Tilbakemelding på rute?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av mammut89 »

den ruten har jo noen valg langs ruten som man kan ta løpende, eksempelvis har du jo lærdalstunellen du kan velge å kjøre gjennom og stoppe i midten og ta noen bilder. eller kjøre over fjellet istedet.

så har du jo Gudbrandsjuvet rett etter valldall camping som du kan velge å soppe ved. Alltid en hau med utenlandske sykler som står parkert. Nydelig sted å stoppe for å ta en is og brus og se litt på juvet hvis det er fint vær før man setter seg på sykkelen og gjør seg klar for Trollstigen.

Du har også avstikkeren opp til dalsnibba hvor du må betale en bom for å komme til toppen men der oppe ser du jo fantastisk langt og mulighet for flotte bilder.

Så når du kommer til strynefjellet så kan du jo velge om du opp og over grusveien ti motorveien eller om du bare peiser tunellen før trollstigen
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av LoneRider »

Voodoodoo skrev:Ser ikke problemet med østsida av tinnsjø'n. Kjører hayabusa med stivere Dempere enn org. Og synes veien er konge å kjøre. Opp tessungdalen går greit det og men det er litt nedtur at det har blitt for mye telehiv til å kunne kjøre i 300 på sletta før sønstevatn.. Det gikk før.... Har jeg hørt :0)

Blir faktisk mer sliten av 70mil motorvei enn av 70mil svingete rv/fv. E6/16 er jo ikke akkurat noen højdare mht omgivelsene heller.

Hadde iallfall vurdert tindevegen og lærdalsøyri om det var fint vær. Det er jo bare å cruise rv7 til Hønefoss etter at en er ferdig med fjella.
Jeg beskriver nok mitt 'problem' best ved å si at for undertegnede er Gransherad og vestsiden av Tinnsjøen en bortimot perfekt mc vei, og jeg tenkte at Bjerknez på sin første langtur sikkert ville nyte også 'kjedelige' strekninger hvor man kan lene seg bakover (på cruiseren) og bare nyte livet på to hjul.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37980
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av AJ »

Må si meg litt enig med Steinar_R. Valdresflye er ikke den mest spennende fjellovergangen vi har selv om naturen er der er storslått og flott.

Tyinkrysset - Øvre Årdal er absolutt et godt alternativ. Avhengig av hvor man skal, selvfølgelig... ;-)
Steinar_R skrev:Et alternativ kan jo være å ta E16 fra Fagernes til Tyinkrysset og videre ned til Øvre Årdal, så Tindevegen til Turtagrø og over Sognefjellet til Lom.

Personlig synes jeg Valdresflya er kjedelig å kjøre.

Mvh

Steinar_R
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23070
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

Oj! Denne tråden hadde jeg faktisk helt glemt og den ble nok laget mens jeg hadde litt PMS da jeg ikke hadde lappen når jeg startet denne posten :lol

MEN!... Jeg er fortsatt åpen for noen ideer. Jeg er rimelig kjent på de store veiene da jeg har kjørt fryktelig mye bil i Norge, men her er jeg da altså ute etter noen MC veier, og etter å ha kjørt snart 300 mil på to uker så har jeg vel gjort meg opp en mening på hva jeg og sykkelen ønsker av veier.

Jeg har kjørt på nok svingete "lappeteppe" veier til å forstå at jeg vil unngå slike som pesten. En tung cruiser på slike veier er rett og slett noe dritt. Jeg har en cruiser, og den svelger lange strekninger med lange slakke svinger som en fyllik svelger drikkevarene sine. Jeg skal cruise og jeg skal nyte, og ikke drive med aktiv kjøring i svinger etc. Hadde det vert ønskelig så hadde jeg kjøpt meg en annen sykkel :-)

Svar