Ville dog kanskje gått for den modellen etter 2012 hvis du ønsker abs, og litt mindre vibrasjoner. Fikk min 2013 for 92000,- for et par mnd siden. Er enormt fornøyd. Ligger en del av de ute fra 95-110, som sikkert er mulig å få ned i 90.
Har prøvesittet et par sykler i det siste... Gixxer og R1/R6, Z750, GSR750, VFR. Kun vært innom et par sjapper og kjent på stilling, ikke kjørt.
Sånn umiddelbart er jeg enig med meg selv om at noe mer foroverlent enn VFR ikke er aktuelt. Har forelsket meg i Z750/Z800 og jobber intenst med å frigjøre kapital fra Fazeren for å kunne løpe og kjøpe, er et par der ute som frister.
Har ETT spørsmål dog. Det er en del touringvarianter som SER fine ut, som ifølge linken til Easyrider har nogenlunde grei sittestilling. Noe av ankepunktet mitt med Fazeren vs de nakne syklene jeg har prøvd er kåpa. Det buldrer og går, turbulens, og i det hele tatt er det antakeligvis til mitt bruk mer riktig med naken sykkel. Men, og her kommer spørsmålet; er dette muligens et Fazer issue? I mitt hode er støyen og turbulensen prisen man betaler for å slippe å fange all vind i kroppen, men er det egentlig sånn?
Har nevnt tidligere i en annen tråd at Fazer har et eget forum hvor de diskuterer opp og ned forskjellige vindskjermer, turbulens og til syvende og sist, mulighet for å bygge om til naken.
Det kan ikke sammenlignes støymessig å kjøre bil og MC, jeg vet det. Men har turgutta her reflektert over turbulens og støy, er det kjent problematikk? Finnes det tursykler der ute for meg?
(Har byttet vindskjermer, hjelm osv. Blir først behagelig når jeg står på peggene og tar lufta.)
Sent from my iPhone using Tapatalk
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS