Fin oppvarming :) Virket som en endunker en stund før det plutselig ble twinFredrikE24 skrev: ↑09 okt 2017, 15:17 Duden som eier denne Jawaen har feil teknikk, tråkker en del ganger, men som man ser, ikke videre tungt å gjennomføre. Relativt alright oppvarmingsaktivitet
https://www.youtube.com/watch?v=8LiACwu4ZWQ
Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
Re: Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
- FredrikE24
- Innlegg: 4744
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
Fyra min egen i 4 varmegrader her forleden. 3 tråkk og gikk på begge med en gang. Vi får se hvordan det utvikler seg når kuldegradene kommer :)
Re: Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
Mods på vintersykkelen ... Dere som skal eller har tenkt å kjøre i vinter er sykkelen klar
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- FredrikE24
- Innlegg: 4744
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
Selv har jeg bare piggdekk. Dog av den snille typen. De jeg har, TKC80 går en sesong til før jeg absolutt bør skifte de ut. Da blir det Mitas Winter Friction. Uten tvil. Ferdig pigga og en gummiblanding og mønster som egner seg mer. Problemet er sjelden is slik jeg opplever det. Det er tung våt nysnø eller hardpakket kram snø. Her må det dype mindre knaster til, og lengre pigg.
Ellers går det jo litt på hvor langt man skal kjøre. Jeg kjører opp mot en halvtime to ganger om dagen, og litt til og fra butikken. Så jeg har ingen modifikasjoner utover alu-skjermen jeg har mekka som dekker hele fronten, delvis sykkelens underside for sprutens del.
Snør det, så holder det lenge å dra fingern over visiret innimellom.
Jeg kan ikke helt se for meg at det på noen måte er kjekt å manøvrere feks en GS i nysnøen.
Ellers går det jo litt på hvor langt man skal kjøre. Jeg kjører opp mot en halvtime to ganger om dagen, og litt til og fra butikken. Så jeg har ingen modifikasjoner utover alu-skjermen jeg har mekka som dekker hele fronten, delvis sykkelens underside for sprutens del.
Snør det, så holder det lenge å dra fingern over visiret innimellom.
Jeg kan ikke helt se for meg at det på noen måte er kjekt å manøvrere feks en GS i nysnøen.
Re: Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
Ikke for stor og tung, jo enklere jo bedre. Parkering inne eller under tak er vel kjekt. Du nevner gode dekk som er godt å ha. Er det noen som tenker beskyttelse for sykkel i form av beskyttelsesbøyler eller lignende? Enkel japse på 300 - 700 kubikk skulle vel fungere...
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
Piggdekk på en slik, kunne muligens fungere. https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=157710500dypen skrev: ↑25 sep 2019, 23:50 Ikke for stor og tung, jo enklere jo bedre. Parkering inne eller under tak er vel kjekt. Du nevner gode dekk som er godt å ha. Er det noen som tenker beskyttelse for sykkel i form av beskyttelsesbøyler eller lignende? Enkel japse på 300 - 700 kubikk skulle vel fungere...
26 000.- for en slik mc er billig, om den er i god stand. Finnes vel piggdekk som passer den og, skulle jeg anta.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Sted: Gjøvik
Re: Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
Eller så kan en rett og slett gå for noe slikt. Her følger det med piggdekk, men det kan hende jeg ville vurdert noen nye/grovere. Også er jo denne noen år da men. https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=152151861gsx750_80 skrev: ↑26 sep 2019, 09:21Piggdekk på en slik, kunne muligens fungere. https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=157710500dypen skrev: ↑25 sep 2019, 23:50 Ikke for stor og tung, jo enklere jo bedre. Parkering inne eller under tak er vel kjekt. Du nevner gode dekk som er godt å ha. Er det noen som tenker beskyttelse for sykkel i form av beskyttelsesbøyler eller lignende? Enkel japse på 300 - 700 kubikk skulle vel fungere...
26 000.- for en slik mc er billig, om den er i god stand. Finnes vel piggdekk som passer den og, skulle jeg anta.
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
Til vinterkjøring på de fleste steder så treffer en slik en evighetsmaskin blink https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=156241206 som også er lett å selge igjen å billig forsikring
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- FredrikE24
- Innlegg: 4744
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
Synes det er mye penger å legge i noe som skal ruste bort
Fornøyd med Jawa’n egentlig. Latterlig forsikring og forbruk. Latterlig delepriser og deletilgang fra Tsjekkia. 8000kr i innkjøp.
https://youtu.be/reYsLGLwGcM
Fornøyd med Jawa’n egentlig. Latterlig forsikring og forbruk. Latterlig delepriser og deletilgang fra Tsjekkia. 8000kr i innkjøp.
https://youtu.be/reYsLGLwGcM
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
Nesten blendet av forlykta di
Re: Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
Helt klart masse å velge i og mye billig. Likte godt CBR250R som det ble linket til, DR-Z 400 var også fin men da var prishoppet i prosent høyt
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- FredrikE24
- Innlegg: 4744
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
Vel, uten batteri er det dårlig med futt i lampene på tomgang :) Bare positivt å ikke ha behov for batteri på vintern
Re: Vinterkjøring - where to start? - Where to continue?
Kan være enig i det med penger og sykkel som ruster opp ... Java’n er sikkert veldig billig å drifte med tanke på delepriser etc men vi må ikke glemme at det ligger en formidabel jobb i å serve sykkelen som du gjør FredrikE24 :)
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2