Intercom

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Thohannimas
Innlegg: 7
Registrert: 18 apr 2014, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki Z800 2014

Intercom

Legg inn av Thohannimas »

Prøver å bestemme meg for om jeg skal gå for Scala rider G9 eller Interphone F5. Noen som har erfaring med dette opp mot garmin zumo 390Lm? ... Koble iPhonen til GPS'n og GPS'n til headsettet, slik at jeg kan betjene og se evt anrop på GPS'n. Ønsker primært å bruke systemet mtp telefonsamtaler. Men hadde vært greit å kunne spille av musikk. Er dette mulig? Altså gjennom GPS'n? Feks fra Spotify. Noen som har prøvd? Takker for svar!

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Intercom

Legg inn av KydeX »

Jeg har Zumo 660 og Scala G9. Jeg har paret iphone 4 og nå en Sony xperia Z1 på den måten du beskriver. Man kan da motta og foreta telefonsamtaler, men man kan ikke spille musikk gjennom GPS slik du beskriver. Vet ikke om det går med 390, men jeg tviler.

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Intercom

Legg inn av gorbys »

Kjøp Sena, de kan kobles på et utall måter. OG de kan kobles til andre intercom merker noe som alene burde være grunn nok til kjøp...

Sent from my C6903 using Tapatalk

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Intercom

Legg inn av Flanker »

Nå har jeg Sena intercom. Men prinsippet er muligens det samme. Telefonen pares først, som telefon med A2DP og hele pakka. Intercomen settes så til "multipoint pairing" og pares med GPS på en HFP profil, så blir det ingen konflikter mellom dem.

Å spille musikk gjennom GPS forutsetter at denne pares med A2DP (telefon) profil til intercomen. Det vanlige er da at telefonen pares til GPSen, og ikke direkte til intercomen. Min Zumo 340LM har ikke den muligheten, vet ikke med 390...

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Intercom

Legg inn av KydeX »

Jeg vet ikke om Scala kan pare med både telefon og GPS. Uansett, fordelen med å pare telefon med GPS og så GPS med headsett, er at man får opp på GPS hvem som ringer, og man kan styre anrop og telefonbok via GPS.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Intercom

Legg inn av SuperMorten »

Jeg har Schuberth SRC og TomTom Rider2. Har prøvd med både iphone og Galaxy S3, husker vel egentlig ikke hvorfor, men jeg har valgt å ikke bruke bluetooth på GPS' en. Det ble en noe trøbbel, og hvor mye har man egentlig bruk for å skulle ringe og administrere mobiltelefonbruk mens man kjører. Jeg kan svare på telefonen med stemmefunksjonen, jeg kan streame lyd, og det holder for meg.

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Thohannimas
Innlegg: 7
Registrert: 18 apr 2014, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki Z800 2014

Re: Intercom

Legg inn av Thohannimas »

KydeX skrev:Jeg vet ikke om Scala kan pare med både telefon og GPS. Uansett, fordelen med å pare telefon med GPS og så GPS med headsett, er at man får opp på GPS hvem som ringer, og man kan styre anrop og telefonbok via GPS.

Ja, derfor jeg ønsker å koble den til GPS'n. Slik at jeg ser hvem som ringer så jeg kan la være å ta den om jeg ikke ser viktigheten av den samtalen akkurat da.

En løsning ville vært å hatt kablet handsfree på mobilen og paret den med gps'n, slik at jeg så anrop på skjermen. Men av en eller annen idiotisk grunn er det ikke mulig å koble mobilen til en garmin zumo 390, uten at den i tillegg er paret med et Bluetooth headset.

Svar