AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39010
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... En i mitt livs største overraskelser!

Legg inn av AJ »

Kortreist MC-tur idag til Hadeland glassverk og Høvdinghallen for pølsehandel og Kistefoss for å tilbringe litt tid med barnebarna som er på besøk og var innom her med moromor :-) :
kortreist310824 1.jpg
kortreist310824 2.jpg
kortreist310824 3.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39010
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... En i mitt livs største overraskelser!

Legg inn av AJ »

BarbIQ grilltur til den lokale gapahuken med to av barnebarna, som de synes det er stor stas.
Dere vet, pølse på pinne på årntli bål og alt det der :-).
Og gøy på landet, såntno' ha'kke de i by'n osv. :crazy: :
BarbIQ010924 1.jpg
BarbIQ010924 2.jpg
BarbIQ010924 3.jpg
Og på hjemturen tok bestefar en omvei for å sanke favorittsoppen duftfiske som jeg faktisk fant en gods del av. Pluss noen kantareller, blek piggsogg og delikatessen granmatriske. I tillegg blek kantarell, som av mange regner som bedre enn den velkjent gule vanlige kantarellen, og poresopp jeg må sjekke nærmere:
BarbIQ010924 4.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39010
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Sopptørking på "kontoret"... ;) ;
sopptork.jpg
Mest duftriske, litt kantarell og litt fåresopp.
Mye godt tilbehør til vinteren som passer til all varmmat og ikke minst supper. Og for ikke å glemme pizza :yeyeye !

Tørkes på mest mulig naturlig måte siden utetørkevær er utelukket siden det har bøtta ned her i hele dag og ikke mulighet for det beste, nemlig soltørking, som er med på å øke D-vitamininnholdet i soppen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39010
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Er ingen ivrig Facefookbbruker, men har jo brukt mediet opp gjennom årene.
Og da sørger jo mediet for at "minnene" dukker opp.
Som dette tilfellet fra 2015 da jeg dekket et lokalpolitikermøte om utviklingen av Jevnaker. Kjørte MC, naturligvis... ;)
Meg nederst til høyre i bildet, knipset av en fotojournalistkollega i Ringerikes Blad:
journooppdrag sept 2015.jpg
Her FB teksten til Ring.blad kollegaen:
Politisk møte på biblioteket for alle innbyggerne på Jevnaker. Æ prøve å finne ut ka æ ska stæmme på, så langt vente vi på kaffen mens vi spis kjæks.
:knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39010
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Fra i morgen tidlig er er jeg såkalt gressenkemann siden kona er på spaferie i Estland i 11 dager :crazy: .
Så da er jeg åpen for nye "eventyr" :knegg .

Neida... ;)
Men blir været bra kommer jeg neppe til å si nei-takk til dagsturer og mulige overnattingsturer den neste halvannen uka.

Dagsgrillturer med med BarbIQ grillen har det heller ikke blitt så mange av i år, så kanskje på tide nå i september?
Men alt avhenger av været på denne tiden av året.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39010
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Innhøstingssesongen er i gang.
Mye sopp i fryseren og favorittsoppene, blant disse delikate duftriske, ligger til tørking.

Også er det tid for fermentering :-) .
Lokalt dyrkede tomater og stilkselleri, timian og sitronmelisse i tillegg til spisskål, rød og grønn paprika, gulrøtter, løvetannrot og rødløk fermenterers i klassisk Kilmer fermenteringskrukke:
Ferm 2.JPG
Satser på godt resultat om noen uker.

Snart ferdig fermentert; sauerkraut med villkarve og et par andre krydre. Ble veldig bra i fjor og regner med det samme i år :yeyeye :
ferm 1.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39010
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Ble en liten tur på 5-6 mil i dag også, samtidig som 1290'en runda 83K.
Og sykker'n går bedre enn noengang :crazy: !
Det har vært en interessant reise med denne motorsykkelen fra den den ble kjøpt ny i april 2018 og fram til i dag. Ikke en reise uten utfordringer, men du verden! for en reise likevel!

Mest interessant har det vært å følge med på hvordan sykkelen har blitt bedre og bedre på det meste. Bensinforbruket har aldri vært spesielt høyt på denne uansett hvordan jeg har kjørt. Det var kun vært på en langtur med full oppakning og passasjer og mye motvind, som vi begge husker spesielt fra denne turen. hvor jeg har sett 0,5 tallet i forbruk. Siden det har forbruket gått jevnt og trutt nedover.
Og som bildet viser, 0,43 i dag.

I dag går sykkelen jevnere en noengang og kjennes sprekere ut enn på lenge. Og kjappskifter'n er utrolig smidig, som kniv i halvsmeltet smør :crazy: . Blitt mye bedre etter hvert som kilometerne har rullet på.

Ellers et kjede og drev byttet en gang på disse 83000 kilometerne. Har fortsatt samme bremseskiver og klosser som da sykkelen ble levert som ny.
Og fortsatt ikke målbart oljeforbruk mellom skiftintervallene.
Vurderte batteribytte tidligere i sesongen siden det viste svakhetstegn ved sesongstart og gikk til innkjøp av et nytt. Men det står fortsatt på hylla og originalbatteriet har gjort nytten også denne sesongen.
Så får vi se hvordan det takler oppstarten igjen til våren.
210924 1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39010
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Det ble en super Super Adventure tur til Råholt i dag for å hente mine Eleveit Trend kjøresko, som ble leverte til glidelåsreprasjon i forrige uke.
Disse kjøpte jeg til en ekstra god pris for et par år siden. Veldige behagelig sko, men hvor dessverre den ene glidelåsen fant det for godt å gi seg...
Den ene lissa begynte også å gå i oppløsning.
Dermed ble Skomaker'n på Råholt redningen. Ny glidelås lik den originale kom på plass sammen med nye lærlisser.
Til den nette sum av kr. 440,-.
Og dét synes jeg absolutt er innafor :prf :
eluveit 2.jpg
eluveit 1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39010
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Kom over et område på nabohytteeiendommen for et par dager, som nærmest var teppebelagt med duftriske, som er en av mine favorittsopper.
Så da er vinterforsyningen av sopp sikret langt på vei.
Holder med til sopper jeg er helt sikker på, som kantarell, duftriske, steinsopp og gran- og furumatriske. I tillegg til til fåresopp, men den har jeg funnet kun noen få eksemplarer av så langt denne høsten.

Duftrisken er perfekt til tørking, spesielt i sola siden D-vitanimet i soppen øker når dette gjøres. Og det gjør tørket sopp til et godt tilskudd i kosten i vinterhalvåret:
riske 1.JPG
riske 2.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39010
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Det ble en liten tur på et par mil på lokale veier i dag etter vask av Guzzi'en, fortsatt en jylende herlig motorsykkel :crazy: !
Godt og vel 16K på telleren så langt etter to sesonger og blir bare bedre og bedre for hver tur. Og er den av motorsyklene jeg har hatt så langt med den overlegent beste salen, ingen over ingen ved siden.
I tillegg den mest letthåndterlige sykkelen jeg har hatt, tross vekta. For 850 Special er slett ingen lettvekter. Kraftig "beinbygning" kan man trygt si den har denne motorsykkelen :knegg .

Så får man se dett an hvor mye mer kjøring det blir med den nå helt på tampen av sesongen. Skulle gjerne kjørt mye mer, men så er plutselig høsten her, som kommer like overraskende kjapt rundt hjørnet hvert år...

Uansett, her et par-tre bilder fra dagens tur:
290924 2.jpg
290924 1.jpg
Denne sto for øvrig parkert rett ovenfor der Guzzibildet ble tatt, en av de brattest bakkene her i nærområdet jeg bor:
rehim.jpg
Ja, det skulle tatt seg ut om det ikke skulle befinne seg en slik, akkurat der :crazy:
:knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39010
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Da settes det punktum for årets sesong for egen del.
Hadde lagt opp til en siste tur med 1290'en, men den nektet å starte i dag...
Originalbatteriet, som har fungert helt utmerket siden sykkelen var ny da jeg hentet den på Lillehammer april 2018, er nå i ferd med å gi seg, etter drøye 83K aktive km.
Tar fortsatt lading og laderen gir ingen feilmelding om defekt batteri, men lader ut rimelig kjapt.
Nytt Landport batteri er ladet og klar til å byttes ut med Yuasa batteriet i sykkelen, men tror jeg venter til våren og lar det originale sitte i over vinteren for å "bruke det opp" for å fortsatt forsyne sykkelens strømforbrukere i vinter i stedet for å la det nye batteriet gjøre det.
Så vedlikeholdelader jeg heller oftere enn jeg gjorde forrige vinter.

Siden KTM'en fant det for godt å ikke starte ble det til at V7'ern fikk seg en kjølig luftetur, antakelig den nest siste denne sesongen, siden den kjøres på vinterlagring på mandag.
Lite forbehold med tanke på hvordan denne helga blir. Det kan jo hende åpner seg mulighet for en kjøretur til - eller to... ;)
Men det frister ikke om ikke temperaturen øker...

Så kommer jeg jeg antakelig tilbake med en sesongoppsummering senere...

Her et par bilder fra dagens tur:
111024 1.JPG
111024 2.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Toalmar
Innlegg: 470
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: .
Bosted: Gjøvik

Re: AJ Arena...

Legg inn av Toalmar »

Ikke for og være veldig negativ @AJ, men den toppboksen ødelegger dessverre den sykkelen for meg.
Vet du antagelig har den på fordi det er praktisk, men når du har 2 motorsykler og den andre er en stor KTM hadde i hvert fall jeg eventuelt hatt toppboks på den.
Ellers så høres det helt innafor ut og slutte sesongen nå, er tross alt midt i oktober.
Er selv på Golsfjellet nå (850 moh) der ble det hvitt (ett lite dryss) på torsdag kveld og er ventet mer i helgen.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39010
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Toalmar skrev: 11 okt 2024, 22:41 Ikke for og være veldig negativ @AJ, men den toppboksen ødelegger dessverre den sykkelen for meg.
Vet du antagelig har den på fordi det er praktisk, men når du har 2 motorsykler og den andre er en stor KTM hadde i hvert fall jeg eventuelt hatt toppboks på den.
På ingen måte uenig i det. Men siden jeg hadde behov for plass til å frakte noe på denne turen så ble det denne toppboksen. Kunne slengt på SW-Motech salveska. Den tar seg bedre ut på Guzzi'en. Men ble altså denne slitne GIVIboksen.
Ikke pent, men praktisk.

Selv synes jeg V7'ern ser bedre ut med GIVI Trekker boksen.
Så skal det sies at bildene jeg tok ikke akkurat ble tatt fra den beste vinkelen...

Ser bedre ut med denne bagasjeløsningen:
sw guzzi.jpg
og denne:

Bilde

Men ser bedre ut uten bagasje... :-) :
sw guzzi 2.jpg
Og selvfølgelig aller best uten bagasje og med original kromma bøyle :love :crazy: :

Bilde
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39010
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Da ble det bytte av batteri på KTM'en likevel.
Startet opp sykkelen tidligere i dag for å sjekke hvordan den startet etter siste batterlading. Litt nøling i starten før den fyrte. Med lysende motorlampe. Men ingen varsel om hva som hadde utløst denne.
Jeg kjørte likevel en tur og alt fungerte som det skulle og da jeg kom hjem igjen slo jeg av tenninga og startet på nytt. Men fortsatt lysende motorlampe...

Og da var det mest naturlig å tenke at det oppbrukte batteriet var synderen.
Så da var det bare å skride til verket og bytte batteri, noe jeg hadde kviet meg litt til, siden det så ut til å sitte trangt i batterikassa.
Men det gikk helt fint å få det ut og få på plass et nytt.
Og motorlampa sluknet :-) .

Så velkommen ombord til det nye batteriet fra nederlandske Landport og takk til japanske Yuasa, som har fungert plettfritt i godt og vel 83000 km. siden april 2018 :thumleft :
lp 141024.jpg

Da ligger alt til rette for en god og problemfri sesongstart i 2025, med nytt batteri, utført service for ikke lenge siden og nye Mitas Terra Force-R dekk :prf .

Ellers ble V7'ern kjørt på vinterlagring i dag og gjøres klar til å hentes ut etter service straks det blir kjørbart igjen til våren.
Det gledes allerede til det :crazy: !
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
GSXR-Erling
Innlegg: 356
Registrert: 09 nov 2023, 20:04
Motorsykkelen din: MT10SP 2017

Re: AJ Arena...

Legg inn av GSXR-Erling »

Yuasa er vel amerikansk

Edit: er vist japansk ja :knegg
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, XT1200Z 11, R1 08 bane, og en Z4 3.0😸
Bilde

Svar