98.VFR starter ikke...

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Dolefifi
Innlegg: 17
Registrert: 01 jul 2013, 15:05
Motorsykkelen din: VFR800
Sted: Haugesund

98.VFR starter ikke...

Legg inn av Dolefifi »

Satt fra meg sykkelen i går,startet lett og ingen problemer overhode.
Skulle så ta meg en tur i kveld og sykkelen ville ikke starte??
Har ladet batteriet sp det står på maks,men lurer på innspill her.

Mener det pleier å komme en lyd når jeg vrir om tenninga,men denne er der ikke nå.
Allt av lys og diverse fungerer.
Kan det være bensinpumpa som lager denne lyden når tenninga blir vridd om?

Alle innspill settes pris på, er alt for fint vær til å ikke kjøre sykkel i ;)
VFR800 "Lil Red Hot"

Brukeravatar
Blueberry
Innlegg: 47
Registrert: 05 mai 2014, 23:23
Motorsykkelen din: '05 Honda XR125L
Sted: Gjøra, Sunndal

Re: 98.VFR starter ikke...

Legg inn av Blueberry »

Høres kjedelig ut det der.

Kan virke som om det er problem med noe elektrisk når bensinpumpa ikkje surrer. Sjekk over alle koblinger at ikkje noko er kobla fra eller ei ledning har blitt gnagd av. Fant noko lignande på eit forum dedikert til VFR. Der var det eit rele som var problemet om eg forsto dei rett.
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... turned-on/

Kan også være killswitchen eller brytern til sidestøtta muligens? Forsto det som at du fikk startmotoren til å gå, men ikkje tenning.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: 98.VFR starter ikke...

Legg inn av DrGreve »

Ta av kontakten til fuel cut relay og kortslutt den brune og den svart-hvite ledningen med en ledningsbit. Slå på tenningen. Da skal pumpa klikke en stund. Klikker den, så er det ikke noe feil med pumpa.
Fortell om hva du finner ut, så skal jeg tenke ut en annen måte å sjekke ut alternativene. Har du noen blink i F1-lampa når du slår på tenninga?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: 98.VFR starter ikke...

Legg inn av Flanker »

Sikker på at du ikke har kommet borti killswitch? For du har vel sjekket den? Jeg kom nemlig uforvarende borti den ved avstigning da jeg kjørte samme sykkel som du har, og så sto jeg der og klødde meg i hodet leeeenge.

Hvis du ikke er like dum som meg så ville jeg startet med å sjekke sikringene. Det kan være så enkelt!

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1606
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: 98.VFR starter ikke...

Legg inn av Kjellrf »

Eldre Honda'er er kjent for startreleer som gir opp. Trykk inn startknappen og klapp/så til startreleet, og se om den starter da. Evt kortslutt mellom polene på releet med egnet verktøy.

Jeg fikk startreleet på CX'en til å virke ett år ekstra ved å sette det opp/ned (fattig student som jeg var....).
Og klappa sykkelen på sidedekselet en stund, også, for å få starte. Gjerne mens jeg sa hypp,hypp ...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: 98.VFR starter ikke...

Legg inn av PCP »

Nå har du jo fått diverse gode tips til klassiske feil, men det kan være greit å bringe på det rene hvorvidt motoren går rundt (startmotor går) eller ikke, når du prøver å starte?

Gjør den det er det liten vits å surre med startreleet, og gjør den det ikke er det på den annen side liten vist å feilsøke støttebryter, bare for å ta to eksempler. :-)

Svar