Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim

Legg inn av Coach »

Da har jeg valgt feil merke da.



http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 293413.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim

Legg inn av ojda »

Coach skrev:Da har jeg valgt feil merke da.



http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 293413.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg observerer her at ingen gidder bry seg med å stæla verken
Triumph eller MotoGuzzi :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 496
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim

Legg inn av MGR1 »

Denne statistikken forteller ingenting. De har slått sammen MC og moped, og resultatet er ikke vektet ift. antall registrerte kjøretøy.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim

Legg inn av TBI81 »

Går vel mye 'gammel japse/uten tenningslås' skulle jeg tro. Var jo noen luringer som forsøkte å hamre i stykker tenningslåsen på SVen min for et par år siden da jeg bodde i byen. Smarte karer altså .. Forsvant dessverre en sykkel i samme kategori som min 100meter fra der jeg bodde samma natta. Eieren fant den havarert i nabolaget. På turtallsperra, vraket i et autovern. Dessverre var det ikke prioritet hos politiet å sjekke sykehus etter passende skader. Syns han ikke kjørte forbi en kontroll, da hadde det kanskje blitt pri ..

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim

Legg inn av Snikendeugle »

MGR1 skrev:Denne statistikken forteller ingenting. De har slått sammen MC og moped, og resultatet er ikke vektet ift. antall registrerte kjøretøy.
Det er antall tohjulinger stjålet. Noen annen statistikk ville jo bare blitt mer upresist.
Mopper er sykler det også, og de har begynt å koste ekstremt mye for lav-kubikkere i det siste :p
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim

Legg inn av RuneMC »

Vil jo tro det er Gixxerne/R-syklene som er mest pop.

Hadde også vært interessant å vite hvor mange av de som blir "trillet avgårde" eller hvor "eieren har glemt nøkkelen i startlåsen" som bruker skivelås. Tror skivelås er noe det kanskje slurves litt med når MC'n står parkert hjemme ? Er relativt enkle tiltak som skal til før noen opportunister går videre til neste MC...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim

Legg inn av TBI81 »

RuneMC skrev:Vil jo tro det er Gixxerne/R-syklene som er mest pop.

Hadde også vært interessant å vite hvor mange av de som blir "trillet avgårde" eller hvor "eieren har glemt nøkkelen i startlåsen" som bruker skivelås. Tror skivelås er noe det kanskje slurves litt med når MC'n står parkert hjemme ? Er relativt enkle tiltak som skal til før noen opportunister går videre til neste MC...
Og hvor mange som blir hentet i bil (for det er en god del) .. Skivelåsen berget forøvrig meg tror jeg. Skjønner igrunn ikke hvorfor de havarerer tenningslåsen når det er lås på skiva (for den var ikke rørt) ..

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim

Legg inn av Snikendeugle »

Det enkleste må være å bare løfte sykkelen inn i en kassebil, og så bruke litt mer tid på å skru av tenningen senere, istedenfor å herpe alt som er av tenning der og da.. Kanskje for å få løs rattlås, så det blir lettere å trille opp i bilen?
Glad jeg ikke bor i by'n :)

En kammerat av meg var utsatt for temmelig frekkt tyveri TO ganger av sin 125cc sykkel.
Låst fast med lås og skivelås, i lukket garasje midt i bygda --
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim

Legg inn av TheHaughom »

Snikendeugle skrev:
MGR1 skrev:Denne statistikken forteller ingenting. De har slått sammen MC og moped, og resultatet er ikke vektet ift. antall registrerte kjøretøy.
Det er antall tohjulinger stjålet. Noen annen statistikk ville jo bare blitt mer upresist.
Mopper er sykler det også, og de har begynt å koste ekstremt mye for lav-kubikkere i det siste :p
Største problemet med statistikken er jo at det ikke viser hbor mange prosent av hvert merke som blir stjålet.
Mulig prosenten stjålne KTM-er er mye høyere enn f.eks. Suzuki fordi det er registrert maaaange flere zukier......

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22983
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim

Legg inn av Bjerknez »

Ojoj... glad jeg ikke bor i Trondheim :-)å

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim

Legg inn av TBI81 »

Ja, det gjorde vondt i hjertet hver natt sykkelen stod ute på mørk felles parkeringsplass, kun beskyttet av lås og presenning (var jo storparanoid i månedvis etter at noen hadde vært å "inspisert" - presenningen var knytt opp og delvis fjernet en morgen) ..

Svært fornøyd med å ha varm og fin garasje i tilknytning til huset nå. For ikke å snakke om vaktbikkja i naborommet som nok funker enda bedre enn detecto-abusen (vel ivrig dobis) :-)

Svar