Kjøpte meg en booster plug i dag,
http://www.boosterplug.com/shop/booster ... -185p.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Å det må jeg si, for en forskjell a, jevnere gange og "surginga" er helt borte,
å jeg ikke kjørt langt i dag.
Det jeg lurer på er: Hva er det denne gjør egentlig? (på godt norsk) Hvorfor er det så stor forskjell?
Booster plug
Booster plug
1977 Yamaha XS 1100
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail
Men nå...
BMW R1100RT 1997
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail
Men nå...
BMW R1100RT 1997
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: Booster plug
Om det er smoother gange ved lavere turtall, så er det fordi den eliminerer bruken av "closed loop" mappingen i ECU, som regulerer blandinen annerledes ved lave gassåpninger, typ 0-20% åpning for å spare på utslippene.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Booster plug
Såvidt jeg har skjønt lurer den ECU til å tro at det er rundt 20 grader kaldere enn det egentlig er, noe som gjør at sykkelen får ca. 6% mer bensin enn normalt ved pådrag/avslag. Ved jevn gass er det lambdasensor som styrer, og blandingen påvirkes da ikke av Boosterplug'en.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------