Harley Davidson på godt og vondt..har vel noe nytt de også..

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av Relax »

SuperMorten skrev:
Relax skrev:
SuperMorten skrev:Skyt meg hvis jeg tar feil (farlig ting å si i et åpent forum kanskje.. :-k ) men jeg mener å ha lest programmet/reiseruta til en av disse Route66-tur-arrangørene at det var obligatorisk bensinfylling annenhver time..? Her er det jo kun HD som blir brukt. På min BMW holder det i massevis å fylle en gang pr dag. For han som evt vil spikke fliser, og kverrulere så kjører jeg ca 60 mil på en tank :knegg
Hvor gammel er Route 66 ...og hvor mye hat skjedd siden da?
Også på HD!?

Du sprer myter ...
;)
Bensinstopp
Vi tanker ca annenhver time.
Unge mann,
du mener ikke at vi skal diskutere motorsykkel ut fra reklame fra reisebyråer??
:))
"Do the right thing"

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av SuperMorten »

Relax skrev:
SuperMorten skrev:
Relax skrev:
SuperMorten skrev:Skyt meg hvis jeg tar feil (farlig ting å si i et åpent forum kanskje.. :-k ) men jeg mener å ha lest programmet/reiseruta til en av disse Route66-tur-arrangørene at det var obligatorisk bensinfylling annenhver time..? Her er det jo kun HD som blir brukt. På min BMW holder det i massevis å fylle en gang pr dag. For han som evt vil spikke fliser, og kverrulere så kjører jeg ca 60 mil på en tank :knegg
Hvor gammel er Route 66 ...og hvor mye hat skjedd siden da?
Også på HD!?

Du sprer myter ...
;)
Bensinstopp
Vi tanker ca annenhver time.
Unge mann,
du mener ikke at vi skal diskutere motorsykkel ut fra reklame fra reisebyråer??
:))
Kjære vene. Du spør meg om hvor gammel Route 66 er osv, og beskylder meg for å spre myter. Jeg viser til kilden, og da diskuterer jeg plutselig motorsykkel utifra reklame.. Jeg kan vise til en blogg også. Vi snakker ikke om reklame. Det var bare at jeg forsøkte meg på et spørsmål, om det virkelig var sånn at det var nødvendig å fylle annenhver time på HD. Skjønner at noen kanskje tar det ille opp, og blir litt fornærmet, men det er ikke ment som det. Det er kun min uvitenhet som gjør at jeg spør.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av Relax »

SuperMorten skrev:
Relax skrev:
SuperMorten skrev:
Relax skrev:
SuperMorten skrev:Skyt meg hvis jeg tar feil (farlig ting å si i et åpent forum kanskje.. :-k ) men jeg mener å ha lest programmet/reiseruta til en av disse Route66-tur-arrangørene at det var obligatorisk bensinfylling annenhver time..? Her er det jo kun HD som blir brukt. På min BMW holder det i massevis å fylle en gang pr dag. For han som evt vil spikke fliser, og kverrulere så kjører jeg ca 60 mil på en tank :knegg
Hvor gammel er Route 66 ...og hvor mye hat skjedd siden da?
Også på HD!?

Du sprer myter ...
;)
Bensinstopp
Vi tanker ca annenhver time.
Unge mann,
du mener ikke at vi skal diskutere motorsykkel ut fra reklame fra reisebyråer??
:))
Kjære vene. Du spør meg om hvor gammel Route 66 er osv, og beskylder meg for å spre myter. Jeg viser til kilden, og da diskuterer jeg plutselig motorsykkel utifra reklame.. Jeg kan vise til en blogg også. Vi snakker ikke om reklame. Det var bare at jeg forsøkte meg på et spørsmål, om det virkelig var sånn at det var nødvendig å fylle annenhver time på HD. Skjønner at noen kanskje tar det ille opp, og blir litt fornærmet, men det er ikke ment som det. Det er kun min uvitenhet som gjør at jeg spør.

:D
Jeg skriver alt her inne med et stort smil om munn,,, jeg tror du gjør det også ;-) :-)
jeg tar ikke dette ,,,eller mc som sådan,,,så veldig seriøst...det er jo mest morro alt sammen,,
Ikke har jeg HD heller,,og har aldri hatt en ..så har ingen grunn til å forsvare den sånn sett ,,eller bli fornærmet ,,
Keep smiling!
"Do the right thing"

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av Intruder »

Fyller hver ca 175 for å være sikker når jeg er på tur,å hvile rævva litt etter vel to timer synes jeg er godt... :prop:
Og etter to-tre tankinger er je hemmatt åt gryta hennar mor... :thumleft :mk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av sotOle »

...
Sist redigert av sotOle den 29 okt 2015, 22:55, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av TomB »

Når den tia kommer, at jeg ikke klarer å løfte beinet høyt nok, kan en sånn type sykkel vurderes.
Nå er en R1200R, nærmere mitt hjerte enn en Harley.

Kun kjørt 2 stk Harley:

Night Road ( V-road) Fin motor, en utrolig dårlig sittestilling, for meg.

Heritage Softail classic, er det noe som heter det? Bra sittestilling, grei motor, utrolig dårlig kjøreegenskaper.
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av sotOle »

...
Sist redigert av sotOle den 29 okt 2015, 22:56, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av NickNei »

Harley er hva det er, dyrt og ikke noe banebrytende på noen måte :) Nå har jeg hatt noen sportssykler, og det er jo stas, men med HD så roer alt seg, pulsen synker og turen blir rolig og fin. Cruise er enkelt, lyd, vibrasjoner, sittestilling, ja det er kos rett og slett hehe.

Nå er vel sportster den mest sportslige, og de kan faktisk henge med rimelig godt. Dyna er hakket tyngre, men fortsatt så er de rimelig bra når det kommer til kjøreegenskaper. Riktige dekk på min fatbob så er ikke turer sammen med sportstourere fra solens rike noe problem. Med softtail endrer det seg en del, mykere, og generelt dårligere kjøreegenskaper er hva jeg har funnet ut. De er lagd for rolige turer med cruising og kos. Streetglide, roadglide etc er turbusser, og knallbra til det. Mer lettkjørt enn det ser ut til, litt som goldwing :)

HD er blitt veldig bra, motor og gear er nærmest uslitelig med riktig vedlikehold, og ikke minst billige å serve. Å ta servicer selv er enkelt og billig ;-) Trenger ikke justere ventiler engang.

Ja, så er det jo et image mange streber etter, men nå er det jo alle forskjellige folk som kjører HD. Det er vel helst de som ikke kjører HD som er mest opptatt av dette med det badboy-imaget. Men klart, noen som kjører HD er jo badboys :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23018
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av Bjerknez »

Var ien HD butikk her om dagen å kikket og prøvesatt bla. Sportster'en. Jeg synes den var alt for liten og føltes ikke som noen cruiser i det hele tatt. V-Rod'en fremstår også som langt mer voldsom på bilder enn i virkeligheten. Man må opp i HD Road King etc. for å finne en HD som har samme størrelse som min. Ja, jeg synes størrelse er viktig på en cruiser.

Jeg har ikke noe i mot HD og kanskje kommer jeg til å kjøpe meg det en dag, men da må jeg vertfall bestemme meg for at jeg er en 100% cruiser. Så langt er jeg nok mer hypp på å eie to sykler (den jeg har i dag og en streetfighter) enn EN Harley :)

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av Zadnez »

nå er jo ikke Sportsteren en ordentlig cruiser heller da, knapt nok en orntli Harley:) Og ja... dyna'en har vesentlig bedre kjøreegenskaper en softtailen. Dyna er en fantastisk sykkel og må IKKE forveksles med plast etterligninger fra Japan:) Du får hva du betaler for sier nå jeg:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23018
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:nå er jo ikke Sportsteren en ordentlig cruiser heller da, knapt nok en orntli Harley:) Og ja... dyna'en har vesentlig bedre kjøreegenskaper en softtailen. Dyna er en fantastisk sykkel og må IKKE forveksles med plast etterligninger fra Japan:) Du får hva du betaler for sier nå jeg:)
Honda har jo en cruiser jeg vil kalle en innstegsmodell som heter Shadow 750 og denne er i mine øyne en langt mer cruiser enn en HD Sportster. Har sittet på begge og jeg likte Honda'en langt bedre.

De eneste harley modellene jeg liker er Softtail syklene med tanke på utseende og kanskje V-rod, men V-rod'en syntes jeg blir for spinkel i forhold til hvorden jeg så for meg at den var. Men etter en del prøvesitting i butikken så ble jeg ikke overbevist om at HD var noe overlegen på kvalitet/opplevd kvalitet. Mye "billige" løsninger her føltes det som og spesielt med tanke på instrumenteringen på mange av syklene. Sort plast og kjipe løsninger. Men ellers er syklene veldig flotte, men man må i mine øyne opp i 250-300.000,- for å få noe som kan kalles en ekte cruiser og det er dyrt.

Min Yamaha føles minst like påkostet som en Harley til den doble prisen, men det skal også sies at jeg har skjønt poenget med HD. Man kjøper seg inn i et "fellesskap" og et helt unikt verdenskjent og anerkjent merke og dette betaler man mye penger for.

Joda, jeg vil gjerne ha en Harley, men så langt liker jeg utseendet og feelingen til min Yamaha langt bedre. rett og slett en unik sykkel i mine øyne. Altså i den sjangeren. Den skiller seg liksom litt ut.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av Zadnez »

jeg bare erta deg:) Sykkelen din er skikkelig kul, men som du sier selv så er Harley mer enn bare en sykkel... det er nesten en livsstil
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av jhn »

Zadnez skrev:jeg bare erta deg:) Sykkelen din er skikkelig kul, men som du sier selv så er Harley mer enn bare en sykkel... det er nesten en livsstil
Så da blir spørsmålet om man vil kjøpe seg nye venner og ny livstil, og få en sykkel av litt tvilsom kvalitet på kjøpet, til en forholdsvis stiv pris ... eller om man skal kjøpe en litt billigere sykkel med en utmerket kvalitet, og heller skaffe seg venner vederlagsfritt og uavhengig av hvilket sykkelmerke de kjører.
:scratch vanskelig valg :-k

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av Zadnez »

for et kjedelig liv du må ha med en så fornuftig tilnærming til ting:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23018
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Harley Davidson på godt og vondt

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, jeg har på ingen måte noe i mot HD og som sagt så kan det godt hende jeg kjøper meg det en vakker dag, men forsløpig så frister det mer med to sykler kontra en HD med respekt for seg selv. Hvis jeg skulle komme til å kjøpe meg en HD så gjøres dette KUN fordi det er en HD og ikke fordi jeg tror at dette er noe bedre enn noe annet.

Jeg ble vertfall ikke imponert over den opplevde kvaliteten. Ikke for at jeg ble direkte skuffet heller, men forventningene er nok litt høyere når sykkelen koster dobbelt så mye.

Han som kjørte sammens med meg her om dagen hadde en 2000mod. HD Road King og i følge han så var min Yamaha langt kjappere i avtrekkeren enn hans sykkel, både på aksellerasjon og toppfart. Hans sykkel vibrerte også noe helt sinnsykt og han ble mør i kroppen etter bare 10-20 mil. Min var tilnærmet vibrasjonsfri.

Så han likte faktisk min sykkel bedre, men så klart.. det var jo ingen HD :)

Han får ca. 150.000,- for sin sykkel hvis han selger den og det er like mye som jeg ga for min sykkel som er 12 år nyere. Kan vel ikek akkurat si det frister å bytte likt for å si det sån :)

Svar