Kjøpstips i naken-klassen.

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

Heisann.
Skal selge min glimrende Thundercat 2002 om ikke lenge. Hovedgrunnen til det er at sittestillingen er litt for foroverlent for min rygg/knær pga en skade. Denne selges i Stavanger btw hvis noen er interessert:)
Av sykler som er aktuelle så er det noen som skiller seg ut som spesielt interessante, og har satt opp en kravsliste:
•Helst endunker, twin eller triple pga at jeg ønsker litt mer moment lavere nede og heller ofre litt i toppen. Kjører mest i bymiljø. Ikke noe absolutt must.
•prisen må maks være 80 laken, og helst så nytt som mulig.
•må være oppreist sittestilling og være naken.
•kjøreegenskaper er viktig, å må funke en runde på bane også.
•er i min tredje sesong, så er ikke en ekstrem feinschmecker enda, men liker kvalitet.
er relativt stor 184cm/85kg, så lurer på om to av sykle e jeg vurdere blir for små. Tenker da på ER-6n og Monster 620.
Ser også på yamaha fz-6n, suzuki gsr600, nye yamaha mt-07, Hornet(etter 2007), ktm 690 duke.
Har også vurdert motard, men må ha noe som er greit mtp driftsikkerhet og kostnader, da jeg kjører mye.
Noen som har innspill, så setter jeg pris på tips:)

flonoen
Innlegg: 74
Registrert: 27 jun 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8N '12, BRP '04

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av flonoen »

Duke. Enkelt og greit. Eventuelt 690 smc. Dukker sikkert opp en duke3 på finn før eller senere, de pleier ligge rundt 80k i pris.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

flonoen skrev:Duke. Enkelt og greit. Eventuelt 690 smc. Dukker sikkert opp en duke3 på finn før eller senere, de pleier ligge rundt 80k i pris.

Kunne godt tenkt meg en slik ja, men hvordan er disse mtp service og driftsikkerhet kontra et sikkerstikk som Hornet?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ville hevet terskelen en smule og tatt en kikk på denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

ZZR-Erling

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av ZZR-Erling »

Jeg ville også sjekket ut Triumph Street Triple!

flonoen
Innlegg: 74
Registrert: 27 jun 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Yamaha FZ8N '12, BRP '04

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av flonoen »

Tobben84 skrev:
flonoen skrev:Duke. Enkelt og greit. Eventuelt 690 smc. Dukker sikkert opp en duke3 på finn før eller senere, de pleier ligge rundt 80k i pris.

Kunne godt tenkt meg en slik ja, men hvordan er disse mtp service og driftsikkerhet kontra et sikkerstikk som Hornet?
Duke3 er eg litt usikker på, men siste duken er iallefall helt normale intervall på.

http://www.ktm.com/uploads/tx_downloads ... _10_EN.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser ut som det er litt oftere intervall på forrige generasjon.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Snikendeugle »

Høres ut som om en Duke 3/4 er midt i blinken, ja :)
Synd den ferdig innkjørte Duke 4'n som lå på Finn for 89000 er solgt. Senest en uke siden jeg så den ute.

Eneste du nok hadde reagert på for bykjøring er den ganske så voldsomme hostingen i lavere turtall, men dette finnes det en veldig enkel mod på som kan kjøpes for en ok pris.
Selv har jeg ikke giddet å skaffe den moden enda, da jeg klarer meg helt ok i lave turtall..

Dingsen jeg snakker om: http://www.ktmforums.com/forums/duke/17 ... r-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Det eneste negative jeg har hørt om Duke 3 modellene er at noen av modellene kunne ha dårlig bensinpumpe, men som var en ganske billig fiks hos leverandør. Vet ikke de store detaljene rundt det.


690 Motardene er samme motoren som Duke, med samme intervaller.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

Bjerknez skrev:Jeg ville hevet terskelen en smule og tatt en kikk på denne:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Ahhhhh, den har jeg sett og siklet på ja:) er egentlig en slik jeg kunne ha tenkt meg! Får se litt hvordan salget av Thundercaten går.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

Snikendeugle skrev:Høres ut som om en Duke 3/4 er midt i blinken, ja :)
Synd den ferdig innkjørte Duke 4'n som lå på Finn for 89000 er solgt. Senest en uke siden jeg så den ute.

Eneste du nok hadde reagert på for bykjøring er den ganske så voldsomme hostingen i lavere turtall, men dette finnes det en veldig enkel mod på som kan kjøpes for en ok pris.
Selv har jeg ikke giddet å skaffe den moden enda, da jeg klarer meg helt ok i lave turtall..

Dingsen jeg snakker om: http://www.ktmforums.com/forums/duke/17 ... r-mod.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Det eneste negative jeg har hørt om Duke 3 modellene er at noen av modellene kunne ha dårlig bensinpumpe, men som var en ganske billig fiks hos leverandør. Vet ikke de store detaljene rundt det.


690 Motardene er samme motoren som Duke, med samme intervaller.

Ja, ser for meg at det fort kan bli en sånn:) må selge først, og så lete litt. Noen her inne som har duke3, som kan si noe om servicer osv?

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av JanK »

Jeg anbefaler alltid Hornet 900! :thumleft

Bilde

Bilde

Bilde

:-)å

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

JanK skrev:Jeg anbefaler alltid Hornet 900! :thumleft

Bilde

Bilde

Bilde

:-)å

Kjmpefin sykkel, men den vil vel veie litt mere/være mitt mer cruiser enn leken gatesykkel...? Eller tar jeg feil? I tillegg kommer de for salg ekstremt sjelden virker det som.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av JanK »

Tobben84 skrev:Kjmpefin sykkel, men den vil vel veie litt mere/være mitt mer cruiser enn leken gatesykkel...? Eller tar jeg feil? I tillegg kommer de for salg ekstremt sjelden virker det som.
Sykkelen på bilde er min og jeg synes ikke på noen måte den er verken tung eller cruiseraktig. Den veier jo litt mer enn de andre alternativene du nevner men den har jo også en god del mer effekt (motor fra Hond Fireblade). Det er også uten tvil en av de mest driftsikre syklene noen gang laget. Honda kvalitet :thumleft

Jeg har importert flere til Norge, kan godt ta med en til :D

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

JanK skrev:
Tobben84 skrev:Kjmpefin sykkel, men den vil vel veie litt mere/være mitt mer cruiser enn leken gatesykkel...? Eller tar jeg feil? I tillegg kommer de for salg ekstremt sjelden virker det som.
Sykkelen på bilde er min og jeg synes ikke på noen måte den er verken tung eller cruiseraktig. Den veier jo litt mer enn de andre alternativene du nevner men den har jo også en god del mer effekt (motor fra Hond Fireblade). Det er også uten tvil en av de mest driftsikre syklene noen gang laget. Honda kvalitet :thumleft

Jeg har importert flere til Norge, kan godt ta med en til :D

Koster noe sånt da, med pen km(under 30 K helst) og strøken?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22928
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Bjerknez »

De fleste eldre Hornet 600 på finn ligger til rundt 60.000,- så jeg vil tippe at en 900 ikke akkurat drar NED prisen.
Men nå vet jo ikke jeg tilstand og km etc...

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Kjøpstips i naken-klassen.

Legg inn av Tobben84 »

Bjerknez skrev:De fleste eldre Hornet 600 på finn ligger til rundt 60.000,- så jeg vil tippe at en 900 ikke akkurat drar NED prisen.
Men nå vet jo ikke jeg tilstand og km etc...
Bør være et vanvittig strøkent eksemplar av en tidlig 2000-modell Hornet før jeg betaler 60000,-+++.
Da er de i såfall latterlig overpriset etter min mening. Min 2002 Thundercat forventer jeg å få rundt 40 lapper for, og den er jo langt mer avansert på alle måter. Hornet har ikke justerbar fjæring foran heller ser jeg...

Svar