Drømmer om å restaurere en scooter/mc 1970-79

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Barcelona
Innlegg: 29
Registrert: 21 sep 2013, 11:46
Motorsykkelen din: HD Dyna Wide Glide 2007
Sted: Trondheim

Drømmer om å restaurere en scooter/mc 1970-79

Legg inn av Barcelona »

Hei sann

Jeg har en fantastisk drøm om å få til å restaurere en scooter/mc fra syttitallet, og helst ikke over 500 ccm. Jeg har sett litt på diverse Honda-modeller i CB-klassen, og enkelte scootere. Men det er bare et lite problem, jeg har null peiling på hva jeg driver med, har aldri gjort dette før og har en medfødt genfeil når det gjelder teknisk innsikt, denne innsikten er totalt fraværende. Men, jeg er født med en passe stor porsjon pågangsmot, har plass og tid, og liker å ferdigstille det jeg starter på med et godt resultat. I tillegg så ser jeg passe kuul ut med halvhjelm. Så dette ser jeg på som passende vinterarbeid en to-tre vintre framover.

Det jeg ønsker hjelp til er tips til sider, foruten finn.no selvsagt, hvor det kan være mulig å kjøpe interessante objekter som ikke er rene rusthauger. Dette gjelder forsåvidt utlandet også. Når det gjelder veteransykler, som jeg regner med at tidsepoken jeg er ute etter er, så gjelder det vel egne regler hva godkjenning osv angår ved kjøp i utlandet, også her mottas tips med takk.

I tillegg så tar jeg imot positive innspill på modeller som kan være aktuelle med tanke på tilgang til deler, enten via ebay/veteranklubber osv, og som er kurrante som et førstegangsprosjekt.

Jeg kommer til å gjøre et grundig forarbeid på den utvalgte modellen før jeg setter igang, slik at jeg er sikker på at resultatet blir sånn som jeg vil ha det

Jeg vil helst ikke starte med mopeder ala Tempo, Gilera osv.... :-)

Så alle innspill mottas med stooor takk!!!!! :-)
Mvh
S.
Honda Camino 1984-mod. (1984), BMW F800 R 2011-mod.l (2011-2013), Kawasaki Z1000SX 2013-mod. (2013- ), HD Dyna Wide Glide Custom 2007-mod (2016-)

Svar