Waffelrøra
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Sted: Oslo, Dal/Brenna
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Sted: Oslo, Dal/Brenna
I mangel av vanntett garasje, og dessuten at garasjen er for liten, er nå Paragrafen levert hos Hjelpis for kjærlig pleie og dvale med resten av flokken. Tanken er å ta den ut rundt påsketider igjen. Men det er vansklig å spå om været så mange måneder frem i tiden. Og hvis skiføret holder seg blir det nok ingen hast med å starte sykkelkjøringen igjen.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Sted: Oslo, Dal/Brenna
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37983
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Du verden så enig jeg er i dette utsagnet!Ragnhild skrev:Skiføre er oppskrytt
Er det noe jeg ikke er storforbruker av så er det nettopp snø...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Sted: Oslo, Dal/Brenna
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37983
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Uenighet er det takhøyde forBaron von Waffel skrev:Må nok si meg skikkelig uenig med dere. Skiføre er flott. Men i dette landet har vi mye dårlig skiføre. Søle og slaps.
Selv har jeg ikke gått på ski på mange, mange år...
Det finnes andre måter å ta seg fram på... :
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37983
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
... om ikke akkurat når det er vinter... : Men sånn ellers funker MC aldeles utmerket selvfølgeligRagnhild skrev:Ja, motorsykkel f.eks
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Sted: Oslo, Dal/Brenna
Akebrett skal man ikke kimse av. Ikke falle av heller. Da kan man bli akebrettet rundt nærmeste tre i verste fall.
Syns å huske fra min periode med akebrett, at det var forskjellige vinkler på disse brettene. Noen akte i lav hastighet og klarte seg med en 90 graders brett i hoftene, mens andre akte i større hastighet og kunne ha helt ned i 40 graders akebrett i hoftene. Så var det selvfølgelig litt avgjørende hvor stort akebrettet var i forhold til benlengden på akeren. Yngre akere med korte ben fikk plass til disse strakt ut foran seg, og ville naturlig innta en større vinkel på akebretten. Andre igjen hadde opphavet med seg som passasjer, noe som var svært trafikksikkert, da beina til opphavet ville fungere som veltebøyler ved en eventuell velt.
De virkelige ræcerne akte liggende på magen med hodet i fartsretningen, noe som sørget for rikelige snømengder inn i parkdressen ved nakke/hals-regionen. Dette kunne det bli kakao og trøst av.
Poenget er jo at de som en gang var akere, etter hvert vokser til og ønsker seg motorisert fremkomstmiddel. Og det er her assosiasjonen til Baron von Waffel, etter min mening, viser sin korrekthet. For en stor del av disse akerne får seg en scooter. Kanskje scooterfolket ubevisst savner akebrettet og akebretten??? :
Syns å huske fra min periode med akebrett, at det var forskjellige vinkler på disse brettene. Noen akte i lav hastighet og klarte seg med en 90 graders brett i hoftene, mens andre akte i større hastighet og kunne ha helt ned i 40 graders akebrett i hoftene. Så var det selvfølgelig litt avgjørende hvor stort akebrettet var i forhold til benlengden på akeren. Yngre akere med korte ben fikk plass til disse strakt ut foran seg, og ville naturlig innta en større vinkel på akebretten. Andre igjen hadde opphavet med seg som passasjer, noe som var svært trafikksikkert, da beina til opphavet ville fungere som veltebøyler ved en eventuell velt.
De virkelige ræcerne akte liggende på magen med hodet i fartsretningen, noe som sørget for rikelige snømengder inn i parkdressen ved nakke/hals-regionen. Dette kunne det bli kakao og trøst av.
Poenget er jo at de som en gang var akere, etter hvert vokser til og ønsker seg motorisert fremkomstmiddel. Og det er her assosiasjonen til Baron von Waffel, etter min mening, viser sin korrekthet. For en stor del av disse akerne får seg en scooter. Kanskje scooterfolket ubevisst savner akebrettet og akebretten??? :
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- Baron von Waffel
- Innlegg: 1883
- Registrert: 05 nov 2008, 11:11
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
- Sted: Oslo, Dal/Brenna
Her har det vært stille en stund. Og det skyldes flere ting. MC-kjøring har jeg ikke drevet mye med siden jeg ikke liker å utsette sykler for salt. Forumaktivitet har jeg trappet ned siden jeg for noen uker siden ble inspirert og skaffet meg et strikketøy. Nå skal junior få hettejakke i Marius-mønster. Og det tar tid siden mine strikkekunster er rustne. Uansett er jeg nå kommet langt opp på bolen og har felt av for hals. Så jeg må strikke en del mønster frem og tilbake. Det betyr å strikke mønster med vrange masker. Og det er skikkelig VRANGT. Og siden junior er minst 1,94, så blir ikke dette noen barnestørrelse.
Jula er feiret på sedvanlig vis med familieselskap både julaften, 1. dag og 3. dag. Så nå er jeg ferdig med å gå rundt juletreet og synge julesanger for en god stund. Men det har vært hyggelig å komme sammen med slekta i rolige former.
Vi dro på hytta 5. juledag og kom hjem i går. Flott skiføre i Rauland. Deilig å gå litt på ski og stoppe det kroppslige forfallet.
I morgen er det tilbake til hverdager og jobb igjen. Og ledige stunder vil nok gå med til en del strikking videre fremover også.
Men jeg vil ønske mine lesere et riktig godt nytt år, og takk for det gamle.
Jula er feiret på sedvanlig vis med familieselskap både julaften, 1. dag og 3. dag. Så nå er jeg ferdig med å gå rundt juletreet og synge julesanger for en god stund. Men det har vært hyggelig å komme sammen med slekta i rolige former.
Vi dro på hytta 5. juledag og kom hjem i går. Flott skiføre i Rauland. Deilig å gå litt på ski og stoppe det kroppslige forfallet.
I morgen er det tilbake til hverdager og jobb igjen. Og ledige stunder vil nok gå med til en del strikking videre fremover også.
Men jeg vil ønske mine lesere et riktig godt nytt år, og takk for det gamle.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125