Jente, 15 og lett mc.

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
bzzlink
Innlegg: 42
Registrert: 10 mar 2014, 23:06
Motorsykkelen din: KTM 690 enduro 2020

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av bzzlink »

Piaggio xevo er en maxiscooter, de kaller den ihvertfall det selv. 125 og 350 er samme størrelse.

Skjønner at mange ikke synes en scooter er noe kult, men dersom man ønsker seg et praktisk fremkomstmiddel og kun kan velge blant to-hjulinger så er det ingenting som kan måle seg.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av gorbys »

Det finnes nå plenty av gode bagasjeløsninger til (lett)mc, skjønner ikke at det skal være noe værre enn for oss andre. Selv til R-sykler, streetfighter, enduro etc.... :-)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av mortenolb »

Vil nevne CBR125 jeg også. Stod mellom den og NSR for min del(ble NSR, men fikk aldri lappen :P )

Cilvia
Innlegg: 3
Registrert: 27 mar 2014, 14:31
Motorsykkelen din: Har ikke

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av Cilvia »

Å gud, takk for alle svar! Skal prøve å svare dere så godt som mulig.

Jeg betaler lappen, foreldrene mine betaler sykkel (betaler 10k av den), forsikring og all service.
Hjelm, hansker, kjøreklær osv. er ikke noe problem for meg ettersom at jeg allerede har det. Lagringsplass for vinteren er heller ikke noe problem ettersom at jeg bor på gård og vi har masse av lagringsplass.
Sykkelen blir kjøpt brukt.
Jeg skal bruke den til å komme meg litt rundt forbi, dette vil si alt fra 10 min - 3 t (eller mer) med kjøring.
Har kjærest to timer unna og vil helst ikke kjøre så langt på noe form for scooter. (unnskyld hat mot scooter, men bestevenninnen min døde i en scooter ulykke for to år siden og klarer bare ikke scooter av en grunn).
Har ikke noe imot å drive å skru litt etter som at jeg ikke er typisk jente.

Håper dere fikk litt mer svar på ting jeg ikke hadde nevnt. :)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av SuperMorten »

Hadde jeg vært deg (og det er jeg åpenbart ikke.. :lol ) hadde jeg gått for en Honda Varadero eller noe sånt. En oppreist sykkel med krefter i massevis, som du kan bruke nærmest året rundt.. :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av AndreasB »

Cilvia skrev: men bestevenninnen min døde i en scooter ulykke for to år siden og klarer bare ikke scooter av en grunn).
:sorry :sorry

Kondolerer :'(

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av AndreasB »

SuperMorten skrev:Hadde jeg vært deg (og det er jeg åpenbart ikke.. :lol ) hadde jeg gått for en Honda Varadero eller noe sånt. En oppreist sykkel med krefter i massevis, som du kan bruke nærmest året rundt.. :prf
+1 :D

1d4l1s3
Innlegg: 2
Registrert: 18 jun 2013, 13:59
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder 125cc
Sted: Trondheim

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av 1d4l1s3 »

:vs
Jeg er jente som er ca. like lang som deg, og jeg kjører en Aprilia RS 125 (2005 modell). Jeg synes dette er en veldig god sykkel og er godt fornøyd med den!

Da jeg skulle kjøpe meg sykkel, sto det mellom Aprilia RS og en Yamaha YZF! Begge er meget pene og gode sykler!

Jeg synes det er kjempegøy at flere jenter begynner å kjøre motorsykkel, og er stolt av å være ei jente som kjører motorsykkel! :thumleft
-Live to ride, ride to live

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av Snikendeugle »

Om du skal se på Aprilia Rs125, prøv å få deg en av to-takterne :) (Det er vel modellene før 2011).
Skikkelig mye futt i de. Også lukter det så godt av 2 takt eksos!
Tror det ligger en sperre på de som standard, men de kan være mellomtunge sykler senere også (på gamle grensen som var 34HK).


Hehe:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=rtoG5iX5Clk[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

slatten
Innlegg: 28
Registrert: 11 des 2010, 00:10
Motorsykkelen din: Sliten Puch
Sted: Førde

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av slatten »

Ikkje kjøp lettsykkel. Kjøp ein billig scooter som du sannsynligvis skal kjøre 5000 km på. Lettsykkel er dyr forsikring, dyrt førerkort som du eigentlig ikkje får noke ut av når (viss) du skal ha "tung" sykkel.

Det er mykje kjekkare å farte rundt på ein scooter som du ikkje trenger å vere redd for enn å legge ned mykje penga og tid på ein lettsykkel som du "forsiktig" med.

Scooter -> trimsett -> kulaste jenta i byen
Puch X50-4 1982

x Kawasaki ZX-6R Ninja 1998
x Cagiva Mito 2007

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av AndreasB »

Snikendeugle skrev:Om du skal se på Aprilia Rs125, prøv å få deg en av to-takterne :) (Det er vel modellene før 2011).
Skikkelig mye futt i de. Også lukter det så godt av 2 takt eksos!
Tror det ligger en sperre på de som standard, men de kan være mellomtunge sykler senere også (på gamle grensen som var 34HK).


Hehe:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=rtoG5iX5Clk[/video]
Noe sier meg at den videoen er rigged.

Kjører gris på den ene, pent på den andre.

Rigged.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av Snikendeugle »

No shit :)

Videoen er på spøk, men det er nok fremdeles litt mer trøkk i en totakter vs 4. takter på samme størrelse.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av AndreasB »

Snikendeugle skrev:No shit :)

Videoen er på spøk, men det er nok fremdeles litt mer trøkk i en totakter vs 4. takter på samme størrelse.
Allikevel er det SÅ mye bedre med 4t ;)
Tenk deg en 2t 1100 kubikker... o.O

Brukeravatar
ThemotorsykkelGuy
Innlegg: 137
Registrert: 28 jun 2013, 21:44
Motorsykkelen din: Yamaha Dt 125 MX 1982
Sted: Finnmark

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av ThemotorsykkelGuy »

Skal skrive det jeg vet: Man kan ha passasjer, og etter det jeg har hørt så skal det være mye billigere med lett-sykkel i forhold til bil, vet ikke om det er billigere enn moped. De fleste lettsykkler kommer sikkert opp i 90 - 120 kmh hvis det er fine kjøreforhold. Om forsikring så vet jeg at om du finner deg en veteran så betaler man nesten ingen ting, men disse koster mye, og jeg tror de må vedlikeholse mer, men de ser ganske kule ut/stygge ut (kommer ann på hvem man spør)

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Jente, 15 og lett mc.

Legg inn av AndreasB »

slatten skrev:Ikkje kjøp lettsykkel. Kjøp ein billig scooter som du sannsynligvis skal kjøre 5000 km på. Lettsykkel er dyr forsikring, dyrt førerkort som du eigentlig ikkje får noke ut av når (viss) du skal ha "tung" sykkel.

Det er mykje kjekkare å farte rundt på ein scooter som du ikkje trenger å vere redd for enn å legge ned mykje penga og tid på ein lettsykkel som du "forsiktig" med.

Scooter -> trimsett -> kulaste jenta i byen
Moped gir ikke bonus.
Lett MC gir bonus.

Man skal begynne med en dyr forsikring en eller annen gang uansett. Om det er bilen, eller om det er en lett sykkel er vel ett fett?

Svar