker den slik en cruiser skal gjøre!
Men for lyden sin skyld (noe jeg anser som det viktigste med såkalt "effektpotte" ser jeg så absolutt poenget. Også for utseendet så klart.
Har selv montert slipon på min cruiser. Kun for lydens skyld. Nå bråker den slik en cruiser skal gjøre!
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Jeg kjøpte effektanlegg for lyden alene! Eneste grunnen.... Men uansett hvor mye slip on eller potte jeg tok av ble ikke lyden noe annerledes. For lyden blir kvelt i katalysatoren som igjen styres av to spjeld. Så om jeg har katalysatoren montert, å kjører uten potte, er det tilnærmet ingen forskjell fra om jeg kjører med potta eller slip on. De ekstra hestene er bare en bonus om du velger å benke og tune ECU
Sony Z2
Sony Z2
Re: Cutless sin blogg
Gratulerer med valg av sykkel.
5 august er jo ikke så lenge å vente på oppkjøring.
Og du har jo da god tid til å bli vant med sykkelen før vinteren kommer.
Blir spennende dette
5 august er jo ikke så lenge å vente på oppkjøring.
Og du har jo da god tid til å bli vant med sykkelen før vinteren kommer.
Blir spennende dette
"Only boring People are brilliant during breakfest"
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Ikke for å ødelegge stemningen her, men du vet at HVIS du stryker så får du ikke kjørt opp før til neste år?
Siden det er en måned karantene ved stryk. Dessuten så må du vel først bestå oppkjøringen i kjøregården? Du har jo to oppkjøringer her i Østfold da dem har valgt å separere oppkjøringen i kjøregården og den langs veien.
Siden det er en måned karantene ved stryk. Dessuten så må du vel først bestå oppkjøringen i kjøregården? Du har jo to oppkjøringer her i Østfold da dem har valgt å separere oppkjøringen i kjøregården og den langs veien.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Tusen takk, nei, 5. august er mye tidligere enn det jeg hadde trodd når jeg meldte meg på MC-teori for et par uker siden ! Hvordan går det med MC-søket ditt?TOH skrev:Gratulerer med valg av sykkel.
5 august er jo ikke så lenge å vente på oppkjøring.
Og du har jo da god tid til å bli vant med sykkelen før vinteren kommer.
Blir spennende dette
Nja, vet ikke om jeg er enig med deg der - det kommer jo da selvfølgelig an på hvor lang tid det tar mellom kjøregård og oppkjøring. I følge kjørelæreren min så tar trafikkstasjonen oppkjøringer ut september. Han sa også at det ikke nødvendigvis trengte å ta så lang tid i mellom kjøregård og oppkjøring. Så hvis jeg får oppkjøring langs veien i løpet av august og stryker på den. Så vil jeg jo fremdeles være innenfor sesongen, 30. september, forutsatt at det er kapasitet på trafikkstasjonen. Da vil jeg jo rekke å prøve en gang til. Men skal jo selvfølgelig stå på første forsøkBjerknez skrev:Ikke for å ødelegge stemningen her, men du vet at HVIS du stryker så får du ikke kjørt opp før til neste år?
Siden det er en måned karantene ved stryk. Dessuten så må du vel først bestå oppkjøringen i kjøregården? Du har jo to oppkjøringer her i Østfold da dem har valgt å separere oppkjøringen i kjøregården og den langs veien.
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Ahh... det var september som var den siste måneden ja. Da gir jeg meg på denNja, vet ikke om jeg er enig med deg der - det kommer jo da selvfølgelig an på hvor lang tid det tar mellom kjøregård og oppkjøring. I følge kjørelæreren min så tar trafikkstasjonen oppkjøringer ut september. Han sa også at det ikke nødvendigvis trengte å ta så lang tid i mellom kjøregård og oppkjøring. Så hvis jeg får oppkjøring langs veien i løpet av august og stryker på den. Så vil jeg jo fremdeles være innenfor sesongen, 30. september, forutsatt at det er kapasitet på trafikkstasjonen. Da vil jeg jo rekke å prøve en gang til. Men skal jo selvfølgelig stå på første forsøk
Mulig trafikkskolene har litt forskjellig praksis, men etter at kjøregården var bestått for meg så var det kjøring på bane (sikkerhetskurs). Deretter ble jeg meldt opp til oppkjøring.
Stryker man i kjøregården får man to uker karantene før man får ta kjøregården igjen, stryker man på veien så er det en måned karantene.
Men nå synes jeg selv at jeg er veldig negativ her
Så klart stryker du ikke!!!
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Hehe, satser på å klare det ja.
Aha, så det er bare 2 uker på kjøregård, trodde det var 4 uker der å jeg. Det var jo godt nytt !
Aha, så det er bare 2 uker på kjøregård, trodde det var 4 uker der å jeg. Det var jo godt nytt !
- Bjerknez
- Innlegg: 23099
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Er to uker karantene på kjøregård hvis du stryker ja :)Cutless skrev:Hehe, satser på å klare det ja.
Aha, så det er bare 2 uker på kjøregård, trodde det var 4 uker der å jeg. Det var jo godt nytt !
PS! Øv på balansetesten :)
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Cutless sin blogg
Gratulerer med et godt valg av en fin sykkel. :-)
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Tusen takk !