Hvor får man billigst bensin?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av Kawagutten »

Det lønner seg å fylle på søndager :-) hvis du f.eks bruker en tank i uka bør du gjøre det på søndag :-)


http://www.billigstbensin.info/billig-bensin.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dinside.no/1931/her-faar-du- ... sin-diesel" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av SuperMorten »

jhn skrev:
mortenolb skrev:Selv om andre har det verre, betyr ikke det at vi ikke skal klage.

Om jeg hadde bodd i Horten, så hadde jeg måtte bruke omkring 2500kr i diesel i måneden for å dra frem og tilbake til jobb. Trekk fra ca. 2000kr totalt i løpet av året for skattefradrag på det. Det blir da ca. 28 000kr i året på diesel. Det er over 10 % av netto lønn for meg, bare til drivstoff.
Ja mulig det, og hadde du bodd enda lengere bort så hadde det blitt tilsvarende dyrere, sånn er det.
Alle har lov å klage på hva de vil, men personlig synes jeg ikke bensin/dieselprisene er noe å klage så veldig over. Hadde jeg ment det var urimelig dyrt hadde jeg neppe hatt noen motorrelaterte hobbyer.
De eneste prisene jeg kommer på sånn i farta som er værdt å klage på er widerøes flypriser.
Man må fort betale et par tusen for en halvtimes flytur, dvs ca 20 ml elns ... så kan man fly et par hundre mil med f.eks SAS eller Norvegian for 300-400 kr
Hadde jeg bodd i Horten hadde jeg sluppet Widerøe ... :-k men alle kan jo ikke bo i Horten
Jeg bort i Horten, og klager ikke over det... med ca 45-50.000 pendler-kilometer i året gidder jeg ikke regne på kostnaden engang...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av jhn »

Det var mange km det. Jeg hadde nok forsøkt å bytte jobb eller bosted. Jeg skjønner at det ikke alltid er mulig ... eller ønskelig
Men du får se det positive i det ... hadde du bodd og jobbet i et nesten hvilket som helst annet land, så hadde du kanskje ikke hatt råd til å jobbe så langt unna hjemmet.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg og pendler mye i forbindelse med jobben, men det er jobben som er langt unna ikke mitt bosted :)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av SuperMorten »

jhn skrev:Det var mange km det. Jeg hadde nok forsøkt å bytte jobb eller bosted. Jeg skjønner at det ikke alltid er mulig ... eller ønskelig
Men du får se det positive i det ... hadde du bodd og jobbet i et nesten hvilket som helst annet land, så hadde du kanskje ikke hatt råd til å jobbe så langt unna hjemmet.
Ser litt etter jobb nærmere hjemme, men har ingen hast. Jobben er godt betalt og så prøver jeg å gjøre kjøreturen til en positiv time i egne tanker.. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av mortenolb »

Klart, har man godt betalt jobb er det ikke noe problem. Jeg, for min del, skulle gjerne bodd i Horten, men det er uaktuelt så lenge jeg har arbeidsplass i Larvik og har akkurat under gjennomsnittlig betalt. Hadde jeg kvitta meg med lån på bil og mc, så hadde det gått, men det er ikke bare-bare.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av AJ »

Bensin på "billigsalg" nå i romjula:

https://www.nettavisen.no/okonomi/jubel ... 95-1546789

Toppet opp tanken på min 20 år gamle trofaste Hyundai Elantra i dag til behagelige 17,28 literen på Shellstasjonen på Roa :) .
Noen timer senere var prisen 23,13...

Betalte for øvrig med kredittkort som gir ytterligere 4% prisavslag/cash-back på pumpeprisen...
Og dermed endte literprisen på godt under 17,- kr.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6967
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av Jompa »

Jeg fyllte tanken på Rangeren i dag ,
72 liter til 23,44 kr/l minus de 40 ørene Corkle K gir i rabatt. Det ble 1658, 88 kroner.

Har ikke grunn til å klage, 90 % av kjøringa mi er til og fra jobb.
Så hadde jeg brukt et minimum av fornuft hadde det blitt en pent brukt E-golf e.l istedenfor en stor pickup som jeg egentlig ikke trenger.
Da hadde jeg faktisk fått betalt fra kraftselskapet for å bruke bilen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av rolf-arne »

Til overskrifta og ikke til spørsmålet om bensin er dyr eller ikke--

Har noen funnet gode "apper" for å finne rimeligste alternativ på tur -- gjerne også i europa--- bensinpris blir vanskelig når man hver gang er på en ny plass -- holder meg hovedsaklig til Cirkel K --- men i sverige har vi jo ikke vår vanlige rabatt
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 470
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av Canutus »

rolf-arne skrev: 30 des 2023, 18:57 Til overskrifta og ikke til spørsmålet om bensin er dyr eller ikke--

Har noen funnet gode "apper" for å finne rimeligste alternativ på tur -- gjerne også i europa--- bensinpris blir vanskelig når man hver gang er på en ny plass -- holder meg hovedsaklig til Cirkel K --- men i sverige har vi jo ikke vår vanlige rabatt
Har brukt "drivstoffappen" litt. Problemet er at det kan ta litt tid (vertfall her jeg bor) før noen oppdaterer pris.
Har og sett stasjonene ikke er helt oppdatert på hvilke typer drivstoff de har, men har meldt inn 98 og FD på lokal stasjon og det har blitt registrert nokså kjapt.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av Gammelsmurfen »

Bruker DnB Mastercard når jeg fyller det gir definitivt best kortrabatt, det spiller heller ingen rolle hvilke stasjon/kjede man fyller på og prosentene blir trukket av på fakturaen. Men nå i lengre tid er det når og hvor man fyller som utgjør de store forskjellene, prisen svinger 6-7 kr pr. liter i uka. Så selv om man har igjen halv tank på bilen, fyll når det er billig :-)

Online
Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av SveinHa »

Der er jo noen stasjoner som er på det kjøret med å sette opp prisen 5 kr i ny og ne men den faller som regel ned igjen i løpet av 2-4 timer.

Jeg holder ekstra øye med noen få aktuelle stasjoner og har de oppe på skjermen i stuen for det meste:
Skjermbilde fra 2023-12-31 10-13-51.png
Den ene som har gått ned 10 kr er nok bare tastefeil i prisoppdateringen og de som ligger høyt lenge skyldes nok bare manglende prisoppdatering. Jeg prøver å oppdatere priser i Drivstoffappen når de går opp men bryr meg ikke stort når de går ned for da kan de bare ha det så godt når de er med i det patetiske prisgaloppen...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av rolf-arne »

Ser ut til at dette må det forskes litt på, verdt å legge litt tid inn i dette, bare 1 % , kommer jo til å utgjøre et par fyllinger. Kanskje man skal tenke på å ha noen kanner i Sprinteren?

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1297
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av Gammelsmurfen »

På 95 oktan i Oslo og omegn er det et tydelig mønster, men nå i julen har det vært avvik i lengden under helligdagene.
Det er to bunner med 3 eller 4 dager i mellom, den ene bunnen går ikke like lavt som den andre.
Jeg lagrer ikke historikken for disse dataene langt tilbake for det er ikke til noe hjelp, men at toppen varer såpass lenge som her fra lille julaften til ut 2. juledag er ikke normalen. Toppen pleier å vare ca. ett døgn, så synker prisen ganske jevnlig til bunns i 3 eller 4 dager, så går den i taket igjen for så å gjøre det samme. Slik som nå siste topp i bildet, hvor toppen varer rundt ett døgn og synker jevnlig mot en ny bunn (høy eller lav bunn, pleier å være annenhver gang). Her er "høy bunn" kr. 20,60 og "lav bunn" kr. 17,53 (som er under normalen, laveste er oftest mellom 18,75 til 19,15).
95.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5289
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hvor får man billigst bensin?

Legg inn av dypen »

Gammelsmurfen skrev: 31 des 2023, 06:53 Bruker DnB Mastercard når jeg fyller det gir definitivt best kortrabatt, det spiller heller ingen rolle hvilke stasjon/kjede man fyller på og prosentene blir trukket av på fakturaen. Men nå i lengre tid er det når og hvor man fyller som utgjør de store forskjellene, prisen svinger 6-7 kr pr. liter i uka. Så selv om man har igjen halv tank på bilen, fyll når det er billig :-)
Godt tips, kort som gir bra rabatt men ikke minst viktig å benytte anledningen til å fylle når prisen er lav uavhengig hvor mye du har på tanken. Med 60 - 80 liters tank er det litt å ta med seg :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar