Ventiljusteringen ved 42k må du få dokumentert utført ellers er det det aller første som må utføres før videre bruk. Ventilene har en tendens til å bli for trange med utette ventiler som resultat.Kawagutten skrev:Ser en god mulighet med omdreving Den jeg prøvekjørte hadde gått ca 55000km og virket som ventiler bør justeres på venstre side,muligens en gasser justering(ikke helt i 100),alt av vaiere er slitt/må byttes/justeres,forferdelig vibrering ved 4500-7000 omdreininger og uling i motor(mulig det kom fra kamkjede),tempmåler viste 60-70 grader,litt slitt og rustent kjede, kjentes som den glapp litt i dempere foran(det kan jo være noe så enkelt som å justere returdempinga og sjekke oljenivå i gaffelbeina).Det var litt spiss knevinkel og lite grip for knærna i tanken og jeg trenger også en styreforhøyer(må ha det på ZX9R også) ellers så gikk den greit og nesten helt rett frem.Ønsker meg en mer kjøreklar sykkel når en skal gi nærmere 50 lapper i forhold til alder,km og stand.Haavar skrev:Zx9R har 6 gir og er lettere enn T.ace, noe som absolutt påvirker responsen.Kawagutten skrev:Takker for svar og har vært å prøvekjørt nå og det mest positive var sete og virket som det var greie kjøreegenskaper ellers virket den litt sliten og litt mindre respons enn forventet.
MEN så sto det en ZX9R ved siden av,den var det god respons i men den var heller ikke helt i orden på andre ting så blir muligens mer kostbart en hva jeg vil gi for noen av dem.Får se og tenke litt mer
Selv drevet jeg ned min med en tann mindre foran og en tann mer bak. Utrolig hva det gjorde med responsen .
Motormessig vil jeg påstå at T.acen er mer holdbar en ZX9R.
Ventiljustering er dyrt på verksted pga arbeidstimene som går med. 50k hørtes alt for mye ut for den sykkelen.