Hva med en BMW?

Forum for fulleffekt tung-MC
Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Anaxim »

Før du kjøper en dinosaur-BMW (1200GS, 1200RT, 1200LT, osv), så gjør et lite forsøk: Prøvekjør en f.eks. F800GS eller en F800GT. Tror du vil erfare en sykkel som er vesentlig mer lettkjørt og avstressende å kjøre. mellom 55 og 200 kg. lettere er den også. Vil tro at kostnadene på lengre sikt blir vesentlig lavere. (Ps. Jeg har ikke slik sykkel selv. Kjører 600.)

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Kmann »

Anaxim skrev:Før du kjøper en dinosaur-BMW (1200GS, 1200RT, 1200LT, osv), så gjør et lite forsøk: Prøvekjør en f.eks. F800GS eller en F800GT. Tror du vil erfare en sykkel som er vesentlig mer lettkjørt og avstressende å kjøre. mellom 55 og 200 kg. lettere er den også. Vil tro at kostnadene på lengre sikt blir vesentlig lavere. (Ps. Jeg har ikke slik sykkel selv. Kjører 600.)
Nåja, dinosaur er nå et litt voldsomt uttrykk og vitner vel mer om den som bruker det enn omm BMW. Ja noen er tunge og store, noe de ikke er alene om. Men så langt jeg har sett og erfart er det sykler som er meget gode å kjøre over tid. Driftsikkre er de også, og ikke minst utrolig enkle å gjøre noe med selv. Med unntak av helt nyere modeller skal jeg tro med all elektronikk, eller de (LT) som er pakka inn i plast. Men sett deg på en plastikkrakkett og ligg på tanken med knærne i armhulen og kjør 50 mil i ett strekk... :lol .
Men igjen er det smak og behov, skal du frese opp og ned i gata eller skrubbe fothvilere for å få adrenalinkick så er ikke alle BMW-modeller det mest hotte.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Flanker »

Kmann skrev:...skal du frese opp og ned i gata eller skrubbe fothvilere for å få adrenalinkick så er ikke alle BMW-modeller det mest hotte.
Nei. På R1200GS ligger du sannsynligvis i bakken før du får fothvilerne til å ta nedi. De sitter riiiimelig høyt opp fra bakken, og ikke har de følere heller. Når det er sagt så er det vel mang en plastrakettfører som har fått seg en overraskelse i svingete partier sammen med Adventure sykler. Adrenalinkick kan de fint levere hvis man ønsker det!

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1597
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Kjellrf »

Flanker skrev:
Kmann skrev:...skal du frese opp og ned i gata eller skrubbe fothvilere for å få adrenalinkick så er ikke alle BMW-modeller det mest hotte.
Når det er sagt så er det vel mang en plastrakettfører som har fått seg en overraskelse i svingete partier sammen med Adventure sykler.
Det er sant (hvis du ikke kjører Varadero. Den subber for fort).
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av tagesk »

Jeg har kjørt 900km med min dinosaur i dag, og vil ikke ha noe annet!
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av SuperMorten »

tagesk skrev:Jeg har kjørt 900km med min dinosaur i dag, og vil ikke ha noe annet!
Enig med deg.. Har dog ikke kjørt mer enn 70 km.. :redface
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av JohnnyTh »

Kmann skrev:[Men sett deg på en plastikkrakkett og ligg på tanken med knærne i armhulen og kjør 50 mil i ett strekk... :lol
Hva vil du frem til? Sånne små dagsetapper er jo helt perfekte på en plastrakett.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av Kmann »

tagesk skrev:Jeg har kjørt 900km med min dinosaur i dag, og vil ikke ha noe annet!
:prf :thumleft :vs
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av tagesk »

tagesk skrev:Jeg har kjørt 900km med min dinosaur i dag, og vil ikke ha noe annet!
Nå har jeg kjørt 1000 km i dag (efter 900 i går), og vil fremdeles ikke ha noe annet.

Jeg er likevel enig med Hr. Anaxim i at DERSOM du ikke absolutt vil ha en boxer, da er det mye annet å velge i.
Men jeg vil nå si at i 800-segmentet der er det vel ikke noen spesiell grunn til å velge BMW fremfor noen av de andre?

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva med en BMW?

Legg inn av AJ »

tagesk skrev:
tagesk skrev:Jeg har kjørt 900km med min dinosaur i dag, og vil ikke ha noe annet!
Nå har jeg kjørt 1000 km i dag (efter 900 i går), og vil fremdeles ikke ha noe annet.
Fortsatt god tur :vs
Kjenner meg igjen i dine beskrivelser - hundrevis av kilometre på en Stelvio i løpet av en dag - og vil ikke ha noe annet :D
Har ikke vært aktuelt så langt i år, men hadde helt klart gyldighet i fjor.
Tror neppe denne gyldigheten har endret seg i år - så snart sesongen er i gang for fullt :prop: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar