Sykkelbytte.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Robin79
Innlegg: 86
Registrert: 11 apr 2013, 21:49
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
Sted: Frekhaug

Sykkelbytte.

Legg inn av Robin79 »

Og kveld :)

Går å snuser litt på å bytte sykkel, blir ikke noe nytt og fancy, men heller litt gammalt og trofast. Har en 600 Thundercat per i dag, som er en fenomenal sykkel. Er meget fornøyd med den, men den mangler litt. Så jeg er på jakt etter noe rundt 1000 kubikk, jeg trenger mer dreiemoment føler jeg. 600èn sliter litt med å holde følge på langturer med full opp-pakning. Så råd og tanker om en grei 1000 kubikker som er rimelig i drift, rimelig å forsikre og ser noenlunde tøff ut. Harley er utelukket, samme går med cruisere. En god touring/sports sykkel er tingen tenker jeg.

Så nesen har rettet seg mot en -98 TL1000s, lest litt om den på nett og den har sine feil med både demper bak og plugger etter vintelagring og så videre. Men denne jeg har snust litt på har byttet demper bak til Øhlins demper. Og jeg liker utseende. Har ikke prøvekjørt enda da...Noen som har noen tanker om en TL1000?

Hva annet får jeg med en øvre prisgrense på 60k tenker dere?

650spleisn
Innlegg: 92
Registrert: 19 des 2010, 22:05
Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
Sted: Østfold

Re: Sykkelbytte.

Legg inn av 650spleisn »

Virker som om dine kriterier er ganske romslige.
Selv kjører jeg en CBF1000 som jeg kjøpte ny i 2006.
Den er hverken sporty eller fancy på noen vis, men du verden for en motorkarakterestikk den har.
De fleste mener også at den er kjedelig. Kan si meg delvis enig der.
For meg så er sittestilling ganske avgjørende. Der kan man ikke diskuteres særlig mye, men selv avgjøre hva man liker.
Både setehøyde og vindskjerm kan justeres etter behov.
Jeg har storkost meg i over 40k km.
Det skader ikke å teste den ut.
Vet ikke om de første modellene har ramlet ned til 60k enda, men det er nok ikke så mye om å gjøre når 2014 sesongen starter.
Så vidt jeg vet så er de beheftet med noen typiske problemer men ikke av spesielt alvorlig grad.
Les mer på http://www.CBF1000.com" onclick="window.open(this.href);return false;
jakten på ny sykkel er uansett spennende.
God jakt!

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Sykkelbytte.

Legg inn av Kawagutten »

Det står en ZX12R på finn.no til 59000 og da kommer du aldri til å bli hengende etter.Bra sittestilling har den også.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

ZZR-Erling

Re: Sykkelbytte.

Legg inn av ZZR-Erling »

Ja, der kan jeg skrive under..ZX12R, har fin fin sittestilling og bra kåpe. Det kom ei oppdatering i 2002..finere kåpe og brattere gaffelvinkel.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Sykkelbytte.

Legg inn av Busa Trond »

:vs
Jeg hadde en TL1000, 98 mod. Den gangen syntes jeg det var kåte greier, også den lyden da :yeyeye
Jeg hadde ikke noe tull med den de åren jeg hadde den, var nok 97mod som var mest plaget.
Ganske lett sykkel til årsmodell å være. Framhjulet er vist ganske asfaltsky på denne, en kollega kjøpte en ny en i 97 og han går under kallenavnet Johnnybakhjul enda :knegg

Lykke til med valget.


Bilde

Svar