Booster plug

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Sleepy
Innlegg: 103
Registrert: 10 apr 2014, 15:21
Motorsykkelen din: BMW R1100RT

Booster plug

Legg inn av Sleepy »

Kjøpte meg en booster plug i dag,

http://www.boosterplug.com/shop/booster ... -185p.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Å det må jeg si, for en forskjell a, jevnere gange og "surginga" er helt borte,
å jeg ikke kjørt langt i dag.

Det jeg lurer på er: Hva er det denne gjør egentlig? (på godt norsk) Hvorfor er det så stor forskjell? :D
1977 Yamaha XS 1100
1983 Suzuki GSX 750
1984 Honda Magna V65
1988 Honda Supermagna V45
1986 Harley Davidson Softail

Men nå...
BMW R1100RT 1997

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Booster plug

Legg inn av Snikendeugle »

Om det er smoother gange ved lavere turtall, så er det fordi den eliminerer bruken av "closed loop" mappingen i ECU, som regulerer blandinen annerledes ved lave gassåpninger, typ 0-20% åpning for å spare på utslippene.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Booster plug

Legg inn av Flanker »

Såvidt jeg har skjønt lurer den ECU til å tro at det er rundt 20 grader kaldere enn det egentlig er, noe som gjør at sykkelen får ca. 6% mer bensin enn normalt ved pådrag/avslag. Ved jevn gass er det lambdasensor som styrer, og blandingen påvirkes da ikke av Boosterplug'en.

ZZR-Erling

Re: Booster plug

Legg inn av ZZR-Erling »

Er vel Flanker som har det riktigste svaret her.

Svar