Tore L skrev: 11 aug 2024, 23:32
Gratulerer til datter og hele Mc familien, dette var veldig kult Anders Vi skal jo snart på Mc Siden turen vår, så her må hun bare hive seg rundt vettu - dette var artig
Litt tidlig for en slik tur, men antakelig ikke umulig senere
Ja, dette var skikkelig artig!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Kan i farten ikke huske om Hedda noengang har sittet på som MC-passasjer... .
Yngstedatter Hanna har gjort det i hvert fall en gang, men Hedda
Det tror jeg faktisk ikke.
Og nå er hun en ektefødt motorsyklist .
Tar fortsatt litt tid for meg å ta innover meg at dette faktisk er tilfelle...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
AJ skrev: 11 aug 2024, 23:47
Kan i farten ikke huske om Hedda noengang har sittet på som MC-passasjer... .
Yngstedatter Hanna har gjort det i hvert fall en gang, men Hedda
Det tror jeg faktisk ikke.
Og nå er hun en ektefødt motorsyklist .
Tar fortsatt litt tid for meg å ta innover meg at dette faktisk er tilfelle...
Jeg har egentlig ikke likt noe særlig å sitte på. Vil ha kontroll sjøl men har sitti på én gang som jeg kan huske. Fra Roa og hjem til dere. For maaaange år sida
HeddaB skrev: 11 aug 2024, 23:53
Det føles veldig naturlig å kjøre MC. Mye mer naturlig enn det føltes da jeg fikk billappen og begynte å kjøre bil aleine
Den følelsen lover godt for tida framover .
Sørg for å holde deg godt synlig ved å pendle sideveis i kjørefeltet slik at du stadig vekk dukker opp i bilførerenes speil så er mye gjort.
Og ikke vær redd for å gjøre forbikjøringer der du mener det er hensiktsmessig. Husk at du har mye akselerasjonskrefter til rådighet, som sørger for raske og sikre forbikjøringer.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
HeddaB skrev: 11 aug 2024, 23:53
Det føles veldig naturlig å kjøre MC. Mye mer naturlig enn det føltes da jeg fikk billappen og begynte å kjøre bil aleine
Gratulerer så mye Hedda, lykke til og kjør pent - jeg kjører noen ganger med AJ, så kanskje våres veier krysses en gang
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
AJ skrev: 11 aug 2024, 23:47Tar fortsatt litt tid for meg å ta innover meg at dette faktisk er tilfelle...
Kunne skjedd verre ting enn dette tenker jeg ...og 2 nye medlemmer på MC-Siden er ikke feil heller... Velkommen @HeddaB og @PonchoAdventure
----------------------------------------------- Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/
Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Blå(og tyttebær)tur på skauen med Bulder Blå. Gratis for MC.
Bare å ta turen. Porten ved parkeringen på Brovoll (E16) åpnes automatisk .
blågrus 1.jpg
blågrus 2.jpg
blågrus 3.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Testkjøring av den nye Premier vintage halvhjelmen i dag.
Og jada! denne funker utmerket med kjørebrillene jeg allerede hadde !
Passformene er perfekt og støynivået overraskende lavt.
Så veldig positivt overrasket så langt :
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Første gang i kveld jeg har kjørt V7'ern i halvmørke og dermed sett hvordan frontlykta lyser fra førerplass. Og den runde gammaldagse lykta med halogenpære lyser overraskende bra. Og gir ikke minst et behagelig "varmt" lysbilde.
Nok en positiv erfaring der, altså, med denne sykkelen som jeg begynner å bli skikkelig gla' i
Og den nye halvhjelmen, som ble benyttet i dag, begynner jeg også like på skikkelig likervis .
Støysvak og meget behagelig å ha på hodet og funker perfekt med kjørebrillene jeg hadde fra før .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Her kommer nok kjøpefingeren til å ta fullstendig kontroll i løpet av kvelden
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Her kommer nok kjøpefingeren til å ta fullstendig kontroll i løpet av kvelden
Falske nyheter, virker det som... .
Så ingen bestilling her i gården på ny Premier karbonåpningshjelm...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering