Jeg er enig i at diskusjonen er interessant, og at det havnet i feil tråd. Dog vil jeg påstå at dette, i mine øyne, mer enn insinuerer at han begikk lovbrudd;kjellv skrev: ↑04 jul 2020, 23:14 Nå er det vel ingen som har anklaget eller insinuert noe sted i denne tråden at xyvind har begått lovbrudd?
Det som er blitt feil er at diskusjonen (beklager, det var jeg som startet den) havnet her i xyvinds logg. Denne diskusjonen synes jeg er interessant, men burde foregått i en egen tråd.
Dette er noe jeg har lurt på en tid, hvorvidt TET sine ruter er klarert lovlige eller i grenseland ulovlige. Altså ingen anklager mot trådstarter, men beklageligvis var noen av bildene hans egnet til illustrasjon for hvilke veier/stier som kan være i grenseland.
xyvind's logg [ADVENTURE]
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: xyvind's logg [ADVENTURE]
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [ADVENTURE]
Poengløs diskusjon siden xyvind har fjernet bildene...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [ADVENTURE]
Som jeg sa, noen av bildene er egnet som illustrasjon for det jeg er nysgjerrig på, nemlig om alle rutene i TET er klarert som lovlig å kjøre eller ikke.mortenolb skrev: ↑04 jul 2020, 23:34Jeg er enig i at diskusjonen er interessant, og at det havnet i feil tråd. Dog vil jeg påstå at dette, i mine øyne, mer enn insinuerer at han begikk lovbrudd;kjellv skrev: ↑04 jul 2020, 23:14 Nå er det vel ingen som har anklaget eller insinuert noe sted i denne tråden at xyvind har begått lovbrudd?
Det som er blitt feil er at diskusjonen (beklager, det var jeg som startet den) havnet her i xyvinds logg. Denne diskusjonen synes jeg er interessant, men burde foregått i en egen tråd.
Dette er noe jeg har lurt på en tid, hvorvidt TET sine ruter er klarert lovlige eller i grenseland ulovlige. Altså ingen anklager mot trådstarter, men beklageligvis var noen av bildene hans egnet til illustrasjon for hvilke veier/stier som kan være i grenseland.
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: xyvind's logg [ADVENTURE]
Ja, nå var jo hele poenget med svaret mitt å vise hvor det kan tolkes som det insinueres at det ble begått lovbrudd. Jeg mener hele diskusjonen var poengløs her, da det er ekstremt demotiverende for en trådstarter å legge sjela i å dele opplevelser fra turen, for så å ende opp med dette. Jeg har full forståelse for at det ikke gir noen mersmak.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [ADVENTURE]
Flere av grus- og skogsveiene rett utenfor stuedøra her jeg bor ser faktisk i bedre kjørbar forfatning ut enn flere av de jeg husker fra bildene til xyvind, uten at det gjør de lovlige.
Ikke er de beregnet for bilkjøring og ikke er de brøytet om vinteren. Dermed ikke lovlige iflg. motorferdselloven. Noe til og med motorsyklister må respektere - tro det eller ei !
Sånn er det mange steder her i landet.
Så det er ikke på noen måte rart at det stilles spørsmål ved bildene som xyvind la ut - og senere redigerte bort...
At man ikke tåler spørsmål og kommentarer rundt dette uten å gå helt i fistel, er for meg ganske uforståelig...
Ikke er de beregnet for bilkjøring og ikke er de brøytet om vinteren. Dermed ikke lovlige iflg. motorferdselloven. Noe til og med motorsyklister må respektere - tro det eller ei !
Sånn er det mange steder her i landet.
Så det er ikke på noen måte rart at det stilles spørsmål ved bildene som xyvind la ut - og senere redigerte bort...
At man ikke tåler spørsmål og kommentarer rundt dette uten å gå helt i fistel, er for meg ganske uforståelig...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: xyvind's logg [ADVENTURE]
Jeg er ikke uenig i at dette er en ting som det kan være greit å snakke om, siden det nok er mange som ikke er klar over det, men å overta denne tråden med det synes jeg var unødvendig. Det burde antakeligvis heller vært startet en egen tråd for temaet, og la det ligge etter de første par postene om det her. For meg betyr disse reglene i stor grad at vi har for mye byråkrati, og definitivt for mange ting som folk skal bry seg med. Derav sammenligningen, om enn kanskje litt søkt, med hvorvidt fartsgrensen brytes på turene våre. Det skjer kontinuerlig, og er like fullt et lovbrudd, men det er totalt meningsløst å overkjøre en tråd med det.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38012
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: xyvind's logg [ADVENTURE]
Enig i det aller meste i ditt siste innlegg i denne tråden, mortenolb .
Men en bruker her på MCsiden må likevel tåle relevante spørsmål uten å gå helt i "svart" og svare på en mer avvæpnende måte enn det xyvind gjorde i denne tråden.
Og med det regner jeg med - og håper - at siste ord fra meg er sagt i denne saken.
Men en bruker her på MCsiden må likevel tåle relevante spørsmål uten å gå helt i "svart" og svare på en mer avvæpnende måte enn det xyvind gjorde i denne tråden.
Og med det regner jeg med - og håper - at siste ord fra meg er sagt i denne saken.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 710
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: xyvind's logg [ADVENTURE]
Takk for dette innlegget under her. Det beste på mange sider her, siden xyvind slettet sine bilder.
Forklarte han ikke også at noen av bildene var arrangert litt spesielt for å få litt kule inntrykk? Eller tar jeg feil?
Ja, nå var jo hele poenget med svaret mitt å vise hvor det kan tolkes som det insinueres at det ble begått lovbrudd. Jeg mener hele diskusjonen var poengløs her, da det er ekstremt demotiverende for en trådstarter å legge sjela i å dele opplevelser fra turen, for så å ende opp med dette. Jeg har full forståelse for at det ikke gir noen mersmak.
Forklarte han ikke også at noen av bildene var arrangert litt spesielt for å få litt kule inntrykk? Eller tar jeg feil?
Ja, nå var jo hele poenget med svaret mitt å vise hvor det kan tolkes som det insinueres at det ble begått lovbrudd. Jeg mener hele diskusjonen var poengløs her, da det er ekstremt demotiverende for en trådstarter å legge sjela i å dele opplevelser fra turen, for så å ende opp med dette. Jeg har full forståelse for at det ikke gir noen mersmak.