Min egen MC-blogg, nå virker det som det lysner...eller?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Endelig

Legg inn av Kmann »

Da er første 4-5 mila kjørt :prop: og vi skriver 12.04.14. Litt kjølig, det var uvant med GS. Kåpa på gamle K'n var ikke der...
Og GS er noe totalt annet å kjøre enn K. Uvant med den motorkarakteristikken, lå i 80 og hadde liksom 3 gir igjen... Merkelig uvant.
Blir artig å bli bedre kjent med den. Nå er det et par blå grader om morran her så jeg får se hva jeg gjør i morra... :scratch
Det er jo tørre veier og jeg har god tid... Og det er VÅÅÅÅÅR :prop: :thumleft
Sist redigert av Kmann den 16 mar 2014, 12:46, redigert 1 gang totalt.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Endelig

Legg inn av Epylypzon »

Kmann skrev:Da er første 4-5 mila kjørt :prop: og vi skriver 12.04.14. Litt kjølig, det var uvant med GS. Kåpa på gamle K'n var ikke der...
Og GS er noe totalt annet å kjøre enn K. Uvant med den motorkarakteristikken, lå i 80 og hadde liksom 3 gir igjen... Merkelig uvant.
Blir artig å bli bedre kejnt med den. Nå er det et par blå grader om morran her så jeg får se hva jeg gjør i morra... :scratch
Det er jo tørre veier og jeg har god tid... Og det er VÅÅÅÅÅR :prop: :thumleft

Høres bra ut! Hadde første turen til MC Huset selv i dag :thumleft Godt å være i gang igjen, men jeg er redd snøen kanskje kommer innom en tur til.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Enda mer

Legg inn av Kmann »

Ytterligere 12 mil tilbakelagt med "ny" GS, joda venner meg nok til å sitte i blåsten, men tror nok jeg tenker litt annen vindskjerm etterhvert. Men Betty sparker godt ifra, gamle K'n blir liksom en trøsykkel i forhold.. Nå raser jeg ikke veldig, men artig å komme fort opp i fart. Men uvant å ha 3-4 gir igjen når jeg kommer til 80... Veldig letthåndterlig er hu og. Må nog venne meg litt til kjøreteknikk i sakte fart.. I dag tidlig var det en smule kaldt, -3-4 når jeg dro på jobb. Varmehåndtakene på 1 holdt. Håndbeskytterne er noe snaue, så en spoiler til ettermontering er nok å foretrekke. http://shop.touratech.se/NO/Catalog/bmw ... 701-0.html . hvis man skal kjøre i kulda da... Men sikkert greit i regnet og.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Gærkaldt..

Legg inn av Kmann »

Det er søndag og for kaldt å kjøre. Benyttet muligheten til å ta en liten halvtime med Betty i "mopedbua" og fikse strømkoblingen til tomtom og varmesetet fra PDM'n. Kjøpte noen pinglete kontakter på Biltema som jeg brukte til gps'n og de var nå heller dårlige greier, men det er ikke så mye som skal til for å holde liv i tomtom'n. Varmesetet fra Corbin derimot brukte leg litt kraftige saker. Nå vet jeg ikke hvor mange watt den "hemmoridevarmeren" drar men det kan da ikke være mer enn max 50 W.
Så da får man se om det blir noe god effekt med varme i setet. Har aldri savnet det før, det er jo ikke der man fryser liksom.
Luftstrømmene er anderledes på Betty enn på gamle Silver (K'n)

wq22222222222wqqqqqqqqqqqqqq5 <- her gikk kattungen over tastaturet, hadde visst noe å meddele.

Godt den har gode interesser, får se om den blir med i tankveska en gang :lol
Men tilbake til lufta, som det er mye av når jeg kjører Betty. Vurderer en annen vindskjerm er standardgreia. Ztechnik har visst en
skjerm til Betty
Men får se hva det blir. Budsjettet inneholder denne mnd årsavgift på 1 bil, 1 MC og en traktor i tillegg til at bilfilla trenger nye bremseklosser osv... Kommer snart feriepenger tro ?? :-)å
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Snøen daler ned

Legg inn av Kmann »

Snøen daler ned ute, det er et par blå grader og sesongen er igjen satt på vent. Fikk jo kjørt 20-30 mil på et par dager og det er jo egentlig bra i mars. Fikk sjekka skatteoppgjøret i dag.... hmm. Kevlarjeans, ryggskinne er vel en god prioritering da tenker jeg..
Og ute daler snøen fortsatt ned. Snart tid for å sette seg i bilen :evil og kjøre til jobb, sukk...
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Min egen MC-logg

Legg inn av Jompa »

Du får mao noen kroner tilbake ? :thumleft
Bruk noen av dem på ny sneskuffe, så slutter det garantert å sne.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Nesten en sommerdag.

Legg inn av Kmann »

Gradestokken var nok nermere 0 i dag, men skulle jo avgårde allikevel. Dro en tur til Kongsvinger og der var ingen hjemme, på Sander var det heller ingen hjemme så da dro jeg rundt Storsjøen i Odalen en tur. Det er liksom det man skal gjøre om våren da... kjøre rundt en eller annen sjø, Mjøsa, Trondheimsfjorden, Randsfjorden, Sperrillen, for ikke å glemme Hukusjøen rundt, eller forresten det lokale greiene med Hukusjøen rundt har blitt avlyst to år på rad nå så det er vel kanskje passè...

Men uansett Betty og jeg hadde en fin tur i vårsol, litt kald vind her og der, litt løsgrus i vegen her og der og en kaffekopp på Skarnes før kursen gikk hjemmat. Bilde
Ja forresten, varme i setet er ikke så dumt egentlig. Corbin med varme er det på Betty. Noen, inkl meg selv sier at man fryser nå ikke i hekken. Det var behagelig, men greit at det var en bryter... Men varme der liksom... Jeg tenkte på det på turen, når vi setter kaffekjelen på plata (eller helst primusen) så blir det tilført varme i bunnen, samme prinsipp. Skru av varmesetet litt før du begynner å plystre.... Men det er nok bare tidlig og sent i sesongen det kommer til å bli brukt tror jeg..
Men fin tur var det, ca 17 mil.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Merkeløse pølsekokere..

Legg inn av Kmann »

Zega boksene på Betty var overdrysset med skrytemerker fra forrige eier, og da jeg ikke har behov for å skryte på meg diverse besøk i Polen, Italia, Bulgaria, Finnland og div alpepass så gikk jeg til verket i går med å fjerne de.
Hadde kjøpt "label-off" i den butikken som her på forumet blir omtalt som B......... Noe sitronspray som skulle være bra, men som ALT annet fra B..... var det ikke helt verdt selv den lave prisen. Men jeg fikk av merkene og vurderer nå å få på noen merker fra "Gilde, Finnsbråten, Leiv Vidar osv. Muligens Hennig Olsen på den ene.
En annen muighet er jo :
Bilde

Men kassene ble bra, dvs det syns enda litt tomter etter merkene men skitt..
Bilde
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Nesten en sommerdag.

Legg inn av biker7 »

Kmann skrev:Gradestokken var nok nermere 0 i dag, men skulle jo avgårde allikevel. Dro en tur til Kongsvinger og der var ingen hjemme, på Sander var det heller ingen hjemme så da dro jeg rundt Storsjøen i Odalen en tur. Det er liksom det man skal gjøre om våren da... kjøre rundt en eller annen sjø, Mjøsa, Trondheimsfjorden, Randsfjorden, Sperrillen, for ikke å glemme Hukusjøen rundt, eller forresten det lokale greiene med Hukusjøen rundt har blitt avlyst to år på rad nå så det er vel kanskje passè...

Men uansett Betty og jeg hadde en fin tur i vårsol, litt kald vind her og der, litt løsgrus i vegen her og der og en kaffekopp på Skarnes før kursen gikk hjemmat. Bilde
Ja forresten, varme i setet er ikke så dumt egentlig. Corbin med varme er det på Betty. Noen, inkl meg selv sier at man fryser nå ikke i hekken. Det var behagelig, men greit at det var en bryter... Men varme der liksom... Jeg tenkte på det på turen, når vi setter kaffekjelen på plata (eller helst primusen) så blir det tilført varme i bunnen, samme prinsipp. Skru av varmesetet litt før du begynner å plystre.... Men det er nok bare tidlig og sent i sesongen det kommer til å bli brukt tror jeg..
Men fin tur var det, ca 17 mil.
Til opplysning: Hukusjøen Rundt har ikke vært avlyst to år på rad, som du skriver. :-) 2012: Flyttet 1 uke fram p.g.a. SNØ. 2013: Flyttet fra lørdag til "himmelsprætten"torsdagen etter, pga. kaldt og dårlig vær. I år er datoen lørdag 3.mai, og i år satser vi på finvær. :thumleft

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... dt#p206649" onclick="window.open(this.href);return false;

Fin blogg forresten :prf
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Nesten en sommerdag.

Legg inn av Kmann »

biker7 skrev:Fin blogg forresten :prf
Takk for det. Joda det er fint at "Hukusjøen rundt" går av stabelen i år. Det trengs litt inspirasjon til MC-miljøet her øst :). :prop:
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Ingen aprilspøk

Legg inn av Kmann »

Jeg våknet i dag og kikket ut ved 6-tiden, sola titter frem og det ser ut til å bli en bra tur-dag. Er ikke på jobb i dag så tenker å bruke dagen til noe (i mine øyne) fornuftig. F.eks en motorsykkeltur.. :prop:
Jeg hadde allerede planlagt ruta og lagt inn på Tomtom'en.
Bilde
Etter en tur med bikkjene i skogen sammen med fruen har gradestokken kommet seg litt over 0. Det bør den være. Drar allikevel på godt med klær. Har lasta på Sykkelen med alle pølsekokere og tankveske, greit å se hvordan det funker med den og, litt med tanke på turbulens osv. Og jeg skal ha med kamera, kjekt å ha det der så slipper jeg å gå av...Jeg kjørte til første pit-stop på Kirkenær for å bunkre Betty. Greit med full tank.
Bilde
Nei, det er ikke min som lekker, har heller ikke fylt over, det var der... :lol
Jeg er klar for tur, skrur på radioen på Scala Rider'n og Led Zeppelin synger Stairway to Heaven i øra mine. Hva skal jeg med stairway, jeg har jo GS :lol . Tar en kjapp tur innom moderen og får litt mat og kaffe før jeg drar videre nord-øst-over fra Flisa. Passerer svenskegrensen.
Bilde
Veiene er tørre og fine, men det ligger snø i veikanten. Veiene her er knallfine.
Varmen i håndtakene står på 1, og varmen i setet er faktisk god å ha.
Kommer ned mot Klara og tempen er litt bedre. Veiene her er knall, ligger og cruiser på E.nde gir og bare koser meg. Glemmer faktisk å gire med denna sykkelen.
Blir mer og mer førnøyd med Betty.
Jeg kommer ned på E45 etterhvert og her er veiene enda bedre. Mulighet for å strekke ut litt :)
Bilde
Litt stopp må man ha uansett i det nydelige været.
Bilde
Bilde
Bilde
Autovernet får være fotostativ, jeg og vil være med :) :prf

Holder E45 ned til Sunne og legger veien over Gräsmark mot Charlottenberg. Slike veier trives vi bedre på, ute på bygda med mye små oversiktelige svinger, kanskje en bonde med traktor bak neste bakketopp. eller løsgrus i vegen. Det tas høyde for ting og det er en fantastisk opplevelse med en fleksibel motor i svensk bygdelandskap. Men hvor er telehiv og sprukket asfalt ??? :scratch
Nei sant, jeg er ikke i Norge... Pussige greier hva de svenskene kan..

Veien mot Gräsmark er bare fin.
Bilde

Ankommer Charlottenberg og det er vel lov til en liten harryhandel ?
Bilde
En rull løs general :prf

Bilde
Ruller over grensen og stopper på Skotterud for siste pitstop før heimen. 30 mil siden første fylling, det klukker ned litt over 15 liter, ikke dårlig. Men nå har ikke jeg kjørt galemann heller.

Tar en avstikker om Austmarka på vei hjem og her var det flust med det jeg ikke fant i Sverige av telehiv, sprukket veidekke, løsgrus og hompetitten. Jaja, det er jo Austmarka da.. :-)å
Jeg kommer med ned på veien igjen og merker at jeg må hjem, har glemt å spise og slik... Magen skriker og jeg drat de siste mila hjem og parkerer Betty i skjulet. Veldig fornøyde begge to skal jeg tro :prf
Bilde
Tilbake i skjulet etter 40 mil i dag og snart klar for nye turer.. Dvs, tror jeg skal justere litt ventiler og muligens få tak i en styreforhøyer...
Sist redigert av Kmann den 01 apr 2014, 20:15, redigert 1 gang totalt.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Min egen MC-logg

Legg inn av Svein2 »

Finfin turrapport på kjente veier Kmann, tenkte meg faktisk noe i nærheten av denne runden
på fredag men var redd det skulle være mer bløtt og tele over mot Sysselbâck.
Det ble hovedveien til Charlottenberg og tilbake istedet.
Men nå vet jeg det er greit rundt der da du har vært prøvekanin. :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Min egen MC-logg

Legg inn av Flanker »

Flott turrapport, flott sykkel! :-)

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-logg. Sommer'n er endelig her, nesten..

Legg inn av Kmann »

Og har man bestemt seg for å kjøre mye så må man jo det, kikker ut i dag, sola er på vei opp og jeg skal på jobb. Gradestokken viser -6, kan bli litt kaldt, men skitt. Det er bare 33km, i efta er det sikkert varmere. :thumleft
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Min egen MC-logg. Sommer'n er endelig her, nesten..

Legg inn av Kmann »

Joda det gikk det og. Fant de tykke hanskene mine ute i toppboksen på Betty, der var det også -6 kalde grader, også inne i hanskene.. Det føltes ut som om det var det hele vegen til jobb selv om varmeholkene sto på trinn 2, og Corbin varmet rumpa alt den orket, nå er det et stykke fra hekken og ut i fingerne så kan ikke vente for mye heller... Men det var en fin tur. Hjemveien ble heller svett, Da var det jo varmt og vinterforet var i meste laget, selv om jeg glemte en genser på jobben...
Ja ja jeg har vel flere..
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Låst