Musikertråden

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
schnellfahrer
Innlegg: 139
Registrert: 13 jul 2012, 18:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
Sted: Skien

Re: Musikertråden

Legg inn av schnellfahrer »

Begynte å spille trommer for 30 år siden, gikk gradvis over til gitar og bass etter 5-6 år, så over til vokal. Er vel vokal som er mitt hovedinstrument fremdeles selv om jeg spiller en del gitar. Har drevet mest med hard rock (Purple, Rainbow, Dio, Whitesnake), men hører på-og spiller alt mulig rart.

Har en '79 Anniversary Strat, en 80-ett-eller-annet Washburn med Wolftone PUs, en 60-ett-eller-annet Hofner i småbiter, en Furch stål akustisk, en Calvin Cramer nylon akustisk og en Ibanez el-bass.

Har vært uten band noen år nå. Spiller litt nå og da for meg sjøl, men rocke-stjerne-ambisjonene er vel lagt på hylla....eller kanskje ikke :yeyeye
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700

tkalkvik
Innlegg: 1
Registrert: 24 des 2013, 01:44
Motorsykkelen din: vf750f

Re: Musikertråden

Legg inn av tkalkvik »

hei.

da forsøker jeg for tredje gang og skrive her.
Har blitt kastet ut to ganger nå.

jeg er også en mc interesert mann fra buskerud.
Kjører vf750f og gl1200. Liker de gamle hondasyklene best jeg da.

Jeg har vel drevet med musikk en mannsalder og er over middels interesert i musikk.

har utstyr fra fender, yamaha, takamine, status, trace elliot, mesa boogie etc etc.
Ikke fritt for at jeg er litt utstyrsfreak. Og siden jeg sjeldent kaster ting, ja så blir det fullt over alt.

Jeg spiller for tiden mest med en kompis som heter rune tønnessen.
se video:
http://www.youtube.com/watch?v=wy_aLAzhKDc" onclick="window.open(this.href);return false;

jeg har vært veldig heldig i livet og har fått oppleve mye gøy pga min musikk interesse.
IMAG1690.jpg[/attachment Bass har alltid vært mitt hovedinstrument, men i de siste årene har det blitt mer og mer gitar. [attachment=0]IMAG0399_edit0_edit0.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Musikertråden

Legg inn av SuperMorten »

mortenolb skrev:Haha. Fortsatt tøft, da. :D Jeg er nok litt for kunnskapsløs, tiltaksløs og lat til å prøve meg på noe sånt, men det ble jo kult da. Spiller bra, eller?
Lyden bli slik jeg ville. Vanskelig å beskrive lyd, men litt dyp og røff. Ulempen er at treverket i kroppen er relativt tungt, så en helaftens konsert i Spektrum krever sin mann.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Musikertråden

Legg inn av SuperMorten »

tkalkvik skrev:hei.

da forsøker jeg for tredje gang og skrive her.
Har blitt kastet ut to ganger nå.

jeg er også en mc interesert mann fra buskerud.
Kjører vf750f og gl1200. Liker de gamle hondasyklene best jeg da.

Jeg har vel drevet med musikk en mannsalder og er over middels interesert i musikk.

har utstyr fra fender, yamaha, takamine, status, trace elliot, mesa boogie etc etc.
Ikke fritt for at jeg er litt utstyrsfreak. Og siden jeg sjeldent kaster ting, ja så blir det fullt over alt.

Jeg spiller for tiden mest med en kompis som heter rune tønnessen.
se video:
http://www.youtube.com/watch?v=wy_aLAzhKDc" onclick="window.open(this.href);return false;

jeg har vært veldig heldig i livet og har fått oppleve mye gøy pga min musikk interesse.
Hei og velkommen hit, og på en sånn dag: God jul :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Musikertråden

Legg inn av Snikkeren »

Årets julepresang: Gitar.
To fornøyde unger, og en fornøyd frue.
ImageUploadedByTapatalk1387910405.206965.jpg
Kanskje vi har noen fremtidige musikere her? :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Musikertråden

Legg inn av Snikkeren »

Raggi fikk også mikrofon, stativ og en liten forsterker av meg til jul, så i dag lånte jeg forsterkeren litt. Jeg har ikke spilt gitar siden vi flyttet til Ørsta, så jeg var temmelig rusten i fingrene. Er tross alt 5 år siden sist jeg spilte. Jeg filmet en liten snutt. Er noen feil her og der, og litt timing som må jobbes med, men jeg synes ikke det var så hakkande gale for å være såppass lenge siden jeg har spilt:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=8oWDNNPzGnU[/video]
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Musikertråden

Legg inn av Snikkeren »

Sånn, da tror jeg det skal være fikset.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Musikertråden

Legg inn av mortenolb »

Ikke så gæernt til å være så lenge siden sist! Jeg måtte nok begynt fra scratch :P

Dette låter ikke bra, men det er det jeg øver på om dagen:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=6WxUI9kB3L4[/video]

Må få det ordentlig inn i fingra, og bli en del raskere. dette er 75 % av så fort det egentlig skal gå. Gleder meg til jeg får det til! Da sitter mye av sangen. ( Protest The Hero - Clarity )

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Musikertråden

Legg inn av SuperMorten »

Sitter og leker en del med AC/DC's Thunderstruck. Spesielt introen, men den ligger også bak igjennom hele låta. Men så var det dette med tempoet da.. :knegg Siden mine kvaliteter ikke tilfredsstiller kravene til å komme på film, tar vi orginalen... :lol

[video]http://www.youtube.com/watch?v=v2AC41dglnM[/video]
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Musikertråden

Legg inn av jhn »

Musikk er gøy, og gitarer er ekstra gøy.
Jeg har en 7-8 stk. Jeg spiller ikke så veldig mye, men mekker en del på de. Det er også gøy.
Her er noen av de.
Den til venstre er en gammel Ibanez (SG-kopi) 40 år gammel og helt original og god.
Nr.2 er en eller annen Washburn, også en god gitar.
Nr.3 er opprinnelig en Ibanez, som jeg har gjort mye rart med. Ikke så veldig god men ...
Nr.4 aner jeg ikke hvilket fabrikat, men alt av elektronikk og mekanikk er byttet. Brukbar.
Ne.5 er min desiderte favoritt. Kroppen har jeg skåret ut av et kjøkkenbord, halsen er Telekaster og aktive EMG-pick up. En single- og en Humbucker. Jeg har en splitter på Humb.. slik at den også kan virke som to single.
Det sies jo at gitarer bør lages av hardt og tett trevirke, altså ikke furu f.eks.
Nettopp derfor måtte jeg prøve mitt kjøkkenbord av furu. Det ble en meget lett gitar, litt tynnere enn normal, og meget lettspilt.
Kjøkkenbordet ble ikke så fint, men med en god duk og mye stivelse går det bra:)
gitarer.jpg
Så har jeg en Peavey T30 eller 60, husker ikke helt, det er en drittgitar som jeg ikke har sett på flere år og aner ikke hvor den er ... men jeg har den et sted.
Så har jeg en Strat .. 50 års jubileums-gitar. Grei nok, men furugitaren er som sagt min favoritt
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Musikertråden

Legg inn av jhn »

En liten korreksjon/presisering ... en Humbucker med en splitter virker IKKE som to single-coil ... bare en single-coil

Icetwins
Innlegg: 90
Registrert: 29 aug 2013, 22:12
Motorsykkelen din: Dragstar 650

Re: Musikertråden

Legg inn av Icetwins »

Har spilt gitar 6-7 år nå, daglig. Har to gitarer, en akustisk og en elgitar/akustisk elgitar. Interessen har vel egentlig alltid vært der, men ble for alvorlig interessert første gang jeg så mark knopfler spille "soultans og swing" og "what it is". Den ble vel ikke mindre heller da jeg så Slash og Guns'n roses heller.

Brukeravatar
wamporey
Innlegg: 33
Registrert: 08 aug 2013, 12:47
Motorsykkelen din: Suzuki - GSX ES - 750 - 1987
Sted: Hammerfest/Lødingen/Tromsø

Re: Musikertråden

Legg inn av wamporey »

I mine yngre dager var jeg lidenskapelig opptatt av gitarer, men på et stramt studentbudsjett. Jeg husker ikke helt når jeg kjøpte hva, men før jeg var ferdig å studere, hadde jeg en billig klassisk og en ikke fullt så billig akustisk gitar, tre el-gitarer (en av dem skiftet jeg selv mikrofoner på, til EMG 81 og 85 - i fantasifullt håp om at det ville hjelpe meg til å spille som Zakk Wylde, men slik gikk det altså ikke...) og et keyboard jeg fikk i julegave av onkelen som senere skulle smitte meg med motorsykkelentusiasme.

Har vært med i en håndfull mer og mindre seriøse band, på gitar og/eller vokal, og en periode som bassist, til tross for at jeg aldri har eid en bass.

Etter at jeg begynte å jobbe og tjene penger gikk det litt vilt for seg, så nå har jeg seks(?) el-gitarer med EMG 81 og 85-oppsettet som jeg er så irrasjonelt glad i, to ukuleler og to "ukulele-gitarer", et par akustiske gitarer, en tolvstrenger og et digitalt trommesett.

Studerte heldigvis litt musikk i Tromsø, og fikk lære litt grunnleggende pianospill og trommer i tillegg til gitar.

Jeg har noen gamle videoer på youtube, men på grunn av en mystisk feil i kameraene ble ikke mitt musikalske talent fanget opp på opptakene, så jeg legger ikke link ennå.

Skal redigere innlegget og legge ved videolink når jeg får fikset den mystiske feilen eller eventuelt gjort et nytt opptak.
♪ Bourne to be Wylde..! ♫

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Musikertråden

Legg inn av mortenolb »

Jaggu. Såpass glad i EMG'ene ja. Hvilke gitarer har du de i?
Jeg har prøvd noen forskjellige aktive humbuckere, og må si at jeg ikke liker aktive så langt. Mister noe vitalt med lyden, synes jeg.

Nå har jeg ny gitar på vei i posten. En ordentlig oppgradering for min skyld, og oppdatering på dette kommer :D

Brukeravatar
wamporey
Innlegg: 33
Registrert: 08 aug 2013, 12:47
Motorsykkelen din: Suzuki - GSX ES - 750 - 1987
Sted: Hammerfest/Lødingen/Tromsø

Re: Musikertråden

Legg inn av wamporey »

Har arvet en litt "onkel Skrue"-aktig disposisjon fra min bestefar, så ingen av gitarene mine kostet mer enn 8000, noen helt nede i et par tusen.

Gitarene med EMG er:
En billig men fin Strat-lignende Washburn X12 QVS som jeg også byttet stemmeskruer på,
En Jackson DX10D og en Ibanez RG505 som jeg lot Sound1.com bytte mikrofonene på,
Og tre med EMG-mikrofoner originalt: Washburn V200 Pro (V-formet metallgitar), LTD Deluxe Viper 1000 og Charvel Desolation DC1.

...Og nå som jeg ser det svart på hvitt, skjønner jeg hvorfor min mor sa jeg var gal hver gang jeg kom hjem med en ny gitar... :prop:
♪ Bourne to be Wylde..! ♫

Svar