Stavanger-Evje-Skien, noen som har kjørt fylkesvei 42?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Stavanger-Evje-Skien, noen som har kjørt fylkesvei 42?

Legg inn av LoneRider »

Vurderer denne ruten som en del av Stavanger-Skien og ville sjekke om veiene er ok å kjøre. Lurer spesielt på de 'hvite strekningene' med fylkesvei.

http://goo.gl/maps/yrEuk" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av LoneRider den 06 sep 2013, 13:36, redigert 2 ganger totalt.

runevo
Innlegg: 72
Registrert: 04 mar 2012, 06:10
Motorsykkelen din: R 1200 RT - 2012
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Evje-Skien

Legg inn av runevo »

Sist jeg kjørte Fv 276 over Felle så var den ikke noe særlig det var gammel og humpete asfalt, men det var i fjor :-k
En bedre mc rute er og kjøre opp til Treungen også ta vegen til Drangedal nr: 358 videre på nr: 38 og siste strekke på nr:356
da slipper du også den kjedelige E18.

Du har jo også mulighet til og kjøre over Suleskar ned til setersdalen videre til Dalen også til E134 og følge den til Skien
Det er også en fin rute dersom du tar til høyre rett før Dalen og kjører til Vrådal, her er det flere fine ruter nedover så det er bare og velge :thumleft

Min favoritt er helt klart over Suleskar :thumleft

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Evje-Skien

Legg inn av LoneRider »

runevo skrev:Min favoritt er helt klart over Suleskar :thumleft
Takk for info. Jeg tar Suleskar over til Stavanger, og ville derfor finne en annen vei tilbake, da via Setesdalen. Da satser jeg nok på 358 i stedet. Drangedal og inn er jeg kjent med - fin mc kjøring.

Brukeravatar
erlend_cbr
Innlegg: 115
Registrert: 03 apr 2013, 00:45
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 2011

Re: Evje-Skien

Legg inn av erlend_cbr »

Rv32, ruten Skarpås-Hvittingfoss-Skien er noe av det mest spennede jeg har funnet av vei på Østlandet i det siste. Så kult, at kompisa mine har planlagt årets sesongavslutingstur gjennom der :) Bare synd det er motsatt vei ut av Skien du skal ta :)
"It's all part of the game. We know the risks. No one is making us do anything, all part of the game." - Guy Martin

runevo
Innlegg: 72
Registrert: 04 mar 2012, 06:10
Motorsykkelen din: R 1200 RT - 2012
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Evje-Skien

Legg inn av runevo »

Så ikke bostedsadr. før nå, du er vel lokalkjent i Telemark :thumleft
Ser du ikke har tatt med denne vei stubben https://maps.google.no/maps?saddr=Rv413 ... 1&t=m&z=11" onclick="window.open(this.href);return false;, dette er en artig smal svingete vei med fin asfalt :thumleft

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Evje-Skien

Legg inn av LoneRider »

runevo skrev:Så ikke bostedsadr. før nå, du er vel lokalkjent i Telemark :thumleft
Ser du ikke har tatt med denne vei stubben https://maps.google.no/maps?saddr=Rv413 ... 1&t=m&z=11" onclick="window.open(this.href);return false;, dette er en artig smal svingete vei med fin asfalt :thumleft
Jeg er ikke 'innfødt' og har bare kjørt mc et års tid, så det fortsatt mange veier å utforske. Legger inn 413 i ruten. Problemet med hvite veier er at man aldri vet hvilke som er fine å kjøre og hvilke som gir hjernerystelse.

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Stavanger-Evje-Skien

Legg inn av LoneRider »

Ble usikker på om jeg skal velge Fv42 fra Egersund til Evje eller E39-RV9 som opprinnelig planlagt. Synspunkter?

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Evje-Skien

Legg inn av PCP »

LoneRider skrev: Problemet med hvite veier er at man aldri vet hvilke som er fine å kjøre og hvilke som gir hjernerystelse.
Dette er språk jeg forstår!! :P :p

Ofte er det vel litt sånn pest/kolera-valg; vil du ha jevn fin vei full av biler, eller blifri herlig svingete, med elendig dekke. :scratch

Men ingen regler uten unntak, så jeg velger mest mulig hvite. Tror kanskje du vet det allerede, så mitt bidrag blir overflødig, men har i alle fall kjørt de fleste veiene runevo nevner i sommer, så stiller meg bak forslagene derfra. Vei 45 over til Dalen er tidvis litt humpete. Men til gjengjeld får man jo en flott tur videre nedover 38 Vrådal - Drangedal og 356 til Porsgrunn.

Men dette visste du kanskje, og i Egersund har jeg aldri vært, så da gjenstår det for min del bare å ønske en riktig god tur! ;-)

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Stavanger-Evje-Skien

Legg inn av Dortmunder »

LoneRider skrev:Ble usikker på om jeg skal velge Fv42 fra Egersund til Evje eller E39-RV9 som opprinnelig planlagt. Synspunkter?
Kjører ofte Evje - Tonstad (42) ... fin vei å kjøre, og ikke for stor :-) mange fine plasser å stoppe. Ville uansett valgt den før E39 og RV9 !!

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Stavanger-Evje-Skien, noen som har kjørt fylkesvei 42?

Legg inn av LoneRider »

Jeg valgt å følge 44 helt til Flekkefjord denne gangen, og hvis ikke drømmeveien består av uendelige opp- og nedstigninger med tilhørende hårnålsvinger er denne ruten ikke å anbefale. Neste gang blir det 42 hele veien for mitt vedkommende. Både den og 41/358 var veldig trivelig kjøring.

Svar